Hoi dames, mijn man en ik zijn nu ook bezig met ZI. Eigenlijk zijn we pas net begonnen, maar ik merk dat het toch heel intensief is. Het voelt alsof we al een jaar bezig zijn, terwijl we nu eigenlijk pas met de 2e ronde bezig zijn. Ik ben al een aantal jaren gestopt met de pil, maar helaas heb ik toch een cyclus van 60 dagen. Echt om gek van te worden en erg frustrerend. Toch wel vrij regelmatig, maar ik ben sinds ruim een maand ook gestart met de multi vit. etos zwanger worden met de hoop dat mijn cyclus korter wordt. Helaas nog geen resultaat, aangezien ik nu al op cd41 zit, maar ik hou me zelf maar voor dat het nog wel duurt voordat de pil zijn werking kan doen. In ieder geval ben ik deze ronde ook druk in de weer met ovulatietesten (2x per dag) en temperaturen. Om er toch zeker van te zijn dat ik me EI niet mis kan lopen probeer ik ook nog om de dag te insemineren. Ben nl. bang om me ei te missen en dan weer 2 maanden wachten. Pff wat een gedoe zeg!! Ik heb veel steun gehad aan deze forum en de ervaringen die hier worden gedeeld over ZI. Echt fijn om te lezen dat er meerdere vrouwen in een soortgelijke situatie zitten, want je begint soms echt te twijfelen aan jezelf. En echt diep respect voor alle vrouwen die ondanks alle tegenslagen toch de moed weten te verzamelen om toch maar weer verder te gaan!! Het is uiteindelijk voor een goed doel he dames: een gezonde baby! Sorry dat ik met mijn verhaal zomaar inbreek in jullie clubje, maar ik hoop dat ik welkom ben en mee mag kletsen met jullie. Succes iedereen met zwanger worden en voor de zwangere vrouwen een fijne zwangerschap! Liefs, Martje
@nieee dames, welkom! Fijn dat jullie beide oets aan onze ervaringen hebben hopenlijk lijdt zi bij jullie tot een wondertje! De meeste zijn er door zwanger geraakt! En de 3 overgeblevenen( waaronder ik) niet! Maar wij zijn inmiddels al met behandelingen in het ziekenhuis bezig! Veel succes gewenst dames! @tientje wat onwijs lief van je meid! @pien ik hoop ook niet dat je in DD hoeft te gaan proberen meid! Hopelijk ben je gewoon met de eerste ivf zwanger! Fijn dat een kliniek bij jouw in de buurt met DD damenwerkt! Dan ziu dat altijd een optie zijn! Wij hebben 13 juni onze intake in dd !! Tot die tijd doen we hier onze iui behandelingen! dus top! Hopelijk kan ik gewoon afbellen! Vanmorgen in het ziekenhuis geweest! Dag12 vandaag! Ei was 16*18 en bmslijm was dit keer heeeel mooi dik en 3 lagen! Zag er veel beter uit dan met clomid! Dus clomid had mijn bmslijm heel erg aangetast! Dus vanaaf nog 1x spuiten en dan morgen de pregnyl en dan donderdag onze eerste iui dus we lopen dit keer lekker op schema. Heel fijn! Fijne dag meiden x
Meiden.. Na een poosje hier niet te hebben geschreven ben ik even terug voor een update, ik lees al wel jullie berichten altijd mee. Wij hebben overmorgen al onze 2e vruchtbaarheidsonderzoek. We hebben met onze huisarts afgesproken dat als deze ook niet goed is net als de vorige keer dat ik dan door verwezen wordt naar de gynaecoloog Wie kan mij helpen wat ik kan verwachten en wat ik kan vragen. Heb al wel gehoord van de afdeling fertiliteit ( waar ze vruchtbaarheidsonderzoeken doen) dat ze mij zowieso moeten nakijken; aldus een baarmoederfoto + eventueel misschien eileiders doorspuiten. Hoe heftig is dit hebben jullie dit wel eens meegemaakt ? Geven ze hierna gelijk een beslissing voor ivf of icsi? Liefs Sterretjexx
@Martje81 je bent van harte welkom We kunnen altijd ideeen uitwisselen en natuurlijk hopen dat je snel zwanger wordt Liefs
@Bbibi wat spannend meid, ik duim voor je! Wat fijn dat je ei nu goed is! Ik lees met je mee, hou je ons op de hoogte over je iui ervaringen? Over de spuitjes pregnyl, hoe mag je deze spuiten? Welk lichaamsdelen of is het alleen buik? Ben heel erg bang voor spuitjes dus ik hoop dat je me er iets over kan vertellen xxx
@sterretje owh spannend meid! dus wie weet jij binnenkort de mmm in? hopelijk valt het allemaal mee! normale gang van zaken is geloof ik beide een vragenlijst invullen over ziektegeschiedenis, bloedprikken, inwendige echo, en je man zijn zaad inleveren! daar beginnen ze meestal mee! Bij mij was dit niet, maar dat komt omdat ik met pijnklachten bij de gynaecoloog was en in eerste instantie niet voor een kinderwens! maar ik ben wel gelijk ''doorgerold!'' . Maar pregnyl en puregon mag ook in je been! ik vond dat handig omdat ik ook mijn b12 in mijn been zet en mijn buik is altijd al zo gevoelig dat ik dit handiger vind! succes in de MMM meid!
hallo dames... hoe is het hier.. mijn mij gaat het niet al te best heb veel pijn. en er zijn veel persoonlijke omstandigheden waardoor genieten even wat minder is .. hoop natuurlijk dat het goedkomt.. ik hoop voor jullie ook het allerbeste
Hoi Lovepeet! Wat vervelend, die pijn. Wat voor soort pijn? En is er niets aan te doen? En veel sterkte met je persoonlijke omstandigheden. Hoop dat het niet heel ernstig is....
@Lovepeet wat naar, hopelijk gaan die mindere periodes snel voor bij zodat je nog de rest van je zwangerschap kan gaan genieten..! Dikke knuff @Bbibi ik geloof dat ik ook de mmm in ga lieverd, alleen ben ik zo bang om aan te geven dat ik vaginistische klachten heb, dit zullen ze vast meekrijgen van de huisarts, er spelen zoveel dingen mee. Ik weet gewoon even niet hoe en wat, maar probeer alles stapje voor stapje te doen en bij elke stap te concenteren op de huidige behandelingen. Als ik nu al ver vooruit ga denken wordt ik helemaal gek. Als eerste morgen de 2e vruchtbaarheidsonderzoek. daarna verwijzing gyn. Ben zo bang voor de inwendige onderzoek (baarmoederfoto) hoor er helaas veel pijnlijke verhalen over. Weet niet of ik dit aankan als iemand die vaginisme heeft. Het geeft me in ieder geval een opluchting dat mocht ik in de toekomst ook spuitjes gebruiken het in de been kan! Maar het is dus blijkbaar wel zo, dat ze mij zowieso gaan onderzoeken voor ze een besluit nemen op een behandeling geloof ik.. Heel veel succes en ik hoop dat je snel positief nieuws krijgt ! Liefs
Sterretje: succes vandaag! En wel aangeven dat je vaginisme hebt hoor, daar houden ze dan echt wel rekening mee en misschien dat dat jou dan weer geruststelt. Ik zou er niet vanuit gaan dat ze het wel weten, communicatie tussen artsen is niet altijd helemaal jovel. Ik hoop voor je dat het gaat meevallen, heel veel sterkte!
BBibi: jij morgen je eerste IUI? Spannend hoor! Fijn dat de medicatie in elk geval goed aanslaat. Heel veel succes meid!
Hey meiden, Hoe is het hier? Ik had even de puf niet vorige week te reageren was boos en verdrietig! Iui was slecht! Man was erg ziek ( geweest) ook nog wel op dat moment waardoor zijn zaad weer erg slecht was! Waardoor we weinig bruikbaar zaad overhielden!!! Vervolgens leggen ze je niet naar achter maar lig je naar voren waardoor alles er ook meteen weer uit kwam lopen!! Ik was zoooo boos en zoooo verdrietig!! Alle moeite weeeeer voor niks geweest! Ben het helemAl beu! We richten ons op duitsland en stellen ons daarop in! Onze laatste hoop, iui gaat hem voor ons niet worden! Heb er geen vertrouwen meer in!! @sterretje hoeizt bij jouw gegaan meid?? Hopelijk heben ze begripvol gereageerd meid? @lovepeet sterkte @tientje en grunpy hoeist met de dikke buikkies? @pien hoeist met je voorbereidingen van ivf? Komende maand gaan jullie ervoor toch in maart? Spannend hoor @tassie lange tijd niets gehoord hoeist met je meid? X
BBibi: meid wat vervelend dat het zo gelopen is... Maar trek niet te snel de conclusie dat IUI niets gaat worden he. Nu was 't misschien niet ideaal, maar dat kan een volgende keer wel beter zijn. En wat er uitloopt hoeft niet perse allemaal zaad te zijn, kan ook wat slijm zijn geweest. Moest je niet een kwartier blijven liggen? Na een kwartier zijn de zwemmers al een heel end hoor, wat er dan nog uitloopt zal niet het beste zaad zijn. En zaadjes zwemmen ook wel omhoog. Kop op, elke kans is er 1 en anders volgende keer beter! All: vanochtend gesprek gehad met fertiliteitsarts over het IVF traject. We hebben de hele planning even doorgenomen. Zoals het nu lijkt begin ik in april weer met de pil voor 3 weken, dan 12 dagen decepatyl om de cyclus plat te leggen. Na een dag of 9 komt daar dan nog weer menopur bovenop voor een week of 2. Al met al zitten we dan in de eerste week in juni dat de punctie plaats zou kunnen vinden. Dus dat duurt nog wel eventjes... Maar heb er op zich wel een goed gevoel bij. De verhuizing hebben we dan in elk geval ook goed achter de rug.
@pien ja je hebt gelijk! maar het was wel balen, en vooral omdat zijn zwemmers al zooooo slecht zijn en het nu zooooo weinig was.... dat alles wat verloren gaat hou ik niks meer over! heb er gewoon geen goed gevoel over! ik moest inderdaad 20 minuten blijven liggen... maar naar beneden ipv naar achteren... vandaar dat alles er meteen al uitliep! heel frustrerend! hopelijk is zijn zaad volgende keer ook weer wat beter! we gaan gewoon door met IUI, wat moet ik anders? moet toch wachten tot ik in juni in DD terecht kan! jij dus vanaf april beginnen. Wauw spannend hoor... dat begint nu toch wel op te schieten en de slaginspercentages van IVF zijn sowieso een stuk hoger dan met IUI dus ik heb ook goede hoop voor jouw pien!! en fijn dat jullie dan in ieder geval compleet gesetteld zijn wanneer is de grote verhuisdag? of is die al geweest?
Jeetje als ik jullie verhalen zo hoor dan liggen jullie al een heel traject voor mij. Het moet allemaal wel heel spannend zijn voor jullie meiden. Ik duim echt voor een mooi resultaat!! Ik zit nog te stuntelen met me cyclus. Ik wordt er echt niet wijzer van. Ik vermoed dat ik geen eisprong heb gehad dus maar even wachten op mijn NOD (3 of 6 maart of nog later ). De huisarts wil nog een keer de zaad van mijn man onderzoeken (was vorige keer redelijk) en dan waarschijnlijk doorverwijzing naar gyn?? We wachten het maar weer af.
Hoi Bbibi! Rustig hier he? Maar iedereen heeft nu gewoon even niet zoveel te vertellen denk ik. Hoe gaat het nu met jou? Afwachten neem ik aan? Best wel een beetje spannend toch, al verwacht je er niet zoveel van? Hier alles goed! Bijna 27 weken zwanger en het begint een heel klein beetje zwaarder te worden. Nog niet erg hoor, maar ik merk nu dat bij sommige activiteiten het buikje een beetje zwaar begint te worden. Alleen maar goed, maar ik moet er even een beetje aan wennen. Ik ben nogal een sporter en zal me erbij neer moeten leggen dat ik niet meer alles kan. Dus wel tennissen, maar in een lager tempo en sommige ballen laten gaan.... Effe wennen, maar ik heb het er heus voor over! Verder niet zoveel te melden. Dat is mooi, want dat betekent dat het goed gaat!