Zelfinseminatie, wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Olifantje92, Oct 16, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olifantje92

Olifantje92 Fanatiek lid

Aug 16, 2018
    1,132
    540
    113
    Female
    Hoeveel sperma hebben jullie meestal? Hier was het dus beide keren “maar” 2ML, heb dus 2 dagen achter elkaar geïnsemineerd.

gek genoeg heb ik nog steeds het gevoel dat we geen kans maken deze maand omdat we niet het echte werk gedaan hebben maar ik heb geïnsemineerd.

2. Mikun

Mikun Bekend lid

Aug 25, 2015
    691
    382
    63
    Zo moet je niet denken. Ik ben altijd heel snel zwanger geraakt met zelf insemineren. Er is geen verschil tussen dat en op de normale manier behalve dat de zaadjes wat minder lang leven dan via de normale manier. Ik dacht 3 dagen of zo met insemineren en 5+ dagen met vrijen.

Hier was het ook altijd ‘maar’ tussen de 2 en 3 ml.

Olifantje92 and Orchid24 like this.
  3. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

Dec 15, 2016
    3,423
    1,209
    113
    Hier was het heel verschillend elke x hoeveel het was..

Je gevoel is heel normaal hoor toen ik met ZI begon voelde dat eerst ook zo maar was toen direct de 1e ronde zwanger werd wel een MA, en nu een prachtig meisje rondlopen dankzij ZI. Maar je gevoel is begrijpelijk het is dan ineens een "gekke" manier ipv de natuurlijke weg maar het is echt net zo effectief!

Hier liet ik vaak wel met inbrengen het spuitje eerst ook even zitten

4. Olifantje92

Olifantje92 Fanatiek lid

Aug 16, 2018
    1,132
    540
    113
    Female
    Dankjewel voor de reacties! Woensdag was mijn man vergeten het potje op te warmen en had hij de deksel er niet op gedaan daarna. Donderdag hebben we wel het potje en spuitje wat opgewarmd. Ben wel beide keren een halfuur blijven liggen erna. Ik was echt verbaasd over hoe weinig het was, normaal loopt er ook zoveel uit maar dat zal dan ook wel afscheiding zijn wat erbij zit?

Ik heb waarschijnlijk vrijdag mijn eisprong gehad (misschien donderdag) en woensdag en donderdagavond geïnsemineerd. Ben heel benieuwd

5. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,421
    8,948
    113
    Female
    Ik hield het potje en het spuitje altijd op lichaamswarmte voordat de donor kwam (stopte ze gewoon in mijn trui haha). Op sommige sites lees je dat je het potje met het zaad erin een beetje moet ronddraaien (dus de bodem met de klok mee ronddraaien zeg maar) en op de andere site weer niet. Dus ik heb het allebei geprobeerd haha. Daarna idd met mijn billen op een kussen en het spuitje inbrengen. Ik liet net zoals @Phoebe ook het spuitje nog zitten. De afgelopen keer heb ik idd wel ook ervoor gezorgd dat ik klaarkwam :oops: En ik gebruikte dus idd alleen een spuitje zonder opzetstukje.

Hier was de hoeveelheid meestal ook tussen de 2/3 ml. Ik heb ook veel rondes gehad dit kan toch nooit lukken joh op deze manier (ookal had ik al genoeg succes verhalen gehoord).

Deze ronde heb ik de dag voor en de dag van de positieve test geïnsemineerd. Ook omdat toen ik nog tempte bleek dat mijn eisprong vrij vlug volgt na een positieve test.

6. Olifantje92

Olifantje92 Fanatiek lid

Aug 16, 2018
    1,132
    540
    113
    Female
    En jij bent ook zwanger zie ik! Leuk hoor.. kan het gelukkig een beetje loslaten deze maand maar dat zal wel te maken hebben met dat gevoel dat ik denk dat het kansloos is haha

7. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,421
    8,948
    113
    Female
    Ja klopt, nog steeds een beetje onwerkelijk maar ben er zo blij mee ❤ Ik snap je gevoel wel hoor. Maar zoals je ziet: het kan ècht met ZI :D Ik ga voor je duimen!

Olifantje92 likes this.
  8. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,421
    8,948
    113
    Female
    Ja idd. Zo'n opzetstukje heb je ook maar dat heb ik zelf nooit gebruikt.

Olifantje92 likes this.
  9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    Ik heb bij beide zwangerschappen geïnsemineerd met donorzaad. Bij beide de dag na een positieve ovulatietest en bij beide de eerste ronde meteen zwanger.
    Potje met inhoud (2 ml) na doneren warm gehouden en op advies van de donor wat rond gedraaid zodat het vloeibaarder werd.
    Volgens donor zou het dan makkelijker zn weg vinden. Geen idee of het waar was:roflmao:
    Verder geen bijzondere dingen gedaan. Ik slikte toen alleen teunisbloemolie en nog iets waarvan ik de naam niet meer weet. Ene zou zorgen voor een regelmatige cyclus en rond eisprong moest je het andere potje slikken wat voor een goede innesteling zou zorgen. Ook bij dit: geen idee of het eraan bijgedragen heeft.
    Ik had gewoon een urine potje van het kruidvat + een 5 ml spuitje.

Olifantje92 likes this.
  10. LLxx32

LLxx32 Actief lid

Apr 5, 2018
    427
    215
    43
    Female
    Wij drie keer per cyclus. Om de dag. In de week voor de eisprong. Tot de dag van de eisprong zelf.
    De zaadjes blijven namelijk een tijdje in leven in jou. Dus dan ‘ligt er een voorraadje’ te wachten als je je eisprong hebt.

De donor was ook gewoon beschikbaar. Dus dat maakte het makkelijk.

Olifantje92 likes this.
  11. Chitje

Chitje Fanatiek lid

Jun 25, 2018
    2,044
    1,146
    113
    Female
    Nu 21 weken zwanger van ZI op de dag van de positieve ovulatietest. Niets bijzonders gedaan. Potje niet opgewarmd of spuitje of wat ook. Geen bijzonder potje of spuitje. Wel zo snel mogelijk ingebracht. En potje nooit met zeep wassen of afdrogen, maar gewoon omspoelen en aan de lucht laten drogen.

Orchid24 likes this.
  12. Olifantje92

Olifantje92 Fanatiek lid

Aug 16, 2018
    1,132
    540
    113
    Female
    Dankje dat geeft weer hoop!

13. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    3,563
    2,859
    113
    Female
    Ik ben al 2x zwanger geworden met zelfinseminatie samen met mijn man. We maken er samen iets gezelligs van. We gaan vanaf februari starten voor een 3e kindje. 1e kindje was ronde 2 toen een MK en daarna direct weer zwanger en 2e kindje ook direct zwanger, Wij insemineerden op de dag van een positieve ovulatietest. Seks hebben we gewoon voor de lol erbij. Mijn man vond het moeten erg spannend. Succes allemaal

14. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

Feb 17, 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben van onze dochter ook zwanger geraakt door ZI en zijn nu weer op die manier bezig. Met dochter was het de 2e ronde al raak.

15. Savera

Savera Actief lid

Sep 9, 2020
    458
    572
    93
    Female
    Ik kom dit topic net tegen, fijn om te lezen dat er succesverhalen zijn. Wij gaan nu ronde 5 in van zelfinseminatie. We doen het als ik het zo lees al wel op de goede manier, hopen dat het snel raak mag zijn

Share This Page