Hoho dames Laten we het wel gezellig houden Verder hij voeld zich geen koe Want hij wilt het zelf net zo graagnals ik Dus dat geeft de doorslag KIJK als hij zich een gemolken koe zou voelen zou ik dat ook kunnen Dat hij mij bv niet aantrekkelijk vind Maar dat is echt onzin Ik hoop gewoon dat het snel raak is
Hallo!! Mag ik ook meeschrijven? Mijn man en ik proberen inmiddels alweer 14 maanden met zi onze kinderwens te vervullen. Ik heb vaginisme. Sinds april dit jaar zijn wij onder behandeling van een fertiliteitsarts. Aangezien bij mij geen enkel onderzoek lukt mag ik op de wachtlijst voor een kijkoperatie met HSG. Ik ben zo blij hiermee. Ik was al vanaf april bezig met oefenen thuis met papelotten om in het ziekenhuis een inwendige echo te kunnen laten maken. Helaas lukt dat nog niet. Eindelijk is er nu dus besloten dat ik toch een kijkoperatie krijg. Natuurlijk blijf ik wel doorgaan met oefenen. De zi doen wij via mijn buik, voorheen in een potje, en dan direct in het spuitje opzuigen waarna het geinsemineerd wordt met een katheter die gebruikt wordt bij IUI. Gaat erg makkelijk. Alleen, helaas, gisteren weer ongesteld geworden. Zoals jullie zien ben ik niet zo jong meer...........
Niet persoonlijk, maar lesbische kennissen waren zo allebei bij alledrie meteen zwanger. Ik heb nooit de details gevraagd.
@Lovepeet: mijn man voelt zich ook geen koe. Godzijdank niet! Ik realiseer me steeds meer wat voor en geweldige man ik heb (en dat het fijn is dat hij mij heeft ). Ik hoop ook dat het snel raak is bij je! @angela33: gefeliciteerd met je zwangerschap! Weer een bewijs dat het zo kan! Ik ga je advies om geen catheter te gebruiken opvolgen, ik had al twijfels overhet gebruik hiervan, precies om de reden die jij noemt. Bedankt voor je uitleg! @tassie74: wat vervelend voor je, het moet erg moeilijk voor je zijn. Wel goed dat ze nu op een andere manier gaan onderzoeken hoe het zit met je vruchtbaarheid. En ondertussen gewoon doorgaan met ZI. Moeilijk he, om er elke maand weer achter gekomen dat het niet is gelukt? En over je leeftijd: ook dat snap ik. Ik ben 33 en voel de druk ook oplopen. Maar: gelukkig zie ik om me heen ook vrouwen van 35, 37 of zelfs 40 zwanger worden. Dus voer de druk niet teveel op voor jezelf, het kan voorlopig heus nog wel!
Gaan we er een clubje van maken? Zwanger worden club oid? Dan voorkomen we, denk ik, de meningen van anderen?
Dat zou wel leuk zijn, een eigen clubje. Tja, nou de naam nog bedenken. Eeeeeehhhhh. Ik heb even geen leuke of originele ingevingen.
http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/374285-zi-clubje.html Ik heb er 1 aangemaakt, onder zwangerschapsclubs. Als je op de link klikt kom je er vanzelf. Kletsen we daar gezellig verder
Hmmm, ik sta een beetje raar te kijken van sommige reacties. De vraag was of er meiden zijn met ervaringen met ZI. Ik heb een aantal maanden geleden een artikel gelezen, waarin het ging over de druk die erbij kan komen kijken als je zwanger wilt worden. In het begin is het allemaal leuk en spannend, maar als het langer duurt, kan het verplichte klussen er flink in hakken en kan er een situatie ontstaan waarin het allemaal niet leuk meer is. De seksuologe vertelde dat zij stellen juist adviseert om dan aan zelfinseminatie te doen. Op deze manier kun je het vrijen en het vrijen voor het maken van een kindje van elkaar los koppelen en sta je minder onder druk. Ik vind het niet meer dan normaal, dat als je seksuele klachten hebt van welke aard dan ook, dat je dan kiest voor zelfinseminatie. Je geniet en houdt evengoed wel van elkaar! Daarbij.... er zijn veel vrouwen met vaginisme en een kinderwens, welke vaak ook dmv zelfinseminatie zwanger worden. Succes en ik hoop dat je/jullie heel snel zwanger zullen zijn!!
Dames Dames, Hier nog eentje! ene keer lukt het wel andere keer niet... en zijn we uren bezig pfff... dus vandaar ook begonnen met z.i. !! dat we proberen op de dagen dat ik hoopte op een ei z.i. doen en verder normale sex!! zo blijft het voor ons tenminste ''leuk''. helaas net vorige week vrijdag te horen gekregen dat ik pco heb! dus vermoedelijk geen ei (gaf ovutesten ook niet aan) dus maakt het wel extra moeilijk helaas *zucht*... dus over 3 maanden de MMM in! maar we ''klussen'' op beide manieren maar verder... zo gaan de maanden wat sneller! en hopen op een ei in tussentijd! dus mag ik mee kletsen in jullie clubje?
Ik heb even meegelezen omdat ik nieuwsgierig was... Weer wat geleerd! Knap dat jullie het hier durven uitspreken. Je merkt toch dat er in eerste instantie wat raar gereageerd kan worden. Maar nu ik alles gelezen heb is zelf insemineren eigenlijk het beste wat je kan doen, na 'gewone' seks. Je doet het tenminste samen, in je eigen slaapkamer. Lijkt me ook wel fijn, ook al gaat het dan niet 100% natuurlijk. The next best thing, lijkt me zo. Ik lees hier ook dat de mannen in kwestie niet kunnen klaarkomen bij de vrouw, maar dat het zelf doen, wel lukt. Het kan hier mee te maken hebben: Om klaar te komen moet je eerst door een solofase. Sommige mensen blijven in de fase ervoor hangen en gaan dus niet de solofase in om vervolgens klaar te komen. Je moet je helemaal kunnen concentreren op je eigen gevoelens en je daaraan overgeven. Sommige mensen kunnen dit dus niet, om wat voor reden dan ook. Het klaarkomen maak je zelf, desnoods ondanks je partner. Ik heb ook meer moeite om klaar te komen als mijn man erbij is. Puur door de aanwezigheid van iemand anders. Het heeft niks met vertrouwen ofzo te maken. Uiteraard kan er ook een medische reden zijn waarom klaarkomen moeilijk is of niet lukt. Ik zeg ook niet dat het hier bij iedereen van toepassing is, het was meer om even aan te geven dat niet kunnen klaarkomen niet zo raar is en bij meer mensen voorkomt. Hoe dan ook: heel veel succes met zwanger worden!
Respect voor de meiden die hiermee bezig zijn en wat goed dat jullie dat op dit forum hebben uitgesproken! Hopelijk snel heel veel mooie ZI-kindjes voor jullie!
Hoi Emma! Fijn dat je je ervaring ook wilt delen! klinkt logisch zo... ik vermoed zelf dat het bij mijn man met autisme te maken heeft... hij is licht autistisch.. en autisten zien alles zwart wit en hebben weinig fantasie vermogen zeg maar... waardoor hij zoals iemand anders in dit topic al gezegd heeft... denk met mijn P** en dus andersom... waardoor hij zichzelf niet kan laten gaan.. en met vertrouwen heeft het niks te maken want wij delen alles samen en zijn 8 jaar samen zonder geheimen... dus dat is het sowieso niet vertrouwen... het blijft gewoon heel lastig... soms lukt het maar dan heb je er zon uur tot anderhalf opzitten... voor sommige vrouwen lijkt dit geweldig... maar geloof mij als dit wekelijks zo is vind ik het toch minder geweldig! en zeker als je een kindje wil!! dan moet het al zo vaak en heb je daar allebei echtttt geen zin in ... dus vandaar zat wij Z.I. een hele goede methode vinden omdat we toch enorm graag een kindje willen @es85 super lief van je!! ik hoop het ook
Ik hoor wel vaker dat er mannen zijn die niet kunnen klaarkomen door vaginale stimulatie. Vaak hebben ze in hun puberteit "leren" klaar te komen op een bepaalde manier, en kan een vagina niet diezelfde stimulatie geven. Of soms duurt de coïtus te lang om een erectie te kunnen volhouden en dus ook te kunnen klaarkomen. Het komt in ieder geval wel voor, en het is toch een beetje een taboe. Maar wat je zou kunnen proberen is om je partner met de hand te bevredigen (of hem zichzelf te laten bevredigen), en dan in de laatste paar seconden voor het klaarkomen toch te penetreren. Dat is altijd beter dan nog een extra stap toe te voegen in het proces met een spuitje of een catheter.
Wij hebben dat idd geprobeerd maar dat werkt dus helemaal niet... met sex lukt het (soms...) en soms ook niet! en als het lukt is het dus pas na een uurtje of anderhalf... daar moet je beide nogal een goede conditie voor hebben geloof mij... haha en dus niet altijd prettig... omdat wij zelf geen extra stress willen van het maken van een kindje om het zo maar te zeggen hebben we besloten het echt even los van elkaar te zien... sexen doen we als we daar zin in hebben... gewoon omdat we willen... en de belangrijke dagen zien we het meer als werk, voor het maken van een kindje... dus voor ons even 2 verschillende dingen momenteel.. en voelen onszelf daar beide prima bij !! Maar bedankt voor het mee denken en je uitleg