Pregnyl en flauwvallen???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door merah, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gisterenavond voor het eerst Pregnyl gespoten. De buurvrouw heeft geholpen met instructies, zij heeft al 2 IVF achter de rug. Het prikken ging prima op zich...

Vannacht ging ik naar het toilet toen ik niet lekker werd, op het randje van flauwvallen. Ik kon nog net mn bed weer bereiken.

Vanmorgen opgestaan om te gaan werken en onder de douche weer flauw gevallen...

Wie herkent dit als bijwerking van de Pregnyl (verlaging bloeddruk/flauwvallen)????
    Wat verder opvalt is dat ik de plek waar ik heb geprikt nog best wel voel, zeker als ik mn buikspieren span. Bestaat er een kans dat ik te diep heb geprikt? (Van mezelf heb ik niet echt heel veel vet...) Of is dat echt onzin?

Graag jullie hulp...

2. jeetje merah dat is mooi vervelend. staan deze bijwerkingen niet in de bijsluiter van de pregnyl?
    ik kan je er nog niet mee helpen. ik moet m zelf nog spuiten volgende maand...

hopelijk ben je snel zwanger zodat je die spuit niet meer hoeft te zetten

3. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    De kans dat je te diep hebt geprikt is klein. Zelfs al zou je in de buikspier hebben gespoten, dan maakt het nog niet uit, je kunt pregnyl zowel onderhuids als in de spier spuiten. Bij zelf puiten is onderhuids het makkelijkst maar als je de spier dus raakt, geen probleem. Flauwvallen en zo heb ik nooit gehad na pregnyl, ik kan ook geen reden bedenken waarom je bloeddruk zo zou dalen na pregnyl... doe het even rustig aan en kijk of het beter worddt, heb je er morgen nog steeds last van, dan zou ik even met het ziekenhuis contact opnemen. Sterkte!

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien zit het dan wel een beetje tussen de oren...

De plek waar ik heb geprikt blijft wel erg gevoelig, met name bij bewegen en als je erop drukt. Het is verder niet blauw of zo.

Herkent iemand deze 'napijn' wel, of ben ik hierin ook de enige?

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En Marieke:

ik zie dat je in augustus voor je eerste IUI gaat... Wij ook!!!
    Succes met Pregnyl prikken (prikken vond ik heel spannend, maar viel echt 1000% mee!) en natuurlijk met de IUI!

Ons manko: Mannetje met te weinig zwemmers, ik met een te korte luteale fase (te laag progesteron).

6. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meis,

Wat rot dat je bijna bent flauwgevallen. Ik heb nog nooit eerder gehoord dat dat door de pregnyl kan komen. Misschien even de gyn bellen. De plek waar je gespoten hebt kan inderdaad gevoelig blijven. Ik heb dat ook al een paar keer meegemaakt, dat is niet raar.

Succes met je eerste IUI.

Liefs Maaike

7. merah, die plek kan even gevoelig blijven ja, dat zeggen wij ook aan onze clienten, werk namelijk in de zorg dus geef zelf ook vaak injecties.
    bij een ander vind ik het niet zo erg maar bij mezelf straks ieeee haha
    ik moet voor de pregnyl ook nog puregon gaan spuiten, maar die lijkt me minder erg dan de pregnyl.
    Maar als je in aug pas met iui begint, waarom heb je nu dan al moeten spuiten als ik vragen mag?

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb nu 2 keer het gespoten, alhoewel: de eerste keer samen met de verpleegkundige de naald in mn buik gestoken en zondag heeft mn man het gedaan en nu gaat hij het zo weer doen (net uit de koelkast gehaald ;))
    Ik val niet flauw nadat er gespoten is, ik viel alleen de eerste keer bijna flauw toen ik de mengnaald zag en bang was dat dat de spuitnaald was ;)

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben ook niet flauw gevallen van het prikken zelf, maar midden in de nacht, zo'n 4 uur na het prikken, toen ik naar het toilet ging. En toen de volgende morgen onder de douche weer.

Ik denk nu dat het misschien komt omdat mn buik nog steeds zo raar voelt (soort spierpijn, net als wanneer je een vaccinatie hebt gehad) en misschien ook vanwege de twijfel daarover (is dit normaal? heb ik het wel goed gedaan? etc).

Wat betreft het deze maand al spuiten en pas volgende maand IUI:
    Bij ons spelen dus twee potentiele problemen, waarvan er 1 bij mij ligt. Dat er minder zwemmers zijn wil niet per definitie zeggen dat ik niet zwanger kan worden: 1 snelle zwemmer is toch al voldoende...
    IUI of niet, als mijn luteale fase niet langer wordt is de kans zwanger te worden minimaal. Deze maand is dus ook om te kijken of Pregnyl bij mij aanslaat om de luteale fase te verlengen. Vandaar dat er al besloten was om te gaan prikken voor ik een oproep had gekregen voor IUI. Net 2 dagen geleden de brief gehad dat ik door de wachtlijst heen ben...

10. aha oke vandaar!
    ik hoop echt dat de pregnyl dan voor je werkt en dat je snel met de iui zwanger bent!

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ben trouwens ook benieuwd of mijn LF ook beter wordt door de Pregnyl.
    Dit is mijn eerste ronde om met Pregnyl mijn 2e fase te verbeteren. HIervoor heb ik Progesteroncapsules gebruikt om mijn LF te gaan verbeteren. De eerste maanden alleen Progesteron gebruikt en de laatste cyclussen met Clomid erbij.
    De maand de laatste ronde met Clomid, en dus de eerste met Pregnyl. Ik heb de afgelopen dagen wat bloed verloren. Omdat ik geen eisprong heb gevoeld en geen duidelijke piek in mn testjes heb gevonden moest ik voor de zekerheid van de arts afgelopen zaterdag starten met Pregnyl. Misschien heb ik geen eisprong gehad, maar misschien ook wel en ben ik gewoon te laat begonnen.

De 2e Pregnyl voor deze ronde zit er weer in. Mijn man heeft hem weer gespoten. Eergisteren deed hij slechts een beetje pijn, maar nu was 'ie heel vennijdig. Nee, niet mijn man, maar de Pregnyl ;)

Lukt het jullie trouwens om die potjes fatsoenlijk stuk te breken?
    Ik heb er zo'n rubberen ampulbreker bij gekregen en de verpleegkundige wist de eerste keer dat ik dit middel gebruikte (heb het eerst eens voor het activeren van de eisprong gehad) heel netjes hier mee te breken. Maar eergisteren heb ik 1 potje gesloopt (lees: heel raar splinterachtig met rare brokstukken glas die in het ampul vielen) en nu vanavond weer... We hebben er vanavond voor gekozen om het potje wel te gaan gebruiken :( misschien dom maar anders zou ik weeeeer een nieuw recept moeten regelen... Volgens mijn man heeft hij echt geen glas geinjecteerd.... Maar ik vind het wel heel kut!!

Hebben jullie tips???

12. misschien kan je eerst een inkeepinkje maken met een mes of schaar? dan breken ze vaak wat makkelijker.

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    huh? eerst met een mes een circel er om heen maken of alleen aan 1 kant of hoe bedoel je???

14. alleen aan 1 kant.. gewoon even klein inkeepinkje..dus paar keer met schaar of mes heen en weer ook weer niet te ver dan breekt ie al haha maar ff paar keer dan breekt ie makkelijker.. zo deed ik t nog wel eens op mn werk

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dank je voor je tip. Ik ga het overmorgen proberen.

Nog ff een vraag aan jou: heb jij zelf ook mensen geinjecteerd met Pregnyl? Denk jij dat mijn man gelijk heeft en geen glassplinters heeft kunnen opzuigen en in mij heeft kunnen injecteren of zeg jij: hartstikke stom!! Nooitttdan weer doen...?

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt nooit glassplinters injecteren, want die kunnen niet door de naald. Als er glas in de vloeistof heeft gezeten, is het achtergebleven in de ampul.

17. dat wou ik ook net zeggen ja tot mn router ermee ophield hahaha
    maar goed ben er weer..
    denk idd niet dat er glas in heeft gezeten want dan waren ze in de naald blijven steken. al kunnen glasflinters heeeel klein zijn. dus mocht je toch last blijven houden van de plek en t word wat rood en warm even arts raadplegen.
    ik zou voortaan wel oppassen als er glas in zit..

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    bedankt voor jullie antwoorden!!

19. geen dank :D

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Best vervelend ja, die ampullen. Op mn werk hebben ze speciale vijltjes hiervoor. Om idd een inkepinkje te maken. Met een mes oid lukt het ook, maar pas dan wel goed op dat je het potje niet plat (kapot) drukt...

Nog steeds een rare/zere buik. Vervelende is dat ik nu dus op mn eisprong zit en dus eigenlijk vanavond moet 'klussen'.
    Hoe raak ik 'in the mood' met deze zere buik?...

Deel Deze Pagina