Dank je wel Lieffie en Daan! Bijzonder dat jullie echt niets voelde, zo kan het dus ook. Als je hier op het forum leest dan lijkt het wel alsof alle zwangeren vanaf het moment van bevruchting direct stijd stonden van de symptomen. Het enig wat ik nu voel zijn mijn borsten die net zoals altijd voorafgaande aan mijn menstruatie beginnen 'op te spelen.' Ik hou jullie op de hoogte meiden!\ Liefs, Lola2
hoi meiden, lees hier wel eens mee... wij zijn nu bijna 2 jaar bezig voor een kindje, helaas zonder resultaat wij zijn wegens te slecht zaad aangewezen op IVF maar willen daar nog mee wachten. Probleem is dat ik vaginisme heb... onderzoeken bij de gyn waren tot nu toe onmogelijk. we willen vanaf deze maand met een spuitje aan de gang gaan hihi vind het helemaal spannend haha nu is mijn vraag (vooral aan de dames met vaginisme): kregen jullie dat spuitje er wel gewoon in?
@lola2 Spannend he! Ik kan alleen maar zeggen dat ik meende dat het deze keer niet raak kon zijn. Ik had zelfs alweer gezorgd voor tampons /maandverband. Mijn borsten deden wat pijn zoals telkens voor mijn menstruatie. Verder niks nada. En toen opeens dus geen menstrutie en verrast met de uitslag van de test. Het kan dus goed! Mijn duimen draaien voor je! @Lala Hoi en welkom. 2 jaar is al een aardig lange tijd. Kan mij voorstellen dat het niet makkelijk is. Ik kan je helaas niet adviseren omdat ik geen vaginisme heb. Ik kan alleen maar zeggen dat ZI goede resultaten kan hebben! @Lieffie thanks! Groetjes daan
Hoi meiden, Heb het erg druk, dus ik houd het kort, maar wilde Daan nog even aan het lijstje toevoegen :-D Suske13 Bamjolan Belle Liefie Pipo1973 Miamel Linn26 Danabelle Teigetje1978 Cherrylein Stresskippetje Sjors82 Sabine74 Thasmo Lotje2 Lotti Hettepettie Daan32 Lola2, Ricmar 94 en Zinah kregen helaas een mk @Lola2, sterkte met wachten. Ik ga voor je duimen! @Lala, welkom hier en succes. Met een klein spuitje gaat het vast lukken!
@lalalindsay: Welkom op dit forum! Wilde graag even reageren op je vraag, aangezien ik ook vaginisme heb en zwanger ben geraakt door zelfinseminatie. Ikzelf heb een paar keer van tevoren (droog oefenen )geexperimenteerd met verschillende maten spuitjes. Je hebt namelijk zoveel verschillende maten. Uiteindelijk had mijn gyn. lange smalle spuitjes van 1 ml. voorgeschreven. Deze werkten voor mij het beste. Omdat ik op dat moment zelf de controle had over het spuitje kon ik zelf het tempo bepalen en proberen te ontspannen. Eerlijk is eerlijk...het ging niet altijd even gemakkelijk en het is verre van romantisch Maar het is ondanks alle inspanning gelukt! Volgende week krijg ik al mijn eerste echo en waarschijnlijk een inwendig onderzoek. Hier zie ik wel tegenop, aangezien ik dit nog niet zo lang geleden ook heb gehad. Was geen prettige ervaring omdat ik meteen vaginistisch reageer. Ik vraag dan ook op voorhand of ze hier rekening mee willen houden. Ik wens je veel succes met je poging en mocht je vragen hebben..stel ze gerust! Groetjes, Hettepettie
Gisteravond zijn de ongenodigd op bezoek gekomen Volgende ronde moeten we overslaan omdat onze donor op vakantie is Ik weet het niet hoor, maar ik heb er een heel hard hoofd in of het ons ooit nog gaat lukken meiden. Ben boos. :x Liefs, Lola2
Meiden, bedankt voor de antwoorden, we hebben woensdag en donderdag spuitsex (hihihi) gehad, viel eigenlijk reuze mee, had me veel te druk gemaakt... Lola, knuffel voor jou, snap dat je er een beetje moedeloos van wordt zo..
Shit! Ik kan mij goed voorstellen dat je boos bent! Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar de moed niet verliezen hoor! Sterkte! Liefs Daan
Dank Daan en Lalalindsay, Na mijn boosheid kwam het verdriet Ik heb heel hard en lang moeten huilen, ben toen maar met een grote zonnebril op, in de bossen gaan wandelen met vriendin en hond. Daarna ging het alweer stukken beter. Vandaag wezen werken, dat is vaak een hele goede afleider. We zullen wel zien wat mij dit jaar nog gaat brengen. Ik blijf het in ieder geval dit hele jaar 2009 proberen. Let's [-o< voor ons allen. Liefs, Lola!
@Lola2: Ik [-o< voor je hoor! @Lalalindsay: fijn dat het meegevallen is! Heel veel succes gewenst. Morgenochtend eerste echo! Ben wel nerveus hoor. Hoop dat het uitwendig allemaal goed te zien is, maar omdat ik 6wk en 4dgn ben denk ik toch een inwendige echo. Kan het nog altijd niet bevatten hoor! Jullie horen van me! Groetjes, Hettepettie
Hoi allemaal! Ben net een uurtje terug van de eerste echo en moet nog even goed op me in laten werken wat voor wonderlijk nieuws we te horen hebben gekregen: Ik ben zwanger van hoogstwaarschijnlijk een een-eiige tweeling!! De echoscopiste had een vermoeden dat ze twee hartjes zag bewegen en haalde er voor de zekerheid de gyn. erbij. Zij bevestigde haar vermoeden. Omdat ik al zo vroeg mijn echo had kon ze juist goed zien dat er geen tussenschot zat tussen beide vruchtjes, wat duidt op een een-eiige tweeling! Dat was voor mn man en mij even slikken zeg! Natuurlijk zijn we dolgelukkig, maar ook wel erg bezorgd. De gyn. schetste dan ook een zeer reeel beeld over de situatie: een risicovollere zwangerschap, strenge controle in acedemisch ziekenhuis omdat beide kindjes van dezelfde placenta moeten eten en drinken, waardoor de een misschien groter groeit dan de ander. Morgen op gesprek bij de gyn. om meer te weten te komen! Leef nu even in een soort van roes waarin geluk en angst langs mn oren vliegen!! #-o Over 2 weken krijg ik alweer een volgende echo en houdt jullie zeker op de hoogte! Groetjes, Hettepettie
@lola [-o< ik doe met je mee en hoop dat je dit jaar nog zeker het geluk mag gaan hebben! @Hettepettie WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW =D> GEFELICITEERD EN UHM TJA DUBBEL GEFELICITEERD ZEG! Zo dat zal wel een hele verrassing zijn geweest toch? Zit het in de familie of had je er al ooit over nagedacht dat je ene tweeling zou kunnen krijgen? Spannend zeg. En jij twijfelde nog wel of ze al ze vroeg wat konden zien in de zwangerschap. Nou je hebt bewezen dat dat dus heel goed mogelijk is. En jij had toch ook , buiten de pijnlijke borsten, geen klachten toch? Dan heb je extra geluk. Ik ben super blij voor jullie. Laat je wat meer weten als je weer nieuws hebt? Liefs Daan
die Hettepettie, wat een (leuke) bak! Hou ons op de hoogte meid! Ik zou het ontzettend leuk voor jullie vinden! Dank je Daan voor het [-o< / Lief van jou!! Liefs.
@ hettepettie wat een goed nieuws, ik kan me voorstellen dat je schrok, maar ik denk dat je er straks net zo blij mee bent. Ego, vanavond geklust (met donorzaad) morgen nog een inseminatie en dan weer afwachten