@lovepeet mooie echo! @pien owh dit keer wijkt je planning dus af van de voorgaande keren dan? fijn dat het nu vrijdag is! hopelijkkkkk heb ik dan tegelijk met jouw mijn eisprong! ik zit vrijdag op dag 14 !! en heb nu 100mg clomid! dus hoop dat ei nu wel eerder komt dan dag 20 ! maar dat zou wel moeten zijn! dus ben benieuwd! voel nog helemaal niks namelijk! gister ewerste keer ZI gedaan! ben het deze ronde helemaal beu (sorry mag niet) mijn kinderwens staat momenteel niet meer op 1 ! ben het zooo kotsbeu! dus ben gewoon weer gister vollop aan de drank gegaan! en ben gewoon weer mezelf aan het kietelen met allemaal nieuwe kleding sieraden en spullen ! arrangementjes sauna etc etc! hahaha ff geen baby aan mn hoofd gewoon weer even mijn eigen leventje! wordt anders helemaal depri! het enige wat ik wel heel erg vind is het idee dat dit jaar zomaar aan je voorbij gaat en je met oud en nieuw nog steeds met lege handen / lege buik staat! maar daar probeer ik maar niet te lang bij stil te staan! succes vrijdag Pien!! hopelijk wordt dit onze maand toch nog dit jaar
@Bbibi: goed juist dat je het even loslaat en niet op nummer 1 plaatst! Zoals je weet was ik er ook eindelijk eens effe niet mee bezig (maar bezig met op vakantie gaan, voorbereiden op naar de dokter gaan, geen ZI-spullen meenemen op vakantie) toen ik zwanger werd. De dag voor vertrek met tegenzin nog ZI gedaan (met in mijn hoofd 'ik ben het beu en heb er even helemaal geen zin in, maar toe maar) en zie daar: zwanger! Ik denk dat het soms juist goed is gewoon door te gaan met je leven (jezelf verwennen met sauna's, kleding, borreltjes drinken) en er niet mee bezig te zijn. En die borreltjes heb ook ik volop gedronken in Namibie.... Gewoon relaxen, hoofd effe leeg en wie weet waar het toe leidt...
Bbibi: je moet vooral doorgaan met de leuke dingen van het leven meid. Genieten moet je niet vergeten . Ook al is het makkelijker gezegd dan gedaan. En of je er nou zwanger van wordt of niet, het is belangrijk om niet alleen bezig te zijn met zwanger worden... Maar goed, in mijn geval kan ik niet heel veel anders nu ik in de MMM zit... moest deze ronde 3 x voor follikelmeting, spuit al vanaf dag 3 t/m 14 en dan nog de IUI. Dus ja, of ik nou wil of niet, ik moet er mee bezig... Begrijp me niet verkeerd Tientje, vind het echt super dat het bij jou zo heeft uitgepakt, maar ik geloof er voor mezelf niet meer zo in. Heb vaak genoeg gedacht: schijt, ik neem lekker wel een wijntje en ga leuke dingen doen. Maar het resultaat is er nooit anders om geweest. En helemaal loslaten kan ik het toch niet. Niet zo lang we in behandeling zijn in elk geval.
Denk dat het 'loslaten' in de MMM anders is... Echt loslaten kan niet (is mijn mening) Ik was er dagelijks met m'n gedachten bij... Nam wel altijd gewoon een wijntje, niet overmatig veel. Het lijkt me erg zwaar, als je al zo lang die wens hebt en het nog niet gelukt is Hoe je het ook wend of keert, het beïnvloed je leven. Even een dikke knuffel voor de meiden die al zo lang wachten, het is oneerlijk! Duim voor jullie! Liefs!
Heel knap van je dat je de stap kan zetten om even aan je zelf te denken. Misschien wordt je juist in deze tijd dat je er even niet aan denkt zwanger @ Pien, ik duim met je mee voor vrijdag... heeel spannend !!!! laat je wel even weten hoe het is gegaan.. Hier nog niet zoveel aan de hand, heel erg knallende koppijn, steeds zomaar zin in koffie (misschien door de cafeine ) Pijn onderbuik en linker lies, nu door de spanning pijn in darmen, gas die dwars zit zeg maar, verder ook geen moeilijke stoel gang of aan de rees Gister zag ik bruinbloed in mijn ondergoed ter grootte van de letter 'u' die ik hier neer schrijf.. om maar een voorbeeld te geven.. Verder weinig slijmverlies maar wel dat ik steeds een nattige vlek heb zeg maar in de ondergoed en het lijkt steeds bruiniger te worden.. Heel raar iemand ooit ervaring mee.. ?? Mijn uiterste nod is de 17e of eventueel de 15e deze zaterdag... Ik let deze maand niet meer op de symptonen die eventueel met zwangerschap te maken hebben, misschien wordt ik wel ziek weet het niet..
@All: ik weet maar al te goed hoe het is om er de hele tijd mee bezig te zijn! Ik heb die tijden ook gehad, ondanks dat wij uiteindelijk niet de MMM in hoefden. Sterker nog, ik ben er jaren geleden (ook toen hebben wij het bijna een jaar 'geprobeerd') overspannen van geweest. Ik kon nergens anders meer aan denken, raakte er volledig van in de put, plande geen leuke dingen en vakanties meer. Alles draaide om kinderen krijgen en uiteindelijk was het zover dat ik zelfs een tijdje niet gewerkt heb. Overspannen dus. Na herstel heb ik me voorgenomen er nog steeds wel mee bezig te zijn, maar het leven wel door te laten gaan. Dus: hup, verre reizen plannen, zo ontspannen mogelijk tegen het leven aankijken en, ja, ook wijntjes drinken. Dit liet ik niet nog een keer gebeuren! En natuurlijk is het anders als je in de MMM zit. Je hebt afspraken en het is allemaal erg geregisseerd. Toch denk ik dat je momenten moet pakken om er even niet in je hoofd mee bezig te zijn, gewoon om te kunnen blijven genieten en te kunnen leven. Ik heb vreselijk veel respect voor degenen in de MMM en vind dat jullie het erg goed doen. Ik vraag me af hoe mij dit af zou zijn gegaan. Het enige dat ik wil zeggen is: hou hoop, geniet ook van andere dingen in het leven en laat het niet 100% draaien om zwanger worden. Ik heb wat dat betreft mijn lesje wel geleerd...
Grumpy: thanks voor je knuffel . Hoe voel jij je? Sterretje: geen idee van je slijm... kan van alles zijn. Ik heb ook regelmatig bruinig slijm gehad, maar meestal paar dagen voor NOD of rond eisprong. En idd probeer er niet op te letten, ook al is dat bijna onmogelijk . Tientje: bedankt dat je die les met ons wilt delen meid! Ik begrijp je punt ook echt wel hoor. En je hebt ook gelijk. Ik ben heel blij voor je dat je de MMM niet hebt hoeven meemaken. Soms denk ik ook wel eens dat het me allemaal te veel wordt. Maar dat duurt eigenlijk nooit heel lang en dan klim ik er toch weer bovenop. Uiteindelijk heeft het mijn leven niet beheerst in die zin dat ik dingen gelaten heb. Behalve nu dan dat ik nog iets minder alcolhol drink dan ik al deed. Voor de rest gaat alles door: we hebben toch een ander huis gekocht. Eerst wel een tijdje uitgesteld, maar uiteindelijk gewoon maar gedaan. En dus gewoon een huis gekocht wat goed aanvoelde en niet op basis van 'er moeten straks weet ik hoe veel kindertjes in gaan wonen'. Dus 3 slaapkamers i.p.v. 4, wat ik eerst wel een eis vond. Nu boeit me dat niet meer. Zie wel hoe het loopt. Als er wel meerdere kinderen komen redt zich dat ook wel weer. En vakanties gaan voor ons ook gewoon door, maar goed we zijn niet van die wereldreizigers dus heel spannend is dat ook niet allemaal. En net dus een nieuwe functie op m'n werk gekregen. Dus ik doe mijn best zoveel mogelijk gewoon door te leven. Net de pregnyl (voor de eisprong) gezet. Vrijdagmorgen de IUI.
DAMES IK GA JULLIE ZO EEN VERHAAL SCHRIJVEN IK BEN ZO BOOS OP DIT MOMENT... Even blazen en dan kom ik mijn hart bij jullie storten.. Hier komt het .. ik kreeg de vorige keer geen uitslag mee, nou die heb ik dus nu mooi wel in mijn handen! En ja hoor, heb een foutje ondekt... Dit is wat de arts mij vertelde: 2.7 ml totaal 60.3 Totale sperma (had in ML gemoeten dus) en 2% van de 60.3 is goed.. Dit staat er op de uitslag.. 2.7 ml totaal 60.3 sperma per ML 162.8 sperma totaliteit dus 2% daarvan is de morfologie goed = 3.2 miljoen !! Wel een verschil tussen de 1.2 en 3.2 (ook al is het vooralsnog weinig) Dus als ik nooit die uitslag in mijn handen had gehad, had ik nog steeds wakker gelegen en niet geweten dat ik 3.2 miljoen toch kans had.. Wel staan er termen bij , aparte zinsopbouw die ik maar niet begrijp kan iemand me helpen ff uitleggen?
@Pien: je beschrijft precies wat ik bedoel! Wel doorleven en niet bij alle grote beslissingen (huis kopen, van functie veranderen, op reis gaan) denken of dat wel kan als er kinderen komen. Je neemt me de woorden uit de mond, alleen beschrijf jij het beter! Knap dat jij dat zomaar kan, ik heb het dus echt moeten leren. @Sterretje: goed dat je het zelf nog een keer nagekeken hebt. En kan me voorstellen dat je boos bent. Ik kan je vrees ik niet helpen met de terminologie. Heb je de huisarts trouwens laten weten van zijn rekenfout?
Tientje: jeetje dat was dus ook wel heftig voor je! Mooie uitleg heb je gegeven. Sterretje: zegt me ook niets die getallen... Pien: succes morgen met de IUI! Duim al Hier: 12 weken zwanger vandaag Bijna iedereen weet het nu! Fijn dat het geen geheim meer is... Fijne dag iedereen! Hier lekker vrij vandaag, even heel fijn om bij te tanken
Tientje: bedankt voor het compliment . Vond dat jij het anders ook mooi omschreven had! Grumpy: dank voor het duimen alvast ! Sterretje: tsja, ik moet zeggen dat ik er geen uitspraken over durf te doen. Heb zelf ook nog nooit een formulier met zaaduitslagen gezien. Dus hoe dat zit met die percentages enzo... geen idee. Hopelijk kan de huisarts je morgen het beter uitleggen. Wel goed om te melden dat hij dus iets verkeerd heeft gedaan. Gewoon doen hoor, het gaat er om dat jij het goed begrijpt!
Dames zijn jullie er nog wel ? Ik zie dat niemand heeft geschreven een tijdje .. @update van mij.. Hier 2 dagen overtijd, onderbuikpijn kei hard en opgeblazen + witte plakkerige afscheiding.. Borsten zijn wisselvallig ene keer gevoelig andere keer niet.. Verder niet echt symptonen dus ben benieuwd of ik ongesteld ga worden ..
Spannend Sterretje! Wanneer ga je testen? Duim voor je! Hier op het wachtbankje van IUI nummer 5. 28 december NOD.
Euhmm, woensdag wil ik gaan testen dan ben ik 4 dagen overtijd als ik niet ongesteld wordt.. Hoe is het gegaan met de iui ? Is dat zwaar moeilijk wat doen ze precies, daarmee bedoel ik krijg je dan een eendenbek ?
Ja, een eendebek... En das inderdaad nog het vervelendste. Maar gelukkig ben ik wel van m'n vaginisme af en gaat dat verder prima. Heb dag erna wel aardig wat bloed verloren, daar baal ik wat van, maar het schijnt geen kwaad te kunnen... Ben benieuwd meid hoe het bij jou gaat aflopen!
Goedemorgen meiden, Sorry ben een week niet online geweest, geen tijd, geen zin! Pien je iui gehad meid? Hopelijk mag het deze ronde nog raak zijn voor je!! Tientje wat heftig meid dat je er zelfs overspannen van bent geweest! Het is ook zo lastig als je wens zoooo groot is iedereen zwanger wordt behalve jij! Ik ervaar het ook als zware last! Ben met tijden zo emotioneel dat ik niks anders kan dan huilen huilen huilen! Ik hoef maar 1 zwangere of gelukkig gezinnetje te zien en ik begin al.... @grumpy wauwww fijn meid de 12 weken gepasseerd! Dat moet een heerlijk gevoel geven!!!! @sterretje spannend wachttijd dus voor jouw? Hooelijk is het raak meid en wat stom van de rekenfout! @hier slecht nieuws! Het niet aan denken en alcohol hebben mijn k*t lichaam niet veel goeds gedaan! Ik zat aan de 100mg clomid en ze waten bang voor overstimulatie dus moest nog fm"s nou maar goed ook want helaas clomid slaat dus niet meer aan!!! Gister nog geweest dag 17, helaas deze ronde wordt afgebroken! Was er zwaar kapot van! Dit jaar gaat dus zeker aan mijn neus voorbij zonder zwangerschap!! Is toch weer een extra bevestiging dus ben er wel erg emo onder! Dus da idee niet aan denken lang leven de lol geld helaas niet voor mensen met pcos! Verder er niet aan denken gaat niet met ZI en met 3x per ronde follikelmetingen en dag 3 tm 8 op dag en tijd je pillen slikken etc! Het is gewoon zwaar heel erg zwaar! Eindelijk is het donderdag zo ver en mag ik na 3,5 week wachten eindelijk naar mijn eigen gynae voor gesprek! Voor kijkoperatie en mogelijk iui ! Ik heb het maandag ook then mijn andere gynae opgebiecht dat we via zi doen, dat het niet meer lukt dat mijn man niet kan presteren dat onse relatie eronder begint te lijden en dat we er al met al klaar mee zijn! Vertrouwen is OP! En dat we gewoon iui willen! Ze snapte me volkomen ! Ze zei dat ik dit zo ook donderdag met eigen gynae moest bespreken! En dat et verstandig was nog even met de provera ( opwekmiddel) moest wachten en dan hopelijk donderdag receptbriefje krijg voor spuiten ipv klote clomid! Dus dit was ff update! Jullie snappen vast dat ik daardoor ook weer minder online zal zijn ... Vind het momenteel gewoon wel weer ff moeilijk omdat ik nu mijn hoop moet gaan vestigen op 2013!!
@Bbibi, meid ik weet dat je op dit moment een moeilijke tijd meemaakt, ook begrijpelijk als je minder online komt.. Alsnog wil ik je heel veel sterkte en moed wensen zodat je deze periode ook doorheen komt.. Het is niet makkelijk om elke maand te zien dat het geen resultaat geeft. Het is niet alleen een teleurstelling, maar op een gegeven moment denk ik ook van, mijn lichaam is er niet geschikt voor.. Ik verwijt mij zelf ervan dat het niet lukt, wat ik nog net niet doe is beginnen met roken of alcohol drinken. Terwijl ik er ook ontzettend behoefte aan heb.. Kerels zijn er anders in, mijn vent pakte van het weekend ook drank erbij, terwijl hij wist dat hij over 3 maanden opnieuw moest testen en dat het niet mocht. Er mocht zoals gezegd geen alcohol worden gedronken dat speelde een grote rol in de zaad kwaliteit, ook ziek worden (griep) en hoge koorts kan een oorzaak zijn.. Was van het weekend zo emotioneel dat mijn lichaam helemaal ondersteboven was.. Heb het gevoel gehad dat ik er alleen voor sta en zelf ook het meest wil.. Maar goed, lees ook dat meerdere mensen drinken.. Maar bij ons werd het specifiek verteld dat het niet kon.. We komen er doorheen, onze wensen zullen hopelijk uiteindelijk in vervulling gaan.. Waar een wil is, is een weg... Inderdaad ik zit nog op het wachtbankje, zelf heb ik het gevoel dat het helemaal niet raak is.. Wil er niet te veel bezig mee zijn in mijn hoofd en gedachtes. Maar ik kom elke dag op de forum dus eigenlijk ben ik er dan ook mee bezig als ik andermans verhalen lees en de kwalen met mij zelf vergelijk.. Meid ik duim voor je en je kan altijd je hart komen luchten .. Liefs Sterretjexx