@BabsieG yep, ik zit ook op het wachtbankje. ik weet precies wat je bedoelt. en, hoe dichter de nod, hoe moeilijker. ik heb net als jij een dagboekje bijgehouden met de symptomen na conceptie. en, sinds gisteren heb ik last van een vage ongi-pijn. bruinverlies hoeft idd niet negatief te zijn. het kan beide kanten opgaan. het is gewoon afwachten. ben jij van een van de ICSI's zwanger geraakt? @Nhene zat er wat in het potje, toen dat in warm water lag? als het water op lichaamstemperatuur was, lijkt het me geen probleem. en, wie weet is het misschien wel beter! en, met het eruit lopen van het goedje, hoeft het ook niet meteen mis te zijn. misschien bleef er genoeg achter. @hettepettie positieve ovutesten, wat fijn. en, als het voor beiden met een spuitje gemakkelijker is, dan moet dat toch kunnen? de eerste keer kreeg ik meteen een inwendig onderzoek, en ook een uitwendig (borstonderzoek), en een bloedonderzoek. @lola2 wat jammer. ja, 'logistiek' kan soms aardig lastig zijn. ik kijk ook altijd in mijn agenda als mijn hubbie zegt dat hij weg moet. en, ik vind dat soms wel balen, omdat de volgende poging nog zo ver is (29 dagen verder).
@Nhene, de dames hebben gelijk hoor. Ik had begrepen dat álles uit je spuit langs je vingers eruit was gelopen. Niet goed gelezen . Als je alles er eerst in hebt gespoten, dan zijn de goede zaadjes w.s. zo doorgezwommen, no worries! @Hettepettie, succes maandag! In elk geval wel goed nieuws dat je positieve ovulatietesten had. Hopelijk is het raak en dan maakt het toch niet uit hoe onromantisch het was . Bij ons kan het niet onromantischer. Eerder nog genant, omdat mijn zwager donor is, de inseminaties bij hem thuis gebeuren en mijn man er meestal niet eens bij is. Maar het is voor het goede doel zullen we maar denken . Ik kan dinsdag testen (jij dus ook?), maar ziet er niet zo positief uit hoor. Heb steeds erger wordend bruinverlies, zelfs al rood en dit heb ik de laatste tijd altijd een halve week voor ongi @Illuminate, dus jij hebt ook een dagboekje, wat toevallig ! Voordeel vind ik dat ik me nu niet blindstaar op symptomen die op een zwangerschap kunnen duiden omdat ik die vorige x ook al had, maar nu slaat de teleurstelling juist weer sneller toe. M'n acupuncturist raadt het me dan ook af, omdat hij zegt dat de symptomen de ene keer kunnen duiden op ongi en de andere keer op zwangerschap. Maar ik vind het zelf toch wel prettig dat ik dat dagboekje heb. Van de ICSI's ben ik helaas nooit zwanger geraakt. Het ging eigenlijk hetzelfde als nu met ruimschoots van tevoren al bruinverlies, dan bruin+rood bloedverlies en vervolgens ongi .
@BabsieG je hebt gelijk de symptomen kunnen duiden op ongi of zwangerschap. maar, met het bijhouden van een dagboek haal ik geen rare dingen in mijn hoofd (lees: ik voel dit-en-dat, dus ik ben zwanger), en blijf ik een stuk rustiger eronder, zeg maar. het is ook een stukje zelfbescherming (het voorkomen van een grote teleurstelling). maar, je hebt gelijk, de symptomen kunnen beide kanten op. ik hoop dat jouw bruinverlies symptomen van innesteling zijn. ik zal voor je duimen. ik vind het trouwens vel vroeg je voor om ongesteld te worden. je hebt nog vijf dagen, voordat je kan testen. ben je de laatste keer op 'natuurlijke manier' zwanger geworden? dat is een goed teken. ik bedoel: je kan zwanger worden. en, dat heb je ook eerder bewezen met je kinderen.
Ja inderdaan 12 weken alweer ! Ik voel me over het algemeen prima. Ben wel wat moe, maar ik bruis eigenlijk nooit van enerige, heb veel rust en tijd voor mezelf nodig. Dames op het wachtbankje: Spannend hoor ! Ik duim ! Froukje
@ all ahahah ja wie weet .. heb er niet zo een goed gevoel over.. ennuh nee hij zegt het water was warm maar ik ken hem hahah het was waarschijnlijk een hete kop water hihi hij is ook een lekker aapie ook hoor zucht.. ( zo verliefd op me stumperd) hihi
@illuminate, had jij vorige mnd rond deze tijd ook al het gevoel dat je ongi zou worden? Maar dat is bij jou toch ook al snel dan? Ik heb het nu ook. Bij mij helpt dat dagboekje absoluut ook, maar ik begin nu toch afwijkingen te zien en dan krijg ik toch weer hoop, terwijl als ik m'n onderbuik zo voel de duivels toch echt in aantocht zijn, maar eerder dan de vorige maanden. Ik heb in het laatste half jaar ook een keer een cylcus van maar 22 dgn gehad, dus het zou kunnen... . Maar tot dat zo ver is zullen we moeten afwachten. Ik ga zeer zeker ook voor jou duimen! Ben trouwens vorige keer idd op de natuurlijke manier zwanger geraakt, alleen niet gebleven. Was een behoorlijk drama, want het was nl. een groot wonder dat ik zwanger raakte, dus dat hakte er behoorlijk in toen het misging. Dus ik kan het idd wel en daar put ik mijn hoop uit @Froukje, leuk dat je hier je 'gezicht' nog laat zien!Ik las ergens dat jij HSP bent. Ik toevallig ook. Ik ben ook gauw moe en was dat ook heel erg de eerste maanden toen ik zwanger was. Nog even en dan wordt dat vast minder. Doe rustig aan en geniet ervan (maar dat zal je ongetwijfeld wel doen )
@Froukje, ik heb tijdens mijn zwangerschappen ook heel veel harde buiken gehad (dagelijks). Ik denk ook omdat ik nou eenmaal gevoeliger ben dan de gemiddelde en wat extremer reageer op stress als anderen. Maar dat heeft absoluut geen kwaad gekund, dus dan weet je dit alvast mocht je dit ook gaan krijgen . Ik had het vorige week bij de inseminaties ook erg druk en zat er ook ff doorheen. Wat bij mij dan erg helpt is even terugtrekken in de slaapkamer, alles donker en stil maken en dan een minuut of 5 à 10 alleen maar liggen. Knap daar altijd erg van op. HSP zijn heeft absoluut zijn voordelen, maar is soms ook een behoorlijke last, vind je niet (pfff)? Fijne dagen en rustze! :-D
Vind het inderdaad vaak een last. Voel me zo vaak te kort schieten en zo zwak of zo. Ik moet dan ook echt alleen zijn, ik moet wel wat afleiding anders ga ik piekeren. Maar in bad met een boek of even in bed met een luisterboek werkt bij mij goed, Al hoewel... als ik 1 keer in bed lig kom ik er niet meer uit
Voel me ook vaak een zwakkeling, maar door onze HSP zijn we ook beter in staat onze naasten aan te voelen en ons in te leven. Wat ook weer een last kan zijn natuurlijk , maar ik vind dat ik mijn kinderen hierdoor heel goed kan begrijpen en vooral mijn zoontje dat PDD-NOS heeft beter kan helpen. Vind het ook wel prettig te weten dat ik HSP ben, want vroeger vond ik mezelf helemaal een rare en nu kan ik het tenminste een beetje plaatsen Maar eh, zijn nu wel tikje off-topic gegaan geloof ik
dat was ikke hihi nou geeft me wel beetje hoop maar niet echt heel veel ik wacht het wel af ik moet ook een antibiotica kuur beginnen ivm aanhoudende buikpijn na me hsg.. maar ik durf niet straks beni k wel zwanger helup!
Nou, ben al sinds gisteren aardig wat maar voornamelijk bruin en maar een klein beetje helder bloed aan het verliezen, bij lange na niet wat ik normaal bij ongi heb. Cyclus is echt heel raar deze maand. Eerst die ontzettende ovulatiepijn, toen na 5 dgn al bruinverlies en nu dit weer. Temperatuur was vanochtend gedaald, dus ik ga er maar vanuit dat dit kleine beetje mn ongi is en gewoon te vroeg is gekomen . Hopelijk komen er hier gauw andere meiden met een positief resultaat. Kan ik wel ff gebruiken nu. En voor hun is dat natuurlijk ook wel leuk
hallo dames, Niet netjes van mij maar ik heb geprobeerd deze site te vermijden omdat mij gezegd werd dat ik er veel te veel mee bezig ben. Waarschijnlijk ben ik er ook veel mee bezig maar vind ook niet de manier om dit anders te doen. Jullie? In ieder geval alles wat ik meende gevoelt te hebben of het heel erg proberen er niet aan te denken enz. heeft waarschijnlijk niet geholpen. De inseminatie verliep prima, heel eerlijk gezegd veel prettiger als in het ziekenhuis. Maar nu heb ik de derde dag bruin- verlies dus waarschijnlijk kondigt de menstruatie zich weer aan. Gisteren gewoon zitten janken, zo verdrietig! Hoe gaat het bij jullie?
Ontzettend kl*te voor je Daan! Echt dikke sh*t. Hier is het weer wachten op een EI. Heb van de week mijn menstuatie gekregen. Ook dikke vette sh*t hier. Pfffffffffffffff, ik word er ook moedeloos van! Nou ga ik even naar buiten, even iets anders dan achter de pc! Liefs!
Hmmm... de duiveltjes hebben dus weer goed huisgehouden. Sinds vrijdag ook weer bruin/rozig bloedverlies. Toch ziet het er anders uit dan mn "normale" menstruatie! Het is ook veel minder en anders van kleur en substantie. Dit was de vorige keer ook al het geval! Het kan zijn dat mn menstruatie aan het veranderen is Weet het ook niet meer! Morgen naar de gyn. Baal dr wel van nu ik net bloeding heb. Voel me niet bepaald fris in dit geval...maar goed..alles voor het goede doel nietwaar? Tot snel allemaal!
Hey dames Ik wens jullie veel succes. Lees wel op het topic mee hoor, maar weet soms niet wat te zeggen ook al zat ik in hetzelfde schuitje! Ben inmiddels alweer bijn uitgerekend, is best nog snel gegaan. Nou meiden, ik duim voor jullie!
@hettepettie, sterkte bij de gyn vandaag! Ik weet niet hoeveel langer ik de teleurstellingen nog kan verdragen. Zoals ik van het weekend al schreef is deze 2e KID-ronde ook weer mislukt en met alle jaren van ellende al achter me zit ik er een eind doorheen. Ik ga er nog eens goed over nadenken of ik nog wel door wil gaan. Ik wil zielsgraag een kindje met mijn huidige man, maar als het er niet inzit zal ik het toch moeten opgeven voordat ik een compleet wrak ben, want dat scheelt toch al niet veel. Alle meiden hier sterkte en succes met zwanger raken.
BabsieG he bah, wat vervelend. aan dit gevoel raak je nooit gewend he? en de klap lijkt elke keer groter. las een pauze in, probeer jezelf weer op te laden, en houd vol. dit is 'pas' jouw 2e kid poging, en je kan gewoon zwanger raken. je weet dit van jezelf. wie weet de 3e, of misschien pas de 4e of 5e gaat het lukken. er moeten zoveel dingetjes goed, en op hun plaats zijn, en misschien was dat deze keer nog niet het geval. ik weet dat je al een hele tijd bezig bent. maar je probeert het nu op een andere manier. geef het een kans. en neem er de tijd voor. sla een cyclus over, bijvoorbeeld, om te rusten. rond deze tijd heb ik ongi gevoel, maar wordt altijd verrast door red devil. geen vooraankondiging, maar gewoon meteen veel bloed,
goede morgen dames dank voor de lieve berichten! pfff wat kun je heen en weer geslingerd worden door emoties he! Gisteren was er geen bruin verlies meer te bekennen dus was er weer hoop.Vanmorgen echter weer rood-bruin verlies en weer terug in de dip. Bah! Sterkte aan alle andere dames, hopelijk komt er snel een moment van juichen voor ons allemaal! x