@iluminate, tnx voor de 'peptalk'. Weet dat je helemaal gelijk hebt, maar tijdens de wachtweken en zéker als het dan weer mislukt is, lijkt opgeven makkelijker. Ongi is vandaag pas goed doorgezet (en hoe!) en meestal knap ik daarna psychisch behoorlijk op, dus wie weet ben ik strax toch weer klaar voor poging 3. En anders sla ik idd gewoon een cyclus over, dat kan idd ook. Ik hoop dat jouw ongi uitblijft. Elk WC-bezoek is zeker weer erg spannend nu? @Daan32, heel herkenbaar. Die ellende had ik deze maand en de vorige ook. Als bruinverlies weggaat krijg je hoop en als het weer terugkomt zakt de moed in je schoenen. Heel veel sterkte!
de eerste dag (en) van je ongi is (zijn) gewoon heel moeilijk. en de achtbaan van gevoelens waar je nu in zit is zeeeeeer vermoeiend. dus, ik begrijp het volkomen wat je voelt. als je eitje nadert zal je je weer een stuk beter voelen. een eitje geeft hoop. toch? en, je probeert het nu met het zaad van je zwager. geef het een kans. natuurlijk zwanger worden is 20%. dus van de vijf keer proberen kan je een keer zwanger raken toch? ja, het is spannend. maar, mijn banner klopt niet. ik had mijn eisprong pas op dag 21 (en niet op dag 12-14, zoals de meeste vrouwen). ik denk dus dat mijn ongesteldheid iets later komt. ik ben dus niet echt overtijd, zoals mijn banner dat zegt.
bah, volgens mij gaat het hier ook niet goed. ik heb een erge ongi-gevoel dat maar niet ophoudt. red devil zal zo wel komen.
[quote="BabsieG @Daan32, heel herkenbaar. Die ellende had ik deze maand en de vorige ook. Als bruinverlies weggaat krijg je hoop en als het weer terugkomt zakt de moed in je schoenen. Heel veel sterkte![/quote] Grrrr vreselijk he! Nu de moed snel weer vinden op het ei op te sporen en weer een nieuwe ronde in te gaan. Hopelijk wordt april dan een betere maand, ook voor jou babsieG.
Nee he! Maar nog niet wanhopen tot je bloed ziet. Je leest hier zo vaak berichtjes van meiden die een ongigevoel hadden en toch zwanger waren. Je weet maar nooit, ik hoop dat dat bij jou ook het geval is!
Hoi allemaal! Graag wil ik jullie vertellen over mijn bezoek aan de gyn. Na een uur gewacht te hebben, waren we dan eindelijk aan de beurt! Mijn eerste indruk over haar was meteen positief. Iemand die de tijd voor je neemt en een vertrouwd gevoel geeft. Allereerst nam ze onze vragenlijsten door(mijn man was er dus ook bij...) Eenmaal bij het onderwerp "m'n vaginisme" aangekomen werden de emoties even te veel en kon ik het niet voorkomen om in huilen uit te barsten. Ze stelde me meteen gerust en gaf dan ook aan om met twee trajecten aan de slag te gaan. Allereerst onze kinderwens dmv zelfinseminatie te begeleiden. Ik begin meteen met Clomid en over 10 dagen moet ik een echo laten maken. Alles wordt uitwendig bekeken. Inwendig onderzoek zal nu nog niet plaatsvinden. Ze heeft me een potje + voorbeeldspuitje meegegeven. Bij de apotheek kostten me deze spuitjes 12 euro voor 20 stuks! Ongelofelijk maar waar! Natuurlijk moesten ze ook nog s weten waar ze voor diende Kon dr ook nog wel bij. Maar goed..alles voor het goede doel nietwaar? Ten tweede een verwijzing naar een sexuoloog te doen, indien we dit wilden. Het laatste is nog een heet hangijzer, aangezien ik de prijzen heb gezien per consult. 83 euro voor drie kwartier en afspraak na 18.00uur zelfs 93 euro! Ik weet dat het iets is waar ik graag aan wil werken, maar deze kosten zijn op dit moment binnen ons budget moeilijk te realiseren. De kans is dus zeer groot dat ik niks vergoed zal krijgen van het ziekenfonds. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Donderdagmorgen mag ik "de zwemmertjes" van mn man afgeven in het ZH en worden ze ook even onder de loep genomen! Ook weer spannend. Ook hier iemand tips om het potje goed te "vervoeren"? Tot slot heeft ze nog een echo gemaakt van mn buik, helaas niks te zien! Diezelfde dag is mn menstruatie flink op komen zetten. Het leek wel alsof het gewacht heeft tot ik alles zeker wist! . Op naar de volgende ronde! Ben ondanks alles erg opgelucht en blij dat ik deze stap heb gezet. Een paar maanden geleden had ik nooit kunnen denken dat ik dit aan zou durven... Wil iedereen weer even een hart onder de riem steken...succes iedereen!
Je bent een super stoere vrouw Hettiepettie! Ik moet de deur uit, dus heb weinig tijd. Het potje kun je het beste inwikkelen met aluminuimfolie en dan onder de huid (ik stop het tussen mijn borsten) dragen zodat het op temperatuur blijft. Op zich kan het zeker een uurtje verdragen...maar liever zo snel mogelijk naar het lab brengen! Goh, en al direct aan de Clomid? (heb ik ook 2 rondes geslikt en gelukkig bijna geen bijwerkingen gehad, enkel wat opvliegers) Ze pakken wel door, he? Dit moet toch helemaal goed gaan komen, meid! Succes hoor! Liefs, Lola2
hoi hettiepettie, een uurwachttijd? ja, het 'wachten' is nu begonnen: wachten tot je aan de beurt bent, wachten op de uitslag, etc. maar, wat je zegt: het is voor het goede doel. je voelt je natuurlijk een beetje opgelaten, maar een apotheek is wel meer gewend hoor. maar, ik heb toch bewondering dat je de stap hebt genomen om naar de gyn te gaan, gezien je vaginisme. succes met de onderzoeken. btw. hebben jullie nu ook al een bloedtest gehad?
Hoi Hettiepettie ! Fijn dat je een goed gevoel had bij de gyn ! De seksuoloog werd bij ons gewoon vergoed met een verwijzing van de huisarts. Misschien gewoon ff je polis na kijken of na vragen bij de verzekeraar. Froukje
Hoi Hettepettie, Je klinkt heel positief. Ben erg blij voor je dat het zo goed is verlopen! Zal je vast een heel goed gevoel geven dat ze zo de tijd voor je nam en er ook gelijk werk van maakt. Wie weet ben je nu wel gauw zwanger Ik wist trouwens niet dat een sexuoloog niet wordt vergoed. Jouw situatie lijkt mij toch een heel goede indicatie. Mijn donor heeft zijn zaad ook laten checken en heeft daarvoor het potje in zijn binnenzak vervoerd en dat ging goed. Succes verder meid!
Hoi dames! Bedankt voor jullie lieve reakties en tips! En inderdaad..het gaat ineens toch best snel allemaal! @illuminate: Alleen bij mij is 2 weken eerder bloed afgenomen op verzoek van mijzelf via de huisarts. De gyn. heeft hiervan wel mijn testgegevens bekeken(schildklier, vruchtbaarheid). Even wat anders: de gyn. raadde aan om het zaad altijd op te vangen in een bakje ipv op het lichaam. Mijn man vindt het laatste namelijk prettiger. Wat doen jullie? De laatste keer heb ik een spuitje gebruikt(3ml) en deze was prettig in gebruik. Helaas had ik hier maar een van en maakte het dus schoon in kokend water. Zijn er meer die dit doen? Of toch maar beter elke keer een nieuwe? Laatste vraagjes tot nu toe : Spuiten jullie het zaad krachtig in of juist geleidelijk? Ik doe het laatste namelijk. Hoe diep brengen jullie het spuitje in? Mijn spuitje is maar kort. Is dit nadelig? Wat een vragenvuur he? Hoor het graag van jullie! Tot snel! Liefs, Hettepettie
Even heel vlug een korte reactie (moet gaan werken) Wij spuiten het ook heel geleidelijk in. Gebruiken een spuitje van 5 mm en daarop installeren we een inseminatieslangetje dat we van de gyn krijgen. (we koken het ook uit). Dat zeer dunne slangetje bevestigen we op het spuitje en we verstevingen dat met een lang plastic theelepeltje van ongeveer 10 cm ernaast geplakt, zodat het dunne slangetje niet kan buigen. Dus bij ons is het meer een knippen en plakken bedoeling. Trouwens die keer dat ik zwanger ben geraakt (miskraam) hebben we gewoon ouderwets met spuitje zonder installatie gedaan. Succes maar weer Hettepettie!
@hettepettie, wij hebben een 20ml spuit gebruikt en gaan de komende poging een 10 ml spuit gebruiken. Een 5 ml spuit is echter voldoende. Lijkt mij, gezien je diagnose, beter voor jou dat jij voor deze zou kiezen. Met die 5 ml spuit zijn al heel veel vrouwen zwanger geraakt, zelfs zonder verdere verlengstukken. Wel zo hoog mogelijk inbrengen. Wij gebruiken de grotere variant, omdat ik dat een fijner idee vind, maar het is dus echt niet nodig. Wij gebruiken elke keer een nieuwe spuit en een nieuw (steriel) potje. Ook over krachtig of juist rustig inspuiten zijn verschillende berichten en in beide gevallen ook succesverhalen terug te vinden. Ik laat het spuitje wel altijd zitten en blijf nog een kwartier met mn knieën op mn borstkas liggen. Succes!
helaas, het heeft even op zich laten wachten, maar ook deze (tweede) poging van zelfinseminatie is mislukt bummer! het is nu afwachten tot de red flink doorzet. mijn temperatuur is ook gedaald. over twee weken een nieuwe poging. ik had al zo'n vermoeden, want 5 dagen (dag 26) en 11 dagen (dag 32) na ovulatie was mijn test negatief. toch had ik wel een beetje hoop, omdat mijn ongi zo lang uitbleef. bummer!
Illumate, bah, bij jou ook mislukt dus Echt rot als je zo lang wacht, hoop krijgt en vervolgens je temperatuur ziet zakken. Maar bij jou dus ook je 2e poging. Drie keer is scheepsrecht vind je niet? Ik hoop voor je dat je ongi nu gauw doorzet, want dat wachten daarop is ook nix. Sterkte meid!
@BabsieG thnx. aan de teleurstelling kan ik gewoon niet gewend raken, en ik moet er doorheen. het is niet dat ik het even kan overslaan, ofzo. nou, over een paar dagen zal het weer iets beter met me gaan. mijn man gaat over een paar dagen op wintersport. gelukkig gaat hij voor mijn vruchtbare periode!
Gaat jouw man je ook al verlaten Die van mij zit momenteel in de VS, ook toen de duivels kwamen. Vond dat behoorlijk pittig. Ik kan ook niet gewend raken aan de teleurstelling. De dag dat de ongi doorzet zie ik het ook echt ff niet zitten (zoals je al merkte van de week ), maar ik voel me dan na een paar dagen ook al een stuk beter. Nu gaat het bij mij weer prima en heb besloten deze ronde gewoon weer te insemineren, maar zie haast nu al op tegen de wachtweken. Nogmaals sterkte!
VS? *kewl* Voor werk? Als ik ongesteld word, verlies ik niet alleen bloed, maar ook de energie, en de motivatie om ook maar iets te doen. Ik stort me dan op de cola en chocola, die ik tijdens de wachtweken geen aandacht heb gegeven. Tja, en als ik zwangere mensen of berichtjes tegenkom, tja, dan werkt dat ook niet bevorderend voor mijn stemming. Maar, net als jij zal ik me over een paar dagen weer beter voelen.
Wij denken het ook via de buik opzuigen ! Ik gebruikte een enorme spuit van 60cc niet helemaal hoor, maar de tuit die was ongeveer 5 c denk ik. Die spoelde ik gewoon heel goed uit. Ik spoot krachtig en daarna spuit even laten zitten en nog kwartiertje blijven liggen met de benen in de lucht. Moet er heel charmant uitgezien hebben :S