Na al wat ik heb opgezocht over ZI en dergelijke is het volgens mij het beste: 1e ZI 3dagen voor je eisprong 2e ZI 1dag voor je eisprong 3e ZI dag van je eisprong maar idd zoals Jolan zegt, doe waar je je best bij voelt! x
Ik kan me meer vinden in: 2 dagen voor je eisprong de dag van je eisprong de dag na je eisprong ik hou altijd aan dat zaad 48 uur leeft ipv 72 uur haha
wat een ze*kerd ben ik ook trouwens als ik het zo terug lees ahah Niks van aan trekken hoor, zullen me hormonen wel zijn haha
Heb altijd gedacht dat de dag net voor je eisprong het beste was... mss toch maar de dag zelf proberen dan, als het bij jou zo gelukt is! x
Ja 1 á 2 dagen voor je eisprong, beide is "goed"! Maar je zei eerst 3 dagen voor, vandaar haha! Ik geloof niet zo in 72 uur levende zaadjes maar ik ben best veeleissend wat dit betreft bij mn donor Heb hem serieus wel gevraagd of ik er vervelend over kwam! Ik denk dat jullie het wel herkennen, maar rond de eisprong werd ik altijd zo onzeker of ik wel goed zat!
Jolan, ik vind jou geen zeikerd hoor! Juist bedankt dat je je ervaringen wilt delen! Dat ik onzeker wordt ligt aan mezelf.... Gisteravond nog met manlief over gehad en samen besloten dat we inderdaad gewoon doen wat onszelf het beste lijkt en het wat het beste aanvoelt... het is tenslotte toch voor iedereen anders en het succesverhaal van de een garandeert nog geen succes voor een ander Tsja en wanneer dat ei er nou precies is.... Fijn dat er ovutesten bestaan hoor, maar ook al heb je een donker streepje, dan weet je nóg niet hoe lang daarna je ei komt, grrrrrrrr
@ all wij doen de zi eens in de maand zo rond 1 a 2 dagen voor de eisprong en bij ons eerste kindje de 2de maand raak!
Ha, wat fijn dat er nog wat mensen bij zijn gekomen in dit topic, het begint echt een actief topic te worden! Vorige maand heb ik 1x een spuitje hergebruikt (na uitkoken) en 2 nieuwe. Voor deze maand hebben we 4 nieuwe spuitjes in huis. Heb ze niet zelf gehaald, mijn man is naar de apotheek geweest. Nu vroegen ze niets, de vorige keer wel en toen zei hij dat we een zieke kat hadden die bijgevoed moest worden Hij bracht toen trouwens ook een spuit mee die over was op zn werk, maar dat was 50ml, echt een megading! Niet gebruikt trouwens.
Gelukkig maar Liefie, mn hormonen slaan af en toe zo op hol hahahaha Idd, met die ovutesten zeg het nog niet veel maar ik zeg eerlijk dat ik 2 dagen een posi test had (dag 13 en dag 14) en dag 15 was die dan negatief, dus op dag 14 zal ik die ei hebben gehad hihi Bij Denyce had ik 'm op dag 15 en bij Jadey op dag 17 Best grappig om te weten! Zinah, ik gebruikte 5ml spuitjes, prima voor zaad op te "zuigen" en afgelopen keer gebruikt ik die lange 1ml spuitjes, die kun je wat dieper bij de baarmoedermond brengen, moest alleen 3 keer het potje in om het zaad op te "zuigen" haha mijn donor had die laatste x veel productie.
Hoi! Ik word ook iedere keer als ik rond mij eisprong zit, enorm onzeker en twijfelachtig. De keer dat ik zwanger was geraakt (2 inseminaties geleden) hadden we de avond voor de vette, en de dag van de duidelijk positiieve ovutest, geinsemineerd. Dus direct 2 dagen na elkaar. Maar de laatste keer hadden we het op woensdag en donderdag gedaan en toen voelde ik dus op vrijdag duidelijke ovulatie-krampjes en toen baalde ik dat we donor niet nog een keer hadden gevraagd. En ik durf hem dan niet meer te bellen.... Wat een onzekerheid, he? Onze donor neemt de spuitjes mee van zijn werk superhandig! Inderdaad leuk dat het wat meer actief wordt hier op het topic. Gezellig ook! Groetjes, Lola2
Hihi, werkt je donor ook in de zorg dan? De spuit die mijn man had meegebracht was voor een cliënt van hem (hij werkt met verstandelijk gehandicapten) die sondevoeding had bestemd. Maar die cliënt is overgeplaatst en er is een lading spuiten over. Helaas veel te groot! Het is wel een heel gepuzzel he, met een donor? Zoeken naar de beste datum, hopen dat hij dan ook kan. Nou ja, ik neem aan dat je dat soort dingen van tevoren allemaal bespreekt. Wel erg prettig dat je niet perse de mmm in hoeft als er een donor is, dat het niet allemaal in een kliniek ofzo moet gebeuren. Zo is het toch een moment van jou en je partner (of van jezelf natuurlijk als je voor BAM-moederschap gaat). Ik heb zelf mijn donor altijd wel bij de hand, dat is namelijk mijn man Er zit nogal een verhaal achter bij ons, waarom we voor ZI gekozen hebben, maar da's wel een erg lang verhaal voor op een forum denk ik. Wat ik me afvroeg: vertellen jullie er in je omgeving over? Ik bedoel, als je een v/v stel bent dan zal het vrij duidelijk zijn dat er een donor nodig is geweest, maar als je een m/v stel bent dan denk ik dat er toch iets van een taboe omheen hangt. Ik heb het alleen aan mijn beste vriendin verteld. Zij wist al dat het wat moeilijk ligt bij ons, dan is het fijn om het te delen. Mijn ouders weten inmiddels wel dat we 'bezig zijn', maar de details hou ik voor me. Mijn ovu-test was vandaag weer negatief, denk dat mn cyclus erg in de war is van de vmk...
@ Zinah, mn donor is ook mn vriend (soon to be hubbie ) Maar in onze omgeving weet niemand dat we aan ZI doen, ik heb het alleen aan een vriendin van me verteld, het is idd fijn dat je er met iemand over kan praten. Ik ben daarom ook blij dat deze topic bestaat, hier kan je ook je hart luchten en zitten we toch blijkbaar met veel vrouwen in het zelfde schuitje. Mijn ouders en zn ouders weten dit allemaal niet ook niet eens dat we "bezig" zijn. Ik moet nog 3 dagen volhouden om te kijken of het "raak" is bij ons in de 1e ronde....
Volgens mij wordt ik vandaag of morgen ongesteld dus wij gaan er ook weer voor even een maandje rust gehad. Wel leuk dat er steeds meer mensen op dit topic komen ja, Allemaal met andere verhalen. Ik kook de spuiten gewoon uit, dan zijn ze schoon hoor
Hoi allemaal, ook ik ben toch zo blij met dit topic! (sorry ik val geloof ik in herhaling ) Hier ben ik lekker helemaal anoniem (toch... haha) en durf ik allerlei vragen te stellen die ik anders nooit zou durven Bij ons weten wel heel veel mensen dat we graag zwanger willen worden en dat we 'pogingen doen' maar dat dat met zi gaat, nee dat weet helemaal niemand! En dat wil ik ook graag zou houden. Ik deel heel veel met mijn beste vriendinnen, maar eens hebben mijn man en ik besloten om dit stukje voor onszelf te houden en daar hou ik mij dan ook aan. Er zijn wel een paar vriendinnen die weten dat het vrijen bij ons niet van een leien dakje gaat, en zij denken nu dat we dit opgelost hebben en dat we op de gewone manier zwanger proberen te worden.... ik laat ze maar in die waan... hihi. @Zinah: waren er geen kleine spuitjes overgebleven dan, van die sondevoeding? Meestal heb je daar ook kleine spuitjes bij nodig, om water en/of medicijnen mee in te spuiten, vandaar dat ik het vraag. Was handig geweest voor je.... @tanja8: veel succes komende maand! Was het bewust een maandje rust, en is je dat goed bevallen? @Melissa: wanneer ga je trouwen? Trouwens is toch zooooo leuk (vond ik ) @Lola: zou je niet met jullie donor kunnen overleggen of hij bezwaar heeft tegen 3x doneren op de momenten dat je erg twijfelt... dat zou een stukje onzekerheid schelen voor je. Enne... ik ben best wel nieuwsgierig hoe jullie aan jullie donor zijn gekomen. Is het een bekende, gaat hij ook een rol spelen strakjes etc. Alleen beantwoorden als je dat wilt hoor, ik ben gewoon een aso-nieuwsgierig-aagje..... Liefs, liefie
Wij gaan trouwen op 26-9 dus nog ffies Kijk er ook heel erg naar uit! Zou natuurlijk helemaal een goed trouwkado voor ons zijn als het raak is.... tja nog ff afwachten. Vrijdag heb ik mn NOD....
Hey wat leuk Melissa! Trouwen is super! Grappig, ik zit net aan een kadootje te werken voor vrienden die op 26-8 trouwen, precies een maandje eerder.
Ha Zinah, ja klopt! Hij werkt in de zorg. (en mijn vriendin en ik ook trouwens). Dus dat is superhandig...alleen denk ik niet dat de baas het een goed idee vindt dat er iedere maand minimaal 2 spuitjes verdwijnen. Maar wat niet weet wat niet deert... Het is inderdaad iedere keer weer een gedoe want rondom om mijn ovulatie hebben we dus 3 agenda's die we naast elkaar moeten leggen. Is soms best wel onhandig. Maar gelukkig hebben we een hele lieve donor die heel flexibel is...logisch want hij wil ook een kind en gaat bij ons, als het mag lukken, een 'vaderrol' krijgen. Het is een schat van een donor en we zien het helemaal zitten. (het lijkt soms wel te mooi om waar te zijn...en dat boezemt dan weer angst in...dat het dus niet gaat lukken omdat het te mooi om waar te zijn is, snapt iemand mij nog ) Groetjes, Lola2
Bij mij zijn er een aantal vriendinnen die het weten en mn collega's op het werk. En ze reageren allemaal zeer positief Mn zussen en rest van de familie denken dat ik naar het ziekenhuis ga voor pogingen... ze zouden het niet begrijpen dat ik het op deze manier wil proberen. x
Haha nou gelukkig zijn die spuitjes niet duur Klinkt idd heel erg mooi: 2 mama's en dan ook nog een soort papa! Te gek! Een stel dat ik ken heeft het ook ongeveer zo gedaan en dat gaat nu al een paar jaar heel erg leuk & goed. Net nog foto's zitten kijken, ze zien er zo happy uit