@Bbibi: logisch dat je wat minder online zal zijn. Heel veel sterkte en kom vooral weer even spuien/kletsen als je er wel behoefte aan hebt!
Bbibi: meid je gevoel is herkenbaar, ook al zitten we niet helemaal in dezelfde situatie. En zo aan het eind van het jaar is het vaak ook allemaal wat moeilijker... Ik hoop dat je de moed weer kunt vinden voor 2013. Ik hoop dat je een goed gesprek hebt straks met je eige. Gyn. Kom op he meid, je bent sterker dan je denkt, je komt er wel weer bovenop! Dikke knuffel!
Ook hier vandaag een emotionele dag waar ik niet makkelijk bovenop zal komen.. De duivels zijn gisterenavond gearriveerd.. Dus niet met goed nieuws het nieuwjaar in... Momenteel zit het mij ook allemaal heel erg hoog...
Hoe gaat het met de meiden die een beetje in de put zaten of er zelfs helemaal doorheen zaten? Hebben jullie de moed weer gevonden of nog niet echt. hoop dat het jullie goed gaat!
Het is hier rustig... Bedankt Tientje. Alles goed met jou? Hier gaat het prima. Heb heerlijk 2 weken vrij en lummel lekker wat aan . Verwacht niet dat IUI 5 gelukt is, maar hoop nog wel steeds een beetje. Na kerst zal het wel duidelijk worden. Sterretje en BBibi: hoe is het met jullie? Hoop dat jullie de moed snel we terug vinden meiden! Wens jullie allemaal fijne feestdagen toe en dat al onze wensen voor 2013 uit mogen komen!!
Hey meiden hoe is het hier? @pien hopelijk heeft iui5 voor jouw iets moois gebracht? @tientje grumpy en lovepeet hoe is het met jullie buikies meiden? Gaat het allemaal goed? En leuke kerst gehad allemaal? @sterretje wat ontzettend rot ook voor jouw meid! Ik snap dat het voor een man ook lastig is! Die willen direct resultaat en er zelf weinig moeite voor hoeven doen! Voor ons vrouwen is het emotioneel heeeeeeel erg zwaar! Al hb ik gelukkig nie het idee er alleen voor te staan! We hebben gesprek gehad en mijn man moet naar een uroloog hij snapte niet dat hij niet kon komen dmv sex! Dus hij moet zichzelf na laten kijken bloedprikken op hormonen enz! En ik krijg mn kijkoperatie jeeeej! 7jan is het zo ver! Ze gaan gelijk mn eileiders doorspuiten dus ik vind het wel spannend! Wat denk je? Nu ik dus weer geen ei had door clomid en we dus geen zi hoeven doen en vakantie hebben werkt het allemaal ontspannen en dus wilde ik graag de "schade" van ons sexleven inhalen nu we ff geen baby aan ons hoofd hadden! Komt me man voor het eeeeerst in 8jaar tijd klaar in mij dmv sex en nog wel in 5 min!!!! Hahahaha wat een wonder! Zegt hij: tja ik denk zal even het goede Voorbeeld geven nog voor ik naar de uroloog moet! Hahah en wij lachen met zn 2e! Net nou het niet nodig was hihihi! Dusja we hbben in ieder geval elkaar weer even teruggevonden en rust aan ons hoofd en goede hoop op 2013! Dus dat is fijn! Hadden we echt ecen nodig! En mijn man wil sowieso ook overal aan mee werken voor een kindje dus dat is heel goed! Verder wel hopen dat ik optijd ongi wordt! Lang verhaal maar heb nu aan provera gezeten gister de laatste ( stootkuur 2x 1 tablet voor 5 dagen lang) en daarna moet ik aan de laatste en dus hoogste dosering clomid 150mg ! Hoop alleen wel dat ik optijd ongi wordt want anders gaat Operatie niet door! Duimen jullie mee? Mocht ik in de tussentijd niet meer online komen voor oud en nieuw dan wens ik jullie een heel goed uiteinde toe! En hopelijk wordt het voor ons overgeblevene een vruchtbaar jaar! Xxx
hee ja gaat goed heb nog niet echt een buik jammer genoeg en voel de bby ook nog niet echt verder gaat het prima hier kerstboom al de deur uit gesodemieterd zijn we daar ook weer vanaf
Hey meiden, Wat is het stil hier... Wij hebben het jaar verschrikkelijk afgesloten! Mijn man moest naar uroloog ivm prestatie problemen! Lichamelijk was alles goed! Toen hi ging kijken naar zijn zaadtest van afgelopen zomer bleek het dus foute boel!!!!! Uroloog begreep er geen zak van waarom ze mij met clomid naar huis hadden gestuurd! Ik had met iedere dag sex allang zwanger moeten zijn zei hij! Maar de reden is gevonden! Mijn man heeft zwaar slecht zaad!!! Ik ben er zwaaaaar kapot van en kwaaaaaad dat ze mij al een half jaar voor jan luk laten aan modderen met clomid!! 29miljien per mililiter was ontzettend laag gaf hij aan ( ik dacht dat ook) het gemiddelde ligt op 100/150miljoen per mililiter! Verder was zijn beweegelijk zaad maar 4% waarvan 99% een afwijkende vorm heeft!!! En dus de kans is nihil op een zwangerschap en de kans is groot dat het zelfs te slecht is voor zelfs IUI !!!!! Wat een kutzooi een half jaar die kut troep geslikt en gewacht en geinsemineerd voor jan lul !!!!!!! Echt wij konden het jaar niet slechter afsluiten!!!! Echt diepe diepe ellende! Mijn man rookt nooit drinkt nooit leeft kei gezond en dan toch dit..... Zijn bloed is geprikt, vrijdag nogmaals zaadonderzoek, en vrijdag een echo van zijn balzak !!! En dan mijn kijkoperatie komende maandag en dan een gesprek en 14jan uitslag bij uroloog!!! Wat een diepe diepe kutzooi!! Dus we zijn er helemaal kapot van!!! Voor jullie hoop ik een goed gezond maar vooral vruchtbaar 2013!!!
Hoi allemaal! Ook namens mij een heel gelukkig en vruchtbaar 2013!! Jee BBibi meisie toch, wat een beroerd nieuws zo aan het eind van het jaar! En wat ontzettend raar dat dat nu pas aan het licht komt! Kan me voorstellen dat je er kapot van bent .... Goed of je anders met de Clomid direct zwanger was geweest, dat hoeft natuurlijk niet. Kijk maar naar mij, met ons is helemaal niets mis en ook niet zwanger... Maar goed, nu is het wel pijnlijk duidelijk bij jullie dat het zo ook niet gaat lukken en dat is wel erg hard natuurlijk . En dat je voor niets aan de Clomid hebt gezeten zo lang is ook gewoon k*t... Meid, ik hoop dat je de kracht en de moed kunt vinden om hier mee om te gaan, ook voor je mannetje. Waarschijnlijk zal het IVF/ ICSI worden neem ik aan. Ik hik er inmiddels ook tegenaan, maar bij mij is dat wel geleidelijk aan gegaan, bij jou komt het wel erg abrupt naar voren... IUI 5 is mislukt en we zijn met ronde 6 begonnen. Vrijdag hebben we de gesprek met de gyn over hoe verder. Dan zullen we dus ook over IVF gaan hebben. Dikke knuffel voor jou meid. Weet dat er nog goede kansen zijn om zwanger te worden!
@pien bij jouw dus ook weer mislukt wat ellende dikke knuffel voor jouw! Wat een ellende weer!! En ja van zaad is ook ellende ja! En er echt zwaar kapot van! Mijn man ook! Vrijdag moet hij overnieuw laten onderzoeken ik hoop dat het beter is dmv vitaminepillen die ik he. Een half jaar nu laat slikken! En hopelijk dan goed genoeg voor iui! Zo niet hebben we besloten eerst te kiezen voor donorzaad! Eerst een maand of 3 proberen kijken of ik daar an wel zwanger raak! ( mentaal voor mij is dat een betere optie) als blijkt dat dat niet werkt en het ook aan mij ligt gaan we pas over op ivf/icsi! Dat is ons plan! Maar eerst maar eens mijn gynaecoloog aan zijn jas trekken waarom ik zo weg ben gestuurd! Snap er niks van zo iets kan je toch niet als goed interpreteren? Ik begrijp het gewoon niet! Man en ik waren helemaal van slag af! Vertrouwen was meteen weg! Dus nu eerst maar weer afwachten hoe wie en wat! Wanneer krijg je gesprek met gynae? Deze week? En wordt iui 6 je laatste? Hopelijk wordt voor ons beide 2013 een beter jaar!
Lieve BBibi, ik wil me nergens mee bemoeien, maar denk niet te licht over donorzaad... Dat doen mensen normaal gesproken pas als er echt, maar dan ook echt geen andere mogelijkheid bestaat. Je moet het volgens mij niet doen om alleen te kijken of je wel zwanger wordt, stel dat dat zo is: dan is het kindje biologisch niet van hem, terwijl er waarschijnlijk hele goede mogelijkheden waren geweest om een 100% eigen kindje te krijgen. Of stel het lukt niet, dan zit je weer met de teleurstellingen van je eigen lijf, ook niet leuk.... Ik ben echt niet tegen donorzaad ofzo, maar ik kan me niet voorstellen waarom je het zou gebruiken als het waarschijnlijk, of al was het zelfs maar misschien, niet nodig is.... Ik begrijp dat je nog niet toe bent aan IVF o.i.d. Maar dat hoeft ook niet stel op sprong. Geef jezelf even de tijd om aan het idee te wennen en laat je goed voorlichten door de gyn. Al is het natuurlijk een prutser geweest m.b.t het beoordelen van het zaad.... Dikke knuffel voor jou meid en denk goed na, neem geen overhaaste beslissingen en laat je vooral ook goed voorlichten. (Nou ik zou zo moeder kunnen worden vind je ook niet na dit 'gemoeder', sorry hoor meid, het is echt alleen maar goed bedoeld.) X Pien
hoezo prestratiedruk dat heeft die van mij dus ook ik vind het wel vervelend ik kan er dus niet echt mee omgaan heb dus ook al sind sik zanger ben niet echt sex meer gehad iknvind wel fijn om af te maken maar dat gebeurt nooit en met de hand vind ik zo saai mijn man is er een x voor naar een dokter geweest die stuurde hem door naar een psyg niet dat dat werkte omdt we het zelf moesten betalen
@Bbibi: Tjonge meis, je krijgt het goed te verduren! Inderdaad een prutser, die gynaecoloog. ik kan me voorstellen dat je kwaad bent. En verdrietig omdat je voelt alsof het afgelopen half jaar allemaal voor niks is geweest. Heel veel succes de komende tijd met al die afspraken. Zal een hoop spanning veroorzaken. Maar wie weet is er wel een lichamelijke oorzaak te vinden voor de slechte zaadkwaliteit (en de prestatieproblemen) die op te lossen is. In elk geval worden jullie beiden nu goed onderzocht. Maar laat vooral van je horen tov de gynaecoloog. Hier mag je terecht heel kwaad over zijn! @Pien: ook heel veel sterkte met je 6e IUI. En met het vooruitzicht op eventuele IVF. En, inderdaad, je zou zo moeder kunnen (en moeten) zijn als ik je oppeppraatje naar Bbibi lees!
@Lovepeet: heel veel succes morgen bij de 20-weken echo! Vind je het spannend of vooral leuk. Wij hebben vandaag controle bij de verloskundige en over 2 weken de 20-weken echo. Ik vind het heel spannend! En mooi dat je een buikje hebt, hier nog steeds niet veel te bekennen!
@lovepeet: wij hebben dus precies hetzelfde! Mijn man is vorige week voor de eerste keer in 8jaar tijd in mij gekomen dmv sex! Dus wat een wonder was dat! Erg frustrerend dat het vaak niet lukt maar lichamelijk was alles goed dus hij gooide het ook over geestelijk! Mijn man wil er niks van weten haha! Nouja voor ons geen seksuoloog iog! Succes met 20wkn echo! @tientje bedant voor je lieve woorden! Doet me goed! Mijn mond open trekken gaat zeker gebeuren nadat we 14 jan De uitslag van nieuwe onderzoek krijgen Heb goede hoop ivm de votaminepreparaten die mijn man slikt na zijn eerste onderzoek dus ik ben erg benieuwd! @pien hihi nou een tweede moeder zit ik niet op te wachten! Maar ik negrijp je reactie! Ik heb goede redenen om niet te kiezen voor ivf/icsi laten we het daar op houden! Mentaal ga ik dat nooit trekken! Dus is niet verstandig! Ik hoop gewoon dat we er niet overna hoeven te denken en idd er eerst over kunnen praten met de gyn ( lees een andere gyn!!!!) met meer verstand! En we hoooopen gewoon dat het nu goed genoeg gaat zijn voor IUi !! Dus nog een anderhalve week in spanning! Ik houd jullie op de hoogte! X
Meis, wat een naar nieuws zeg Wat een prutsers idd zeg! Wil je een hele dikke knuffel geven! Gaan jullie nu een second opinion doen? Pien: heel veel succes met IUI 6! Hopelijk is deze dan eindelijk raak! Duim voor je! Tientje: hoe gaat het met jou? Al bijna 20-weken echo: spannend! Lovepeet: hoe is jou 20-weken echo gegaan? Tassie: hoe gaat het met jou? Allemaal nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! Hier gaat alles goed, soms nog misselijk, maar dat maakt niet uit. En energie nog wel steeds minder, maar dat maakt ook niet uit Vandaag voor het eerst het hartje gehoord, wat bijzonder was dat zeg! Gewoon niet te geloven dat er zo'n wonder in m'n groeit. Kan het soms gewoon nog niet geloven. Heel dankbaar en blij Veel succes voor de meiden waarbij het helaas nog niet zover is! Dikke knuffels voor jullie!
@grumpy dankjewel meid! Het is zwaar dikke ellende en idd wat een eikel dat ze dat over het hoofd hebben gezien!! De arts die dat beoordeeld heeft gaat mij maandag opereren ( kijkoperatie) mits ik niet ongesteld wordt voor die tijd ( wat ik helaas wel vrees!) Maar na de operatie zal ik hem even aan zijn jas trekken!!! En even zeggen hoe ik erover denk! Fijn da bij jouw alles goed gaat! En wat heerlijk dat je het hartje hebt kunnen horen! Het blijft bijzonder he <3 Heerlijk van genieten meid! Het is je gegund! X @hier vanmorgen zaad van mijn man ingeleverd! Dus om 8uur stond ik klaa in de startblokke. En met zweet onder mijn arm wn op rug auto standje sambal gezet en volle gas naar ziekenhuis hihi ! Dus op hoop van zegen dat het de 14e een goede uitslag wordt!! Duimen jullie mee?? X