Zelfinseminatie, wie doet dit of heeft er tips?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chiaraa, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Even een update van de success-stories :-D:

Suske13
    Bamjolan
    Belle
    Liefie
    Pipo1973
    Miamel
    Linn26
    Danabelle
    Teigetje1978
    Cherrylein
    Stresskippetje
    Ricmar94
    Sjors82
    Sabine74
    Lola2 en Zinah (kregen helaas een mk)
    Thasmo

2. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    @BabsieG nee, ik heb de potjes niet besteld. ik heb deze ronde softcups gebruikt ipv spuitjes.
    bij het zien van de softcup dacht ik: o jee, wat een joekel van een ding, maar het valt reuze mee. je vouwt de softcup gewoon dubbel, waardoor die niet dikker dan een tampon is.

wat goed dat je de lijst hebt bijgewerkt. ik wil ook op het lijstje terecht komen!

ik kan mijn eisprong dus niet voelen. ik bedoel: ik dacht dat ik hem voelde, maar ws was het iets anders.

3. Mecha

Mecha Niet meer actief

h0pelijk ben ik de volgende ik ga het woensdag proberen hihi

4. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    @Nhene succes met deze ronde! :)

5. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Thasmo gefeliciteerd! Joepie!

@BabsieG: ik denk dat jullie best goed gemikt hebben hoor! Die positieve test geeft tenslotte aan dat je pas NA die test binnen 24 uur je ovu krijgt, en dat lijkt ook te kloppen met de pijn van dinsdagochtend. Dus rondom die ovu heb je maandagavond en dinsdagavond geinsemineerd, lijkt me hartstikke goed! Spannend hoor, afwachten maar weer. Ik hou het hier in de gaten!

6. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Wat fijn dat de lijst met succes verhalen steeds langer wordt.
    Wie weet waar je zo'n zelfinseminatiesetje kan bestellen? Met zo'n slangetje enz..

7. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@tanja8, ik gebruik zelf geen inseminatiesetje, maar las op freya dat je deze kunt bestellen bij (als je er zelf nog niet achter was inmiddels):

Amsterdams Centrum voor Seksuele Gezondheid
    Sarphatistraat 618-624
    1018 AV Amsterdam www.acsg.nl
    tel. 020 - 62 454 26 of 61 66 222

8. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@Nhene, succes met insemineren vandaag (als je het nog niet hebt gedaan...)

@illuminate, ik hoop dat de softcup je een positief resulaat geeft deze keer. En als dat zo is, ga ik die ook proberen als het deze poging weer mislukt is.
    Jij zit nu ook op het wachtbankje. Zijn er hier nog meer momenteel? Moet zeggen dat ik het toch wel behoorlijk pittig vind hoor. Het is wel minder erg dan de ICSI's, maar heb er toch best moeite mee. Ik ben er echt ontzettend veel mee bezig en kan het om de een of andere reden ook niet laten. Het ziet er nu weer niet zo positief uit. Heb vorige maand alle 'symptomen' opgeschreven, zodat ik deze maand niet gelijk zou denken dat ik zwanger ben, en mijn symptomen op dit moment zijn praktisch gelijk aan die van vorige maand rond deze periode. Heb ook alweer bruinverlies :(. Ook al weet ik dat het nog niets hoeft te zeggen, heb ik er toch weinig hoop op dat het gelukt is. Bovendien begin ik ook bang te worden dat het met mijn vruchtbaarheid niet goed meer zit. Heb weliswaar 2 kids, maar mijn jongste is bijna 9 en er kan veel veranderen in die periode. En van de 6 ICSI's had ik 5x terugplaatsingen en ben geen enkele keer zwanger geraakt. En dan vorig jaar de mk. Of overdrijf ik nu?

9. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@hettepettie, is er bij jou wat bekend inmiddels?

10. Mecha

Mecha Niet meer actief

thanks het is mislukt! :(

hij had het potje in warm water gezet ipv tegen zijn lichaam ....
    ennuh toen toch ingebracht met een spuitje maar ik wilde voelen met me vinger of het erin zat liep het zo langs me vinger eruit.. en ik lag met me benen omhoog :S ... dus ik denk dat het wel verpest is :(

11. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Mislukt? Jee, wat balen! Kun je het niet nog een keertje proberen vanavond of zo?

12. Mecha

Mecha Niet meer actief

zie hierboven.. ennuh
    ja nee ik woon nu ff niet met hem samen. hij is nu op bijna 2 uur rijden van mij af.. en ik heb nachtdienst dus dat red ik nooit ;)

13. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Of ms morgen dan? Of heb je dan je eisprong al gehad?
    In elk geval weet je nu voor de volgende keer hoe je het niet moet doen ;)

14. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Succes !
    Froukje

15. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0

O had niet ver genoeg door gelezen :oops:
    Er loopt altijd wat terug hoor ! Lijkt heel veel, was bij mij in elk geval wel zo.... maar ik was wel zwanger !

16. hettepettie

6 jan 2009
    37
    0
    0
    Hoi allemaal,

Moest weer even bijlezen en zag weer een succesverhaal! Gefeliciteerd hoor!

Aankomende maandag heb ik mn eerste afspraak met de gynaecoloog! Hiervoor moesten mn man en ik eerst een lange vragenlijst invullen (fertilliteitsonderzoek).
    Ben dan ook heel benieuwd of er al een inwendig onderzoek gaat plaatsvinden, is voor mij de eerste keer! :( Mn eerste uitstrijkje heb ik namelijk niet durven doen ivm mijn vaginisme :oops: Moet wel zeggen dat ik er toch wel naar uitkijk om te gaan, heb zo veel vragen en onzekerheden!

Op dit moment zit ik op dag 56 van mn cyclus...vanaf mn laatste cyclus(15 januari) niet ongesteld geworden. Wel vreemde bloedingen en flinke pijn. Mn langste cyclus ooit is 39 geweest. Denk toch dat er toen iets mis is gegaan, maar helaas te lang mee gewacht om mee naar de HA te gaan. Op zondag 1 maart en maandag 2 maart zowaar postieve ovutesten! Voor de tweede keer aan het klussen geslagen. Dit ging nu toch wat lastiger dan de eerste poging. Mn man was meer gespannen dan ik. Op dit moment zit hij niet zo lekker in zn vel ivm slechte werkvooruitzichten. Heb hem daarom zelfs een keer alleen zn gang laten gaan en zelf het spuitje laten vullen. Klinkt allemaal niet zo romantisch, maar denk dat we vast niet de enige zijn toch?
    Over ongeveer een week zou ik opnieuw kunnen testen. Of misschien kan de gyn. iets zien (of niet zien natuurlijk!). Heb op dit moment geen symptomen.

Zit dus niets anders op dan afwachten!

Succes aan iedereen die op het wachtbankje zit :)

Groetjes, Hettepettie

17. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Spannend Hettepettie !

18. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ha allemaal,

Hier weer de :evil: :evil: in aantocht. Ik heb ze al gespot, morgen zal het feest losbarsten.
    Ik had het ook niet anders verwacht, we hadden deze ronde iets te vroeg geinsemineerd omdat donor op wintersport ging. Shit dus!

Hettepettie, hoe gaat dat dan, een inwendig onderzoek als je vaginisme hebt? Dat lijkt me niet eenvoudig, toch?

Groetjes, Lola2

19. hettepettie

6 jan 2009
    37
    0
    0
    Hoi Lola!

Balen voor je zeg! Maar misschien domme opmerking van mij...bloeding hoeft toch niet altijd ongesteldheid te zijn?

Om antwoord te geven op je vraag; ik heb gelezen dat ze kleinere instrumenten hebben om inwendig onderzoek te kunnen doen. Dit hoop ik dan ook maar! En anders wordt het toch ff verstand op nul.. en doorzetten! Hele stoere praat, maar ik zal het dus gewoon moeten ondergaan..

Ik laat het wel weten hoe het is gegaan.

@ Froukje: Alweer 12 weken! Leuk dat je ons nog komt opzoeken! Voel je je goed?

@ Babsie: Bedankt voor je belangstelling!

20. hettepettie

6 jan 2009
    37
    0
    0
    @ Babsie: Zo te zien mogen we tegelijk testen!

Deel Deze Pagina