Bedankt Tientje34 voor je reactie, Mijn vriend en ik hebben er verder geen problemen mee en vinden de seks ook zonder zaadlozing en moeilijk kunnen klaarkomen oke. Drie jaar geleden heb ik hem leren kennen (hiervoor al meerdere relaties gehad met mannen die overigens wel tot een zaadlozing konden komen) en ik ben helemaal dol op mijn huidige vriend en hij op mij. We hebben het enorm goed samen en vanwege onze kinderwens lopen we nu tegen het probleem van het niet krijgen van een zaadlozing aan. Naar de apotheek gaan voor de potjes en spuitjes vonden we wat spannend, aangezien we dan altijd bekenden tegen het lijf lopen. Vandaar dat we vanochtend enkele steriele potjes en 10 ml spuitjes via een digitale apothekerssite gekocht hebben. Die dingen kosten bijna niks, terwijl ze op de site van zelfinseminatie.nl vrij prijzig zijn. Mijn vriend en ik gaan eind augustus beginnen met de eerste keer via ZI en ik zal dit forum met veel interesse blijven volgen. Wat een ontroerende verhalen van jullie allemaal, die bij mij veel herkenbaarheid opleveren. Ik blijf dit forum en jullie verhalen en reacties zeker volgen!
@beertjes! Zoals tientje aangeeft dat is de website die ik bedoel! maar die had je inmiddels dus al gezien... en mijn verhaal is ook exact hetzelfde... man kan ook bijna niet klaar komen! is ook maar heeeeel sporadisch! denk zon 10 keer in 8 jaar tijd dan is het al veel! en als het dan is zijn we ook zon anderhalf uur bezig!! Dus sexen nu ok gewoon... maar dan zonder ''klaar komen'' voor mijn man... en soms wel maar dan op andere manier uiteraard en zoals ik al eerder in het forum aangaf zien we sex en kinderwens even nu los van elkaar! zo blijft de sex ook prima! wij hebben er zelf ook nooit moeite mee gehad! en ik ben gewoon bang als we naar sexuoloog gaan dat het alleen maar genanter en vervelender wordt voor mij man... en hij misschien eerder af haak voor een kindje! om dit te voorkomen en hij wel open stond voor ZI hebben we besloten dit te doen... puur voor een kindje @tientje jaa vind het zooo enorm vervelend! het wachten op niks! zij vermoed wel dat het misschien te maken had met het opgang komen van alles! maar inmiddels dus NOG geen eisprong! en zie het gewoon dus niet zitten nog weeeeeer een kwart jaar te wachtenn voor niks! pfff wordt er moedeloos van!! denk dat ik deze cyclus alleen nog afwacht en dan idd maar een afspraak maak
Welkom Beertjes . Mijn verhaal vind je een paar pagina's terug. Hopelijk gaat ZI jullie snel een mooi kindje opleveren ! En prima toch om het eerst op deze manier te proberen? Als jullie er verder geen problemen mee hebben... zou ik dat ook niet zo snel doen. Je haalt je dan ook weer van alles op de hals. Wie weet zijn jullie wel super vruchtbaar en is het zo 'gepiept' . Een regelmatige cyclus is in elk geval een goed begin! Bibi: heb je foto's gemaakt van je testjes? Begreep je verhaal namelijk niet helemaal. Je hebt maandag 2 duidelijke strepen gezien? 2 even duidelijke strepen is ook positief he. En dat de testen daarna weer lichter worden is niet meer dan logisch... Een ovulatietest geeft echter nooit garantie op een eisprong. Dat kun je alleen d.m.v. temperaturen doen. Door elke ochtend direct na ontwaken, rond het zelfde tijdstip en voor het opstaan je temperatuur op te meten (liefst rectaal, maar dat heb ik zelf nooit gedaan) kun je je eisprong vinden: De temperatuurmethode - de eisprong vaststellen Ik gebruik fertilityfriend.com om m'n temperatuur bij te houden. Maar doe het nu niet meer elke maand, omdat ik inmiddels wel weet wanneer ik een eisprong heb. En die van mij is iets later dan gemiddeld, namelijk dag 16/17 bij een cyclus van 28/29 dagen. Toch handig om te weten .
He pien! Hoe is het met jouw? En in de mmm? Al meer duidelijkheid? Nee langggg geen positieve ovutest! Maar eerst omo wit en nu kwamen er 2x een 2e streepje bij te staan!! En nu wordt die weer bijna onzichtbaar! Zo frustrerend! Temperaturen heeft bij mij helaas geen zin! Ik heb de ziekte ME beter bekend als CVS (al is dit niet hetzelfde) en dus enorm last van temperatuursverschillen iedere dag en dus ook tijdens de dag! Dus geen pijl op te trekken helaas! Ach denk dat ik eens een telefoontje de deur uit ga doen om eerder een afspraak te maken! Ben het wachten beu!! En eer je een keer geholpen wordt... Pfff hihi
O jeetje Bibi, dat is ook niet niks . Lekkere tip van mij dan... Nou dan zou ik gewoon proberen weer een afspraak te maken. Hoop dat de diagnose pcos wel genoeg reden is om iets te ondernemen. Woensdag gaan we terug naar de gynaecoloog en dan hoop ik dat we direct een plan de campagne kunnen opstellen m.b.t. IUI. En dan zullen we zien hoe snel het balletje gaat rollen. Wat mij betreft zo snel mogelijk!
He Pien, Geeft niet! jij kon niet weten dat ik dat had! hihi ! maar geef alleen aan dat dat dus geen optie is voor mij! vandaar dat ik vanaf het begin ovutesten ging gebruiken! maar zonder resultaat! worden niet positief omdat ik geen ei heb door de PCO. en jaa hoop ook dat het genoeg is! ze wilde me sowieso in de MMM hebben en helpen... maar liever pas over 3 maanden omdat ik toch heel miss nog een ei zou krijgen van mijzelf! maar geef de moed op! en wil iig alvast bloedtesten gedaan hebben etc. zodat DAT niet meer hoeft over 3 mnd maar direct kunnen starten met clomid etc. Maar jij dus wss aan de IUI !! Ze zullen je nou wel gelijk gaan helpen denk ik toch? Hoor vrij veel positieve resultaten met hormonen spuiten en IUI !! hoop voor je dat je idd zsm geholpen wordt! des te eerder kan je wens in vervulling gaan hihi
Hoe snel je geholpen wordt is idd wel afhankelijk van hoe je er zelf in staat. Ik was altijd een beetje overdonderd en meegaand met de gyns, maar nu laat ik me niet meer met een kluitje het riet insturen. Slim van je om zoveel mogelijk uit te laten zoeken in deze 3 maanden. Je moet gewoon aan de clomid als je geen ei hebt, anders lijkt me het allemaal niet te doen, en zeker niet als je aan ZI doet. Heb je dat trouwens bij de gyn aangegeven? Kan misschien ook nog helpen .
Hoi pien! Goed dat je je niet meer mee laat slepen! Tegenwoordig moet je nogal mondig zijn want anders gebeurd er helaas niet veel!! Hopelijk dat je gauw kan starten met je iui want dat vergroot enorm je kans! En op een gegeven moment heb je he wel gehad he? Hier heeeeeel goed nieuws! Had net gebeld naar ziekenhuis! Bij assistent compleet verhaal uitgelegd! En gezegd dat ik het allemaal niet meer zag zitten! 3 mnd wachten op wat? Op niks!!! Dat ik het zonde vond vN mijn tijd! En dat ik 7mnd wachten nu al te lang vond!! En dat het helemaal de druppel was dat nu na 3 weken cyclus ik weeeeer geen ei heb gehad! Dat ik er nie meer tegen kon! Ze snapte me volkomen! En zei al als je graag een kindje wil is iedere week te veel en te lang! Ik ben zooooo happy! Ze zegt ik plan gedn afspraak meer met je gyn want die doet geen feriliteit en dat is dan allemaal voor niks! Ik plan je direct bij de ferliteit!! Normale wachtijd zon 2 maanden, ik ik mag 20aug al komen!!!!! Joehoeeee! Zoooo happy! Sorry moet het even delen! Dus dan gaan ze beginnen als het goed is me alle onderzoeken! Echt een Pak van mijn hart! Eindelijk voor mij ook een kans op zwangerschaP hihi
O wat fijn Bbibi! Goed dat je gebeld hebt en fijn dat je zo snel terecht kunt. Nu je bij fertiliteit zit, zit je in elk geval in de goede hoek he . Gaat het eindelijk op gang komen en voor je gevoel dus ook de goede kant op!
He pien en tassie! Jaaa zo happy! Nu zat ik op een dood spoor! En dat frustreerd! Zeker te weten dat ze vanaf okt/nov dan niet eens starten met behandelen maar alleen maar testjes gaan doen! Tja daar heb ik niets aan uiteraard!! Dus ik ben erg blij dat ik terecht kan daar! Zooo spannend!! Fijn weekend ladys!!
Hallo meiden, Mijn naam is Marielle (32 jaar) en samen met mijn vriend heb ik een geweldig zoontje van 3 1/2 jaar oud. We willen dolgraag een broertje of zusje voor hem, maar omdat mijn vriend niet meer klaar kan komen tijdens de sex gaan ook wij het met KI doen. Anderhalve week geleden ben ik gestopt met de pil. Ik weet niet hoe lang mijn cyclus is, dus ik ben nu maar voor de zekerheid dagelijks aan het testen of ik ovuleer. ben trouwens niet ongesteld geworden toen ik stopte met de pil, dus weet niet of ik dan deze maand ook een ei heb.... Fijn om hier te lezen dat we niet de enige zijn die op deze manier proberen zwanger te worden... Ik zou het fijn vinden om met jullie mee te mogen schrijven! Groetjes Marielle
Hoi marielle, Tuurlijk mag dat! Join de club! En toch fijn als jullie samen een kindje willen dat deze optie er ook nog is. Is jullie vorge kindje wel op "natuurlijke" wijze gemaakt? Of ook dmv ZI ? En wat vreemd dat je niet ongi bent geworden? Slikte je de pil er lang door misschien? Heb je wel voor de zekerheid al een zwangerschapstestje gedaan? En anders idd beginnen met ovutestjes ! Gebruik ik ook en goede manier om bij te hiuden hoe het met je cyclus gesteld is! Heel veel succes met ZI hopelijk voor jullie gauw een geZonde 2e!!!
hallo lady's hoe is het hier? wij zitten in de z.i dagen .. ik ben er vanauit gegaan dat ik op dag 17e mijn ei heb .. en zit nu op dag 13 we zijn nu vanaf dag 5 bezig met z.i om de 2 a 3 dagen .. en we gaan nog ff door .. hopen dat het dan een x raak is .. .. aangezien ik van mening ben dat we elke keer ei gemist hebben ik heb ook getempt.. maar ikvindt die site van ffriend zooo mega irritand hier een rijtje.. 24-7 / 36.7 ongi 25-7 / 36.7 ongi 26-7 / 36.8 ongi 27-7 / 36.8 ongi 28-7 / 36.5 ongi 29-7 / 36.7 sex 30-7 / 36.6 31-7 / 36.6 01-8 / 36.5 sex 02-8 / 36.5 03-8 / 37.0 (beetje ziek aan de diaree ) 04-8 / 36,5 sex 05-8 / 36.6 dat is mijn rijtje nu ik denk zelf dat ik nog geen ei heb gehad
Bibi, wat voor ovulatietesten gebruik jij? Ik heb deze week een soort strips gekocht (dipsticks). Daar moeten ook streepjes opkomen, maar ik weet nog niet wat ik ervan vind. Is dit ook betrouwbaar? De eerste keer ben ik gewoon door de sex zwanger geworden. Zelfs door de pil heen! Helaas kan mijn man door de medicatie die hij gebruikt heel erg moeilijk klaarkomen. Hij kan het eigenlijk alleen zelf doen. Het duurt ook nog eens ontzettend lang. Hoop dat hij wel voor sperma voor de KI kan zorgen...
Hoi Melanie! Welkom hier. Ik hoop voor je dat je met ZI net zo snel zwanger bent als bij je eerste . Mijn man slikt ook medicatie waardoor het klaarkomen moeilijk gaat. Gelukkig lukt het hem af en toe nog wel, maar doordat het dus af en toe ook niet gaat, brengt het wel wat spanning met zich mee rond de eisprong. Daarom vorige ronde voor het eerst ZI geprobeerd. Viel mij alles mee. Met de hand is het voor mijn man weinig moeite gelukkig. Alleen niet zwanger van geworden, maar dat verbaasd mij na 3 jaar proberen al niet meer... Mag ik vragen wat jouw man slikt? De mijne slikt Paroxetine, een anti-depressiva. Het gaat heel goed met hem, dus hij wil er niet aan denken om er mee te stoppen. Ergens ben ik wel bang dat dat spul niet goed voor de zwemmers is, ook al kwam uit de test dat zijn zaad goed was... Nog 1 ronde zelf proberen en dan hopelijk aan de IUI. We hebben net een nieuw huis gekocht, zeg maar gerust een klusproject . Hier zijn we wel een aantal maanden zoet mee .
Hoi Pien, Mijn man slikt inderdaad ook paroxetine. Hij krijgt het voor een angst en paniek stoornis. Hij voelt zich net voor het eerst van zijn leven goed, dus ook hij gaat en kan daar niet mee stoppen. O ik ben het liefst vandaag als morgen zwanger, maar realiseer me dat dat helemaal niet vanzelfsprekend is. Jullie zijn echt al lang aan het proberen zeg! Gaan ze bij IUI het zaad in de baarmoeder inbrengen? En hoeveel vergroot dat de kans op zwangerschap? Marielle
Hoi lovepeet, Kijk jij bent al goed bezig zeg!! Of je hebt dag 10je ei gehad waarna je ziek was! Of hij moet nog komen! Wat ik eerder denk!! Dus zou nog ff doorgaan meid!! @ melanie ik heb ook de dipsticks van babyboomshop! Kan ze beter sip-sticks noemen! Wordt er helemaal depri van! Maar dat komt door de PCOS ! Nog steeds geen ei en dat geven de test netjes aan!! Maar die testen zelf zijn prima hoor! Bij mijn vriendin werken ze ook gewoon goed!! @pien en melanie vervelend zeg dat jullie mannen dat probleem hebben door medicatie zodra ze stoppen zou het dan wel weer allemaal "terug komen" dat alles weer gewoon werkt? En pien nog een keertje zelf dus? Ga heeeeel hard voor je duimen hoor!! Hopelijk deze maand feest!!
@Marielle: ja mijn man heeft er ook veel baad bij en gebruikt het voor hetzelfde. Hij is een aantal jaren geleden een tijdje gestopt, ging een tijdje goed, maar toen kwam het helaas weer terug. Dus toch maar weer aan de medicatie . Uiteraard wil je z.s.m. zwanger zijn. Ik ook . We hebben nu wel ervaren dat het niet zo makkelijk gaat... Al heb ik nooit gedacht dat het makkelijk zou gaan op een of andere manier... Bij ons is geen oorzaak gevonden waarom het niet lukken wil. Wat de kans extra is met IUI kan niemand echt zeggen. Het enige wat ik nu weet is dat wij er wel klaar mee zijn en ik het gevoel heb dat het niet meer op de natuurlijke manier lukt... Dus hopelijk hebben we een extra zetje nodig met IUI en blijft het daarbij. Vervolgtraject is IVF of ICSI. IUI is inderdaad dat ze zaad rechtstreeks in de baarmoeder brengen. Zaad wordt ook nog een beetje bewerkt zodat alleen beste zwemmers naar binnen gaan. En ik krijg er hormonen bij om de eisprong op te wekken (heb van mezelf overigens wel eisprong), dat schijnt de kans op zwangerschap wel iets te vergroten als er geen oorzaak gevonden is. Als de man slecht zaad heeft, schijnt het weer niets uit te maken of je wel of geen hormonen spuit/slikt. @Lovepeet: ik denk dat je eitje nog moet komen... vind je FF niet handig werken? Ik vind het wel erg handig, omdat je dan een grafiek te zien krijgt. Bovendien kun je zo meerdere cycli makkelijk bewaren en met elkaar vergelijken. Maar goed ieder z'n ding . @Bbibi: Dankje . Ja als ze stoppen met de medicatie moet de normale functie weer terug kunnen komen. Overigens is de boel 'staande houden' geen enkel probleem . Maar ben bang dat mijn man nooit meer zonder wil, tenzij ze nog ooit een andere oplossing vinden... .
@pien, ach als dat het enige is! en verder doet zijn zaakje het nog! en je nu een andere oplossing hebt om zwanger te worden is het toch prima? Fijn dat je man zich zo iig wel goed voelt! dat is uiteraard het belangrijkste we hopen op het beste en anders vergroot je zeker je kans met IUI !! daarmee al een grote kans van slagen! dus wie weet!!