@Mariellevanr: welcome to the club! Natuurlijk mag je meepraten! En als je vriend zich goed voelt met deze medicijnen zou ik er niet eens aan denken om te stoppen. En zeker niet als het voor jullie een optie is om aan ZI te doen. Hoop dat het voor jullie snel raak is. Het is even wennen, ZI, maar ons valt het tot nu toe erg mee. Nou, ik met mijn grote mond met 'ik heb altijd een zeer regelmatige cyclus'.... Altijd, behalve nu. Ik voel aan mijn lichaam als de eisprong eraan zit te komen en voer daarnaast voor de zekerheid een ovulatietest uit (van testjezelf). Ondanks dat ik die lichaamssignalen niet voelde toch maar gaan testen rond de juiste tijd. Negatief. En ze blijven negatief. Eisprong laat nu dus al 5 dagen op zich wachten. Frustrerend zeg! Ik ga maar gewoon door met testen, blijkbaar is er iets aan de hand met mijn lichaam waardoor de eisprong vertraagd is (of overgeslagen wordt). Ik ben 2.5 week geleden gewoon ongesteld geweest, dus zwanger kan ik niet zijn. Gewoon doortesten dus maar en niet gaan stressen (want dat helpt al helemaal niet). Succes allemaal, ik volg jullie op de voet!
Nou dan moet ik er maar vertrouwen in hebben dat de dipsticks echt werken. Omdat ik niet ongesteld ben geworden nadat ik met de pil ben gestopt had ik nu wel een ei verwacht, maar niets is minder waar.... Nou ja ik blijf gewoon iedere dag testen en de komende maanden ga ik vast wel uitvinden hoe mijn cyclus is... Mijn vriend is dolblij met zijn medicatie en gaat echt niet stoppen. Ik snap dat volkomen, dus we moeten het doen met dat gegeven. Misschien maakt het het zwanger worden wel moeilijker of zelfs onmogelijk, maar dat zien we dan wel weer. Ik probeer mezelf wel voor te houden dat ik een prachtig gezin heb waar ik knettergek op ben. Een tweede is heel erg gewenst en het liefst zo snel mogelijk, maar ik moet rekening houden met het feit dat het misschien nooit gaat komen. Moeilijk, maar ik denk wel de beste instelling op dit moment. Kan me voorstellen dat het voor de meiden die nog geen kindje hebben heel anders voelt.... Ga vanmiddag weer testen en hoop toch maar weer op een ei!
@pien nou mijn link staat in mijn handtekening als het goed is . en hij stijgt ! nu . zou er iemand naar willen kijken die ervaring heeft met tempen @ovulatiesticks dat was voor mij meer een stress factor .. vandaar dat ik dat niet meer doe ik heb ze altijd van sensitest gehad.. maar bevielen mij niet ook heb ik cb gehad dat was een dure grap wij hebben deze maand alweer flink geklust misschien vanavond nog even .. ahaha lekker hoor gewoon neer kunnen zetten wat je denkt ! ik hoop dat we snel zwanger zijn met zijn alle ik heb vandaag wel veel last van mijn linker (.) zoals gisteren vandaag ook soort van ei pijn gehad ! weer voor het eerst ! heb het lang niet gevoeld!
@Tientje: kan het ook niet zijn dat je ei juist vroeger dan anders is geweest en je (net) te laat was met testen? Da's de ellende met ovutestjes: je weet nu niet of het nog komt of dat het misschien toch al geweest is... In combinatie met tempen geeft het je toch de meeste inzicht. @Marielle: je hoeft er echt niet van uit te gaan dat er nooit meer een kindje komt hoor. De eerste ging vrij gemakkelijk toch? Met ZI heb je echt niet minder kansen. Maar beetje relativeren is altijd goed natuurlijk, maar de kans is naar alle waarschijnlijkheid groter dat je vlug zwanger bent dan dat het niet meer gebeuren gaat. Zet 'm op vanavond . @lovepeet: het begint weer te stijgen, maar je zult nog een tijdje door moeten tempen om echt te kunnen bepalen of je ei geweest is. Je temp kan morgen ook nog weer even zakken om daarna weer te stijgen. En vervolgens ook hoog blijven. Bovendien zit je nog niet echt boven de temp die je tijdens de menstruatie had. Maar aan de rest van de verschijnselen te zien, zit je ei er wel aan te komen . Succes!! @all: denk dat mijn komend weekend is. Mag woensdag weer naar de gyn. Misschien dat hij dan gelijk ff kijken kan hoe het met m'n ei gesteld is .
@Pien15: Daar heb ik ook even aan gedacht. Maar ik voel mijn eisprong altijd (nou ja, niet letterlijk) aan lichaamssignalen. Heb ik altijd al gehad: exact twee weken voordat ik ongesteld wordt beginnen mijn borsten pijn te doen en op te zwellen. En in die twee weken wordt dat steeds heftiger tot het moment dat ik ongesteld wordt. Aangezien ik altijd een regelmatige cyclus heb én die signalen waarneem én voor de zekerheid ovulatietesten uitvoer die overeenkomen met deze signalen weet ik altijd exact mijn eisprongmoment. Nu zijn de testen negatief en geen lichaamssignalen. Uiteraard kan het zijn dat de eisprong vroeg was en de signalen achterwege gelaten zijn, maar dat is wel toevallig. Ik vind het net wat teveel om bij mijn (normaal altijd) regelmatige cyclus, borstenpijn en ovulatietest ook nog te temperaturen. Maar bedankt voor de tip! Ik wacht het maar af, test nog een paar dagen door en anders zie ik deze ronde als verloren... Blijkbaar is mijn lichaam even de kluts kwijt. Jammer maar helaas!
Oh en @Marielle: succes vanavond ! Voelt zeker net als "de eerste keer?". Valt allemaal hartstikke mee, let maar op!
@marielle succes!! Eerst keer is wat raar maar daana went alles! Spannend! Voor de rest vd dames ook binnenkort dus voor jullie! Spannend! Hier op dag 23 de test wordt nu eindelijk iets donkerder! En pijn onderbuik! En weer bekken pijn dus eieren weer flink aan het groeien denk! Maar vast weer geen positieve ovutest voor min niuja binnenkort onder behandeling zkh! Al zul je zien dat ik dan net ongi ben haha! Verder zijn we wel nog steeds aan het insemineren om de dag! Alleen is het zaterdag niet gelukt! Alles liep erlangs! Verder heb ik ook al ik net geinsimineerd heb dat als ik de spuit eruit haal dal heel veel sperma "eraan geplakt" zit! Ondanks dat ik het laat vervloeien van tevoren!! En de rest van "zijn kwakkie" komt er daarna ook altijd meteen uit zodra ik na 15 min wachten opsta! Hebben jullie dat ook? Goede tips om het te voorkomen? Hihi
Nou zeg dat was zeker ff raar! Mijn vriend heeft eerst zijn best gedaan en daarna heeft hij zijn zaadjes bij mij ingespoten met een 10ml spuit. Ik had ergens gelezen dat het goed is om klaar te komen tijdens het inspuiten of direct daarna. Nou dat viel nog niet mee, want ik werd niet echt opgewonden door dat inspuiten.... Ben een half uur met mijn benen omhoog blijven liggen en daarna liep er niet meer zoveel uit. Nou ja nu mogen we woensdag weer....
Hihi! Nee dat probleem heb ik ook! Zodra "het kwakje" erin zit denk ik alleen maar teveel na over vanalles en kan ik ook niet echt " opgewonden meer raken!" vrij lastig dus !! Maar miss is dat een optie een half uur liggen! Want na een kwartier loopt echt alles er iedere keer weer uit! Zo vreemd! Maar het neem ook zoveel tijd in beslag in totaal van begin tot eind! Met blijven liggen en potje uitkoken etc! Pfff een keer is niet erg maar nu al voor de 50e keer Ofzo begint het wel wat te cervelen hoor haha
Ja het neemt inderdaad veel tijd in beslag, maar het is voor een goed doel! Nog even dan mag je naar de fertiliteitsafdeling. Spannend!
Ja dat is waar! het is zeker voor een goed doel! En ja vind het ook spannend! hoop zo dat ik meteen geholpen wordt! heb ook deze maand weer geen ei gehad! en zit al op dag 24! ben nog steeds aan het doortesten! dus was het wachten beu! al 6mnd zonder pil en nog geen ei helaas! dusja nu gelukkig terug naar het ziekenhuis! dan hopen dat ik met clomid meer geluk ga krijgen
Inmiddels hebben wij de spuitjes (10 ml) en potjes (25 ml) in huis. We hebben ook maar direct wat ovulatietesten aangeschaft. Na het lezen van al jullie verhalen, lijkt het me vestandig goed op de hoogte te zijn van mijn meest vruchtbare periode voordat we gaan starten met z.i. Ik moet volgende week ongesteld worden. Ik ben vrij regelmatig ongesteld, dus hopelijk ook nu weer na 28 dagen. Maar misschien door de spanning van de z.i. dat ik wel wat eerder of later ongesteld wordt. We wachten maar af... Jullie allemaal heel veel succes gewenst! Hopelijk kunnen we allemaal hier op dit forum een gezond kindje krijgen.
Hoi Beertjes, Spannend meid! Nou wss zal het dan wel weer ongeveer 28 dagen zijn je cyclus! Zou vanaf dag 9/10 ofzo starten met ovutesten als ik jouw was! Dan heb je er maar een paar nodig !! spannend meid! Ben ook heeeeel benieuwd of er meer door ZI zwanger raken hier op het forum! Goodluck deze maand!!
Spannend Beertjes! Ik ben gisteren heerlijk een dagje in de sauna geweest. Even lekker ontspannen. Gisteren was geen KI dagje, dus ik kon lekker lang weg. Vanmorgen is mijn vriend al om half 6 begonnen op zijn werk, dus ik hoop dat hij vanavond niet te moe is voor de tweede keer KI...
Ohh lekker sauna! i love it! ga ok geregeld met vriendinnen! heel arrangementje mt alles erop en eraan! zooo genieten! Zou dat eigenlijk nog wel mogen als je zwanger bent? En daar zal hij toch nog wel energie voor hebben zeker? Voor sex hebben ik en mijn man ook niet altijd energie! maar voor een man kost ZI toch geen moeite? hihi... Zou voor de zekerheid ook om de dag doen hoor! is wel het beste
All: ben net bij de gyn geweest en we mogen volgende cyclus beginnen met IUI! Krijg vanmiddag intake bij de verpleegkundige + gelijk prikinstructie. Gelukkig kon dat vandaag nog, want vandaag zijn we vrij onder het mom van 'klussen in het nieuwe huis' . Gaan we zo ook nog ff doen hoor, maar ben blij dat we nu eindelijk een stap verder zijn. Vind het spannend, maar het voelt ook wel goed omdat ik het gevoel heb dat we straks tenminste weer wat meer kans hebben dan dat we dat tot nu toe hebben gehad... We zullen hoe dan ook moeten afwachten of het resultaat oplevert. Ik moet wel realistisch zijn en van de IUI geen wonderen verwachten. De gyn had het over 10% per IUI en dat 1/3 na 6 x IUI zwanger is. Laten we hopen dat ik bij die 1/3 hoor .
Jeeee wat super Pien! Ik hoop voor jullie dat het heel snel raak is... Nou Bibi, mijn man kost het HEEL VEEL moeite om klaar te komen. Dat komt door zijn medicijnen en dat is ook de reden dat we aan KI moeten doen. Mij kost het geen moeite, maar hem duidelijk wel. Ik heb op dit moment ontzettende buikpijn. Voelt net alsof ik ongesteld moet worden en dat terwijl ik midden in mijn eisprong zit. Hebben jullie dit ook weleens gehad???
@Pien: wat goed en wat snel! Meteen prikinstructies en bij je volgende cyclus IUI. Ik zou je van de statistieken niks aantrekken (daar word je helemaal gek van) en er geheel positief ingaan. Maar dat doe je volgens mij ook. @Bbib & @Mariellevanr: bij ons kost het toch ook wel wat moeite hoor. Ik denk vergelijkbaar met een stel dat op de natuurlijke manier zwanger wil worden en soms ook 'moeten' sexen omdat het de juiste tijd van de maand is. Niet leuk en soms best vermoeiend. Succes ermee maar weer! Ik wacht nog steeds op een ovulatie die maar niet lijkt te komen. Inmiddels een week te laat. Ben ik niet gewend en ik voel nu mee met iedereen die een onregelmatige cyclus heeft. Wat een gedoe en frustratie. Om mezelf niet te gefrustreerd te laten worden ga ik maar vanuit dat deze "cyclus" een verloren ronde voor ons is. Tot snel weer!