@BabsieG helaas, mijn man heeft erge koorts. ik heb effe zitten rekenen: het duurt tot half mei, voordat zijn zwemmertjes weer van goede kwaliteit zijn. dat zijn gewoon drie cyclussen. bleh. @hettepettie wat goed van je. ik ben benieuwd naar de uitslag. ik hoop een positieve.
@illuminate, wil je nog even (proberen) een hart onder de riem te steken, want de koorts ZOU alleen van invloed KUNNEN zijn. Het is echt geen gegeven! Het is wel zo dat als je voor een zaadonderzoek gaat ze dat vragen, omdat de uitslag dan onbetrouwbaar is. Mannen zouden ook niet naar de sauna mogen en hete baden nemen, omdat dan de temperatuur in de balzak ook te hoog wordt, net zoals bij koorts, maar ik ken genoeg mannen die dit allemaal wel deden en toch een gezond kind op de wereld hebben gezet. @Thasmo, wordt een spannende tijd voor jullie. Sterkte met wachten!
Hoi Meiden, Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben nu ruim een half jaar bezig met ZI-D, maar helaas nog steeds zonder resultaat (ik word er behoorlijk moedeloos van). Ik gebruik steeds een 5 mm spuitje om het bij mezelf in te brengen. Nu vroeg ik mij af of er niet wat langere spuitjes verkrijgbaar zijn, waarmee je het dus iets dieper kunt inbrengen? Ik heb op internet gezocht maar kan niets vinden. Wel heb ik net maar een insiminatieset besteld (met canule/ soort slangetje). Heeft iemand hier soms ervaring mee? De cubs die verkrijgbaar zijn lijken mij trouwens helemaal niets! Illuminate, irritant hè van die koorts! Mijn donor is nu ook ziek Ik hoop zo dat hij geen (hoge) koorts gaat krijgen! Echt niet grappig! (en ik durf hem ook niet te zeggen dat ie paracetamol moet slikken. Net als dat ik hem niet durf te vragen om de week dat ik mijn eisprong heb geen seks te hebben met zijn vrouw )
Ik snap dat jullie er behoorlijk moedeloos van worden ! Ik weet niet of het wat uit maakt als je andere spuitjes gebruikt. Volgens mij zijn er 1ml spuitjes die behoorlijk lang zijn maar dan kan het zijn dan je een paar keer moet spuiten. Hangt van de donatie af Met slangetjes en zo lijkt mij niks omdat er dan altijd veel in het slangetje blijft zitten. Balen dat julie donor ziek is, kan me voorstellen dat het heel lastig is om zo'n enorm beroep op iemand te doen. Fijn dat er iemand is om het voor jullie te doen Succes ! Froukje
@Thasmo Ik weet eigenlijk niet wat het effect van koorts zal zijn op de kwaliteit en kwantiteit van zijn zaad. Jouw 'planning' voor ZI klinkt goed, en wat fijn dat de donor erachter staat. Ik hoop dat die nieuwe 'strategie' zal helpen. Moeder natuurlijk zal het toch niet voor niks hebben bedacht Die laatste dagen van de wachtweken duren het langst he? @BabsieG Bedankt voor jouw lieve woorden. Ik denk dat ik de komende drie maanden ook gewoon ZI blijf doen (met in mijn achterhoofd dat de kans op een positieve ZW-test klein is). Niet geschoten is altijd mis, zegt men, dus laat ik het maar gewoon doen. Het is natuurlijk wel jammer. Maar, ik moet er gewoon voorgaan. @Lotje2 Ja, die afhankelijkheid van de ander maakt het allemaal wel moeilijk he? Als mijn man naar een verjaardag gaat of iets afspreekt, vind ik het wel (elke keer) moeilijk om te zeggen: Niet te veel drinken. Ik voel me een soort politievrouw. Maar, met een donor lijkt het me ook moeilijk. Misschien wel moeilijker? Nou, ik heb die cups besteld, het lijkt me ook niks, maar ik wil het wel proberen. Ik ga het eerst droog oefenen. Ik las ook ergens om de spuit de eerste paar minuten erin te laten zitten.
meiden, bedankt voor jullie tips. Ik ga bij de drogist vragen of ze 10 mm spuitjes hebben. Ik heb de set met het slangetje besteld. Ik ben benieuwd. Ik had er alleen nog niet aan gedacht dat er zaad in achter blijft zitten. Dat vind ik wel een heel groot nadeel! Ik geloof dat het met de ziekte van mijn donor wel meevalt. Hij is 1 nacht behoorlijk ziek geweest, maar het schijnt nu gelukkig weer mee te vallen. Heb hem nog niet durven vragen of hij ook koorts heeft gehad, maar ik denk het wel. Wat vinden jullie trouwens van het idee om achteraf een tampon in te doen? Het voordeel is dat het zaad er daardoor niet uitloopt. Maar ik heb dat nu 2 keer gedaan en de tampon zat echt helemaal vol, dus het zaad gaat er in zitten en dat is misschien ook weer niet goed.
Ha Lotje, Ik zou die tampon achterwege laten. Gewoon een kwartiertje met opgetrokken benen, met je kont op een kussen, blijven liggen. (alhoewel dat ook geen enkele garantie geeft hoor, maar ja voor het gevoel ben je dan toch goed bezig, althans zo ervaar ik dat dan altijd ). Wij hebben van onze gyn echte inseminatieslangetjes ontvangen. Wat een nadeel is, is dat ze in je lichaam dus een kronkel-buiging maakte waardoor het zaad via een bochtje weer bijna uit het lichaam was gespoten... Wij hebben dat toen opgelost door het slangetje naast een plastic wat langer theelepeltje vast te plakken. Als een soort van geleider. Snap je het? ' Al met al een hele mini-installatie wat bij naar binnen ging. Dus spuitje, daarop het slangetje en dat slangetje vastgeplakt aan een langwerpig theelepeltje. Ik ben een keer zwanger geweest (helaas een miskraam). Die keer hadden we gewoon met een spuitje zonder al die poespas geinsemineerd. Dus tja, wat is nu wijsheid? Ik wens jullie allemaal heel veel succes, het wachten duurt oeverloos. Liefs Lola2
Ik ben ook zwanger geworden door het inbrengen met een spuitje. Ff blijven liggen daarna met de benen opgetrokken. Er liep ook toen wel wat terug maar volgens mij kan dat ook niet anders ook niet bij "gewone" seks. Succes allemaal meiden ! Froukje
@Lotje2, ik weet dat 1 van de meiden hier ook een tampon erin deed en zij was gelijk zwanger. Zij bleef wel eerst 10 min liggen voordat zij het deed. Ik heb het bij 1 inseminatie ook gedaan, maar had er zelf geen goed gevoel over. Ik vond ook dat er zo veel in die tampon kwam te zitten, alhoewel dat wat er in die tampon zit waarschijnlijk geen goede zaadjes zijn, want die hebben hun weg dan al gevonden, maar toch... De tampon gebruikte zij trouwens alleen maar omdat ze het een vies idee vond sperma van een ander in haar slipje te vinden (is het ook ). Volgens mij is het het belangrijkst dat je een manier ziet te vinden die jij het prettigst vindt (als je verder alle 'regels', zoals schone spuit en bakje e.d. maar in acht neemt).
Zoooo, heb zojuist 21 steriele urinepotjes besteld , wij kunnen er ff tegenaan. Lekker geen gedoe met uitkoken deze keer (en de 6 pogingen daarna) :-D.
Hoi allemaal, Weer terug van weggeweest...nou ja....ziek geweest. Vrijdag de uitslag van de bloedtest gekregen. Bloed was in orde...zwangerschapstest negatief Het onzekere blijft maar weer dat rare gevoel en het uitblijven van mijn menstruatie. Mijn huisarts maakt een verwijsbrief voor de gyneacoloog. Hopelijk kan ik er snel komen en kan ik hier met mijn vragen terecht! Tot snel! Gr. Hettepettie
@hettepettie, gelukkig ziet je bloed er goed uit. Hopelijk kun je gauw terecht bij de gyne en kan hij (of zij) je ook geruststellen!
@hettepettie wat fijn dat je bloedonderzoek goed was. jammer dat je test negatief was, maar er nu een einde aan je onderzekerheid. @BabsieG waar heb jij urinepotjes besteld? bij jouw apotheek?
@illuminate, heb de urinepotjes besteld bij De Bruin Medische Groothandel. De twee leveranciers van mijn apotheek hadden alleen steriele potjes van 60 ml en daar is haast niet in te mikken. Je kunt ze per 5 stuks verpakt bestellen of per stuk. Ik heb per stuk gedaan. Is wel iets duurder, maar weet ik in elk geval zeker dat we elke keer een steriel potje hebben. Kreeg er dinsdag een hele doos van binnen, was best grappig . Ben wel blij dat ik ze heb, want bij de ICSI's moest het potje per se steriel zijn en dit is een vergelijkbaar potje, dus heb hier een beter gevoel over. Zie: http://www.bruinmedisch.nl/detailpagina ... p=Urinepot
Hoi allemaal, Ben beetje ongerust Aan de hand van vorige keer hadden we CD 11, 13 en 15 besloten te insemineren (vorige x deden we 10, 12, 14, maar zaten we net een dag verkeerd), waarvan de eerste 2 voor het echie en de laatste voor de zekerheid. We hebben eergister 22.00 uur geïnsemineerd en zou eigenlijk vanavond pas een pos. ovulatietest moeten hebben, maar nu had ik gisteravond al een test, waarvan de teststreep binnen de 10 minuten nog maar net een heel piepklein stukje lichter was dan de controlestreep. De teststreep werd echter steeds donkerder en was na een uur minstens zo donker, zij het niet donkerder dan de controlestreep. Het liefst had ik gisteravond nog een inseminatie gedaan, maar we konden toen niet afspreken met onze donor. Vanochtend vroeg kreeg ik wat last van mijn buik en had ik sterk het gevoel dat dat mn ovulatie was. Vanavond is pas de 2e inseminsatie en ben nu beetje bang dat we de plank daarmee net misslaan. Of kan ik die ovulatietest van gisteren nog als nega interpreteren, omdat ie binnen de gestelde 10 min nog net niet even donker was? Maar hij was bijna even donker. Wat denken jullie? En krijgen jullie ook luchtbellen in de spuit? Ik las namelijk ergens dat luchtbellen slecht zijn voor de zaadjes. Heb echt mn best gedaan geen luchtbellen te krijgen, maar ik geloof niet dat ik dat kan voorkomen met de spuit die ik nu gebruik. Hebben jullie nog tips?
Zaadcellen blijven wel ff leven dus opzich zou om de dag "voldoende" moeten zijn hoor. Zaadcellen blijven ongeveer 48 tot 72 (soms meer) wachten op een eicel die ze kunnen overwinnen Spannend toch elke keer weer he... Doe ik het wel goed,... zouden we niet dit of dat. Vreselijk. Ik had ook lucht bij de spuit hoor. Heb ook wel eens gehoord dat het juist goed zou zijn om het zaad een extra zetje te geven..... Succes meid ! Froukje
@illuminate, ik las een paar dagen gelezen hier dat iemand zwanger was geworden ondanks dat haar man hoge koorts had gehad. Zij had het daardoor ook helemaal niet verwacht. Dus het kan hoor! Hebben jullie die potjes nog besteld? Wij hebben zaterdag, maandag en dinsdag (telkens 's avonds) geinsemineerd en ik had dinsdag rond 10.00 uur mn eisprong. Ik heb daar behoorlijke pijn van gehad, nog nooit meegemaakt. Hoop niet dat ik dat maandelijks krijg, want ik werd er gewoon misselijk van! Heb er de rest vd dag en de volgende dag nog last van gehad . Maar de ochtend na mn vermoedelijke eisprong was mijn temp gestegen, dus ik weet haast wel zeker dat dat mn ovulatie was. In elk geval zaten we dan wel goed met insemineren . Alle 'regeltjes' weer in acht genomen en nu maar weer afwachten.