Het is idd 8x mis gegaan helaas, maar nu met deze zwangerschap schijnt het allemaal goed te gaan, echo's lieten een kloppend hartje zien Ik ben idd 25 jaar, kreeg mijn oudste op mijn 19e
Het was meteen in ronde 1 raak, dus we zullen toch wel iets goed hebben gedaan! Helaas is het na 3 weken al misgegaan. We gaan er weer voor deze ronde. Alleen gaan we deze keer een medicijnpotje gebruiken en dat houden we op lichaamstemperatuur tijdens het vervloeien. Af laten koelen in een kopje was idd niet zo'n slim plan. Toch wel sterke zwemmertjes denk ik
Hoi, Ik zag net deze topic en wou even reageren. Wij gebruiken na de daad de softcups die je ook voor zelfinseminatie kan gebruiken.Ik hou die dan gewoon 6 uur in en dan blijft het zaad lekker hoog bij je baarmoedermond. Heel af en toe heb ik flinke pijn bij mijn eisprong dan vangen we het zaad op met de softcup en breng ik de softcup in. De 1e keer dacht ik...jeetje is wel groot en dadelijk voel je hem zitten of breng ik het niet goed in maar dat valt allemaal reuze mee.Ik voel hem niet zitten. Misschien hebben jullie wat hieraan? Link voor de Softcup
@ Zinah, wij gebruiken ook medicijnpotjes, nadat we het hebben opgevangen, sluiten we meteen t potje en ik hou het op lichaamstemp voor ong. 10 min. daarna met spuitje inbrengen. @ Nessy, je hebt gelijk dat je het niet voel zitten, alleen vond ik het eruit halen een beetje pijnlijk, leek net of er wat in bleef hangen en dat voelde je best wel. Had jij dat niet?
Goh, toch eens over die optie nadenken, het klinkt wel superhandig met een softcup. Ik heb ze een paar jaar geleden gebruikt bij mn menstruatie, maar ze leken nooit helemaal goed te zitten want tijdens de 1e dagen lekte ik altijd door. Net nieuwe spuitjes en potjes gehaald, dus eerst die maar eens op maken!
Hey Allemaal, Ik ben nieuw hier, ik heb al 2 ZI pogingen achter de rug, helaas nog steeds zonder succes. Ik ben alleenstaand en werk dus met een donor. Heb beide keren gwn een potje gebruikt en een 10ml spuit, dus geen ZI-setje. Ik heb al gezocht naar zo een setje maar kan het hier in België niet vinden. Of is het niet nodig om hiermee te werken? x
Hoi, Wat goed zeg dat er steeds meer zi-ers bijkomen. Kunnen we elkaar allemaal op de hoogte houden van de juiste techniekjes enzo. @shyness, of je echt een zi-setje nodig hebt weet eigenlijk niemand. Er zijn ook al vele successen geboekt met gewone spuitjes, dus persoonlijk ga ik daar nog even mee door. Dan nog een nieuwe vraag: hoe vaak gebruiken jullie een spuitje? Ik maak 'm natuurlijk elke keer goed schoon en ik kook 'm elke keer uit, ca 5 minuten. Maar nu we 'm in totaal al 7x hebben gebruikt vraag ik me toch af of ie nog wel bruikbaar is en of ik geen nieuwe moet gaan halen bij de apotheek.... Thnx.
Ik ben nu telkens al een nieuwe spuit en potje gaan halen bij de apotheker. maar ik denk dat wanneer je het goed proper maakt het geen probleem is hoor. x
Wij gebruiken iedere keer een nieuw spuitje. We insemineren meestal 2x per cyclus. Hoe vaak insemineren jullie eigenlijk per cyclus? Groetjes, Lola2
Ik had ook steeds een nieuw spuitje. Ik insemineerde 2 of 3 keer, de tweede poging 3 keer en die poging was ook raak
Hoi bamjolan! Daar zijn we weer Weet je, het geeft me een beetje een bezwaard gevoel om onze donor voor een derde keer te vragen. Wij doen het meestal zo: ik test middels de ovulatietest. Op het moment dat die licht positief is, bellen we hem. Hij komt dan meestal 's avonds. De dag erna is mijn test overduidelij vet positief. Dan komt de donor diezelfde avond weer en insemineren we dus voor de 2de keer. Die dag erna is de test negatief en dus ondernemen we dus geen aktie. Wat vind je hier van? Moeten we het anders doen? Ja, he? We moeten bij die lichte niet meer insemineren maar bij de vette positieve en die dag erna ook nog een keertje, denk ik. Dat is beter he? Bedankt voor het mee puzzelen. Groetjes, Lola2
Ik heb maar 1 poging per cyclus, maar ik zorg dan ook natuurlijk dat het mn meest vruchtbare dag is. Mss toch nog eens met mn donor proberen overleggen om 2x per cyclus te proberen. x
@ Shyness, ik doe ZI met mn eigen partner, dus wel meer dan 1x. En ik heb nu 1 spuitje en potje gebruikt voor deze cyclus en elke x uitgekookt. Maar nu hebben we die weg gegooid en mocht het dit keer niet lukken (hopelijk wel natuurlijk ) dan haal ik weer nw bij de apotheek. xx
Hey allemaal, bedankt voor de antwoorden. Ik denk dus ook dat ik wel 's aan een nieuw spuitje toe ben... Maar mag ik vragen hoe jullie aan je spuitjes komen? Haalt iedereen ze bij de apotheek? En wat vraag je dan precies... Goedemiddag, 10 spuitjes alstublieft...? Gaan ze dan niet vragen waar je die voor nodig hebt? Daar zou ik een beetje rood van worden, ben ik bang... Ik heb er nu dus pas 1x eentje gehaald, zonder te zeggen waarvoor, en ik hoefde niet eens te betalen. Maar als ik er meer wil, wil ik er wel voor betalen natuurlijk. Nou, ben benieuwd hoe jullie dat doen! Wij insemineren trouwens 3 of 4x. De eerste keer 3x gedaan, de 2e keer 4x gedaan. Steeds aaneengesloten dagen. Deze maand (komende week ) hopelijk ook weer 4x. Enne, vorige maand heb ik voor 't eerst ovutestjes gebruikt en toen zijn we begonnen op de dag dat het streepje het vetst was! Dat hoop ik morgen of overmorgen ook weer zo duidelijk te krijgen. Dus Lola, ik denk inderdaad dat jouw eigen voorstel inderdaad beter is maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit..... Succes allemaal!
Hoi, je kunt gewoon naar de apotheek gaan hoor voor spuitje (en urinecontainers) ze vragen echt niet waar je dat voor nodig hebt, al snap ik, omdat JIJ het weet je het een beetje genant vind. Wat betreft het insemineren, je kunt het beter gewoon 1 a 2 keer per maand doen. Als je de donor iedere dag laat komen zitten er minder goede zaadjes in. Het beste is dat de man, 2 a 3 dagen 'niets' doet, dan heb je 'optimaal' zaad! Succes aan allen! Wij zitten in hetzelfde schuitje..........
Ik zou dan 1 keer voor de positieve test insemineren (ik weet niet of de dagen van je ei verschillen?) en dan 1 dag overslaan en de dag daarop weer zeg maar. Ik ben zelf wat huiverig met een knal positieve test en dan pas insemineren, omdat zaadjes een aantal uur nodig hebben om de eileider te bereiken, het eitje kan dan al gesprongen zijn en ieder uur neemt de vruchtbaarheid af.
Ja ik heb ook gehoord dat het zaad niet optimaal blijft wanneer je het zoveel dagen na elkaar doet, beter een dagje of 2 tussen laten. Toen ik de 1e x om mn spuitjes ging vroegen ze wel voor wat het diende, omdat ik zelf niet wist welk formaat ik moest hebben... het eerste wat toen bij me opkwam was... Waterspelletjes (het was toen een heel warme dag) x
Hahah shyness, waterspelletjes, die zal ik onthouden! Hmmm merk opeens dat ik nu een beetje onzeker wordt. Misschien beginnen we dus 'te laat' pas na de knalpositieve test en misschien ook te vaak achter elkaar.... Ga maar 's met mannetje overleggen wat hij denkt maar kans is groot dat hij het toch aan mij overlaat.... Moeilijk hoor! Ben onwijs blij met jullie om mee te overleggen, en tegelijkertijd laat ik me er onzeker door maken... stomme ik :x
Meis, doe wat JIJ vind dat goed lijkt! Ik kan alleen mn eigen ervaring vertellen en ik zeg eerlijk dat ik bij dit kindje op de ovulatietesten zat! Ik heb 2 cyclussen voor ik startte alvast getest met ovulatietesten zodat ik wist welke dag mijn ei viel. De 3e cyclus verliep raar en dat was poging 1 (had toen op di en wo posi test en do nega en vrij en za weer posi haha). Poging 2 netjes eisprong op dag 14 en raak! Bij mijn andere zwangerschappen (2 gezonde meiden en 8mk) heb ik geen testjes gebruikt maar voelde ik mijn ei door de stand van de baarmoedermond en slijmverlies, dat had ik nu al een jaar niet meer gehad sinds de laatste miskraam.