Zelfinseminatie, wie doet dit of heeft er tips?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chiaraa, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij mij zat er ook steeds gewoon wat lucht bij en ik had ook veel terug loop.

2. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Vraagje:als je man verminderd vruchtbaar is door bv zwak zaad,heb je dan meer kans met ZI?

3. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hmm dat weet ik eigenlijk niet maar ik verwacht 't niet eerlijk gezegd want volgens mij komt 't zaad met gewone gemeenschap toch nog wat hoger terecht dan met een spuitje en dat lijkt me bij slechte zaadjes wel het beste (dat 't zo hoog mogelijk gebeurt) dan hoeven ze niet zo ver te zwemmen!

4. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hallo Bamjolan en andere ZI-ers,

Helaas geen MegaMindy meer...het is helaas vorige week misgegaan. Nu ben ik niet meer zwanger en zelf mijn borsten zijn er down onder. Die zijn geen MegaMindy's meer. De afgelopen dagen waren erg verdrietig. Vanaf vandaag lijkt het weer wat beter te gaan.

Ik zie er wel tegen op om heel die ZI-kermis weer opnieuw op te starten. Ovulatie-testen, donor bellen, badkamer spik-en span poetsen omdat de donor daar dan produktie kan draaien, insemineren, wachten, zenuwen, heel die tralala-boel. Effe geen zin in. Maar ja, het moet. We gaan gewoon door, doen net alsof we gek zijn.

O ja, wat dat zwak zaad betreft: is IUI dan geen uitkomst?

Succes meiden!

Liefs, Josephine.

5. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Heh Lola,wat een vervelend nieuws zeg!
    Ik kan me indenken dat je weer nieuwe zin moet maken om weer te beginnen.
    Heel veel sterkte !

6. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hey Lola,
    Ik had idd in diverse ander topics al gelezen over jouw miskraam. Heel erg vervelend zeg! Ik wens jullie heel veel sterkte. Vind het enorm knap dat je je schouders er weer onder zet en weer doorgaat met ZI! Je weet nu dat 'het kan' en dat geeft toch ook ergens weer hoop toch? Nogmaals veel succes...

Ik heb gisteren ook weer geinsemineerd. Deze keer voor 't eerst met ovu testen gewerkt, dus weet zeker dat ik nu goed zat. Vanavond en morgen nog een keer :D En dan wordt het weer net zo spannend als vorige maand, hoe erg ik me ook had voorgenomen om er deze keer relaxter over te denken....

Liefs

7. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ha Chiaraa en liefie,

Dank jullie wel! We gaan met frisse moed weer verder. Laten we hopen dat 2009 ons allemaal een wolk van een baby gaat brengen!

We houden elkaar op de hoogte! ;)

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Liefie succes!

Lola, neeeee :( wat k*t meis!
    Heb er ff geen woorden voor!
    Wens jullie veel sterkte!
    Mag ik vragen hoever je was?

9. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Goedemorgen Bamjolan,

Ja, schrikken he? Wij schrokken er ook vreselijk van....en je kunt het niet stoppen als je begint te bloeden. Je staat er bij en kijkt er naar, machteloos.
    Ik was zes en een halve week maar bij de spoedecho zag je een vruchtje van 5 weken. Het is dus ergens gestopt met groeien.

Het is nu anderhalve week geleden en het gaat (gelukkig) al stukken beter met mij en mijn vriendin. Het lijkt alsof ik het gedroomd hebt, alsof het allemaal maar een droom was (dus zwanger zijn en de miskraam). Bizar! De eerste dagen na de miskraam waren een ramp. Heb me heel verdrietig, somber en leeg gevoeld.

Nu probeer ik me te troosten met de gedachte dat ik als oude muts toch snel zwanger ben geraakt en dat ik zwanger kan worden van onze donor! Dat zijn 2 dikke pluspunten. Nu nog een keertje en dan gewoon voor de volle negen maanden.

Dank voor je medeleven Bamjolan! Hoe gaat het met jou?

Liefs, Lola2.

10. Zinah

Zinah Actief lid

28 jul 2008
    195
    0
    0
    Wat fijn dat dit topic er is!

Hier nog een doe-het-zelf-inseminatie-stel ;)
    Ik heb nog geen succesverhalen te melden, maar we zitten ook pas in ronde 2.

Ik heb de info over ZI uit het boek van Mariël Croon (Zwanger Worden heet het, vind het een aanrader!). Zij raadt de ZI-cupjes af omdat je bij verkeerd inbrengen de baarmoedermond zou kunnen beschadigen, waardoor je de combi bloed+sperma krijgt, niet echt bevorderlijk.
    Overigens heb ik ook een mevrouw van een vruchtbaarheidscentrum aan de telefoon gehad omdat ik cupjes bij hen wilde bestellen (was voordat ik erover had gelezen). Ook zij raadde het niet aan, zei dat een 2 of 5cc spuitje en een schoon potje net zo goed werken.

Wat ik ook nog interessant vond om te lezen:
    Wij hebben afgelopen maand dus gewacht op het vervloeien. Na 5 minuten zagen we het zaad idd veranderen, het werd dunner.
    Ik hoop echt dat we het goed doen op deze manier...

Het is wel een geklungel elke keer zeg :rolleyes:
    De laatste keer kregen we er allebei de slappe lach van toen we van tevoren het spuitje en potje klaarlegden. Erg gezellig, maar slappe lach is niet zo handig als hij nog moet 'presteren' :)
    Over 12 dagen gaan we weer aan de slag!

11. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoi Zinah,
    Hartelijk welkom in dit ZI topic! Hoe meer ervaringen om te delen hoe beter denk ik!

Interessant om te lezen wat je schrijft over dat vervloeien. Dat hebben wij nog nooit gedaan. Ik dacht juist dat het zo snel mogelijk ingebracht moest worden ivm de temperatuur. Heb dus meteen een paar praktische vragen... Hoe zorg jij dat het 'warm' blijft? En hoe werkt dat dan bij gewone gemeenschap, dan vervloeit het toch ook niet?

Verder zou ik weleens willen vragen aan alle dames hier hoe jullie dat toch precies doen met een potje... beetje raar misschien om dat zo even 'technisch' uit te leggen, maar wij hebben het tot nu toe altijd vanaf de buik opgezogen en begin nu toch te denken om een keer een potje te gebruiken. Maar ik zie niet helemaal hoe manlief het in een potje kan deponeren.... (stomme vraag he, sorry...)

Heb overigens nog steeds een klein beetje hoop op succes deze maand, maar zo niet dan gaan we volgende maand weer vol goede moed verder, en dan misschien wel met potjes en vervloeien enz....

Bedankt allemaal alvast!

12. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hey!

Wij vingen het vorige keer in een kopje op.. hihi.
    Wel raar omdat wij ook het via mijn buik deden.
    Van dat vervloeien kijk ik ook op want ik dacht idd dat het zo snel mogelijk ingebracht moest worden ivm de tempratuur ja.
    Nou ja weer een methode om te proberen:D

13. Zinah

Zinah Actief lid

28 jul 2008
    195
    0
    0
    Ik heb er ook niet veel verstand van, die tekst komt letterlijk uit het boek.
    We hebben het in een kopje opgevangen en niet warm gehouden. Misschien volgende keer een voorverwarmd potje/kopje doen?

Ik vroeg me ook al af hoe dat dan zit bij 'gewone' conceptie, dan ga je toch ook niet op vervloeien liggen wachten? Misschien dat dat normaal gesproken in je vagina gebeurt?

Ga het toch eens nazoeken, misschien is er een deskundige aan wie ik t kan vragen. Zou toch zonde zijn als je 't elke keer verkeerd doet!

Iets heel anders: weten jullie of je bij het invriezen van sperma daarna altijd aan de IVF moet?
    De man van mn vriendin heeft onlangs een prostaatoperatie gehad en ze hebben voor die tijd wat rietjes laten invriezen. Ik ging er zo'n beetje vanuit dat we daarna gezellig over ZI konden babbelen, maar ze vertelde dat het hoogstwaarschijnlijk ICSI gaat worden. Echt sneu, het past totaal niet bij dat stel om kunstgrepen toe te passen (duh, bij wie past dat wel?). Ze weten ook niet zeker of ze ervoor gaan. Nou ja, die rietjes blijven wel liggen...

Pfff geloof dat ik terug naar de middelbare school ga om nog wat biologie te leren, ben er slecht in thuis merk ik :rolleyes:

14. Zinah

Zinah Actief lid

28 jul 2008
    195
    0
    0
    Bedenk me net dat als ik het niet zeker weet met dat vervloeien, we rond de eisprong de methodes maar af moeten wisselen...

15. Zinah

Zinah Actief lid

28 jul 2008
    195
    0
    0
    Huh, lees net het volgende op Fertility Shop over de Softcup:

Softcups zijn toch voor tijdens je menstruatie?
    Maar op zich niet zo'n gek idee, ze zijn idd gemakkelijk in te brengen (ik heb ze een poos gebruikt tijdens ongi) en het zaad zit dan meteen tegen de baarmoedermond aan.

Pfff ik moet het ff los gaan laten allemaal, merk dat ik paniekerig raak van alle aan- en afraders... :(

16. Bianci1973

7 aug 2008
    13
    0
    0
    Hoi dames!

Ik heb met zeer veel aandacht deze topic gelezen. Was op zoek naar informatie over zi, hier veel tips....en informatie!
    Even voorstellen; Bianca. 34 jaar, zoontje van 1,5, waar we toen bijna 4 jaar over gedaan hebben. In april een miskraam gehad. Na ons zoontje nooit meer voorbehoedsmiddelen gebruikt.
    We zijn nu sinds kort begonnen met zi, dit omdat mijn ventje erg veel moeite heeft met de druk die er op hem ligt en het dan gewoonweg niet lukt om het "echt" te doen, ben ik toch weer teleurgesteld en ja zo kom je ook wel in een spiraal, maar dan neerwaarts he!?
    Nu zijn we gewoon begonnen met zi, niet romatisch, maar dat was het toch al niet meer! Die 4 jaar van toen zit gewoon nog in onze kop, was echt niet leuk meer op gegeven moment, al dat MOETEN! Daar komt bij dat ik ook nog es alleen maar nachtdiensten werk .....kortom geen succesformule!
    We zitten nu in ronde 1 van zi, en hebben hier zoveel meer rust bij, niet normaal! Mijn vriend zit weer beter in zijn vel, ik ook en de druk van presteren is weg, zodat sex ook weer leuk kan worden.
    Misschien herkennen sommigen dit "probleem".
    Volgende week is mijn NOD, nu maar heel hard duimen op positief resultaat, maar heb al steeds vanaf dag 13 wat donkerbruin en af en toe helder bloedverlies.....vaak begin van het eind!
    Nou een heel verhaal...
    Iedereen succes met wachten vooral! En heeeel hard duimen op 2 vette strepen!

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dames ik zou het niet laten vervloeien want zaad is buiten lichaamstemp. binnen 5 minuten dood ;)
    Ik heb het iig nooit gedaan en ben toch 11x zwanger geweest.

18. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Zinah: het lijkt mij wel dat je vriendin hulp nodig zal hebben. Dat ingevroren sperma kun je niet eventjes zelf ontdooien, daar moet vast met een speciale methode.
    En over die softcups, ja je zou het kunnen proberen! Mij lijkt het een beetje 'eng', zou bang zijn dat ik zo'n ding er niet meer uit krijg.... :oops:

@Bianci1973: jij natuurlijk ook welkom hier! Echt super om te horen dat jullie nu veel rust vinden door het zi-en. Dat herken ik wel hoor. Wij doen zi omdat ik vaginistisch ben en nu we zi doen om zwanger te worden is die druk eraf en is het 'gewone' vrijen (wat voor ons dus betekent alles behalve de echte gemeenschap) ook weer leuker geworden!

@Bamjolan: bedankt voor jouw tip over het vervloeien. Ben jij echt 11x zwanger geworden door zi? Wauw! Maar dan is het spijtig genoeg dus ook heel vaak fout gegaan voor jou... Gaat nu alles goed met je huidige zwangerschap? Enne... ben je echt pas 25 jaar?

groetjes!

19. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ha ZI-collega's ;)

Wij laten het ook niet vervloeien, ben in ronde 4 zwanger geraakt, helaas miskraam. :(

Zorg er wel voor dat er geen zeep-resten in het potje zit, he? Zeep doodt namelijk het zaad.
    Tja, en dan het welbekende kwartierje blijven liggen met de benen in de lucht :)

Succes! (ik zit op het wachtbankje, nog een weekje en dan weten wemeer, tis vermoeiend hoor...een kindje willen :rolleyes: _)

Fijn weekend allemaal!

20. Melissa79

Melissa79 Lid

3 aug 2008
    73
    0
    0
    Hallo allemaal,
    wij doen ook aan ZI.
    We zitten in de 1e ronde en ik ben blij dat er een topic over dit onderwerp te vinden is. Was namelijk bang dat ik enige heirmee was :cry:
    We hebben afgelopen week flink zitten klussen want ik zit vlgns mn banner in mn vruchtbare dagen ;).
    Maar wij hebben het ook opgevangen in een potje en na 10 pas ingebracht via een spuitje.

@ Liefie: de 1e dag hebben wij ook een softcup gebruikt. De gedachte dat het sprema dan gelijk voor de bmm ligt is natuurlijk erg positief, alleen wat ik zelf vond bij het eruit halen.... ouch. Vondt het niet echt prettig, daarom zijn we overgegaan op spuitjes.

Deel Deze Pagina