Zelfinseminatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lauwra, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Hallo,
    Ik heb een vraagje over zelfinseminatie.
    Hier op het forum heb ik al diverse topics gelezen erover maar helaas allemaal gesloten.
    Wij zijn deze ronde begonnen met zelfinseminatie en in de informatie die we van de huisarts kregen staat om het zaad 20 minuten te laten vervloeien.
    Ik lees over sommigen die zeggen dat heb ik nooit gedaan en toch zwanger geworden en dan gaat het zaad dood en sommigen zeggen wel dat het beter is.
    Ik vraag mij af, waarvoor is het beter? Bij normale gemeenschap gaat het sperma ook rechtstreeks naar binnen.
    En het voelt voor ons ook vreemd om het 20 minuten te laten staan, inderdaad om de reden dat het buiten lichaamstemperatuur is en het dan dood gaat...
    Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft hiermee!

2. JustMe31

JustMe31 Actief lid

12 okt 2011
    183
    0
    0
    regio zuid holland
    Hoi Lauwra,

Ik ben ook begonnen met zelfinseminatie(samen met mijn vriend dan;) )
    Mijn spiraal is 23 nov jl eruit gehaald door de gyn en legde ons ook uit hoe we te werk konden gaan met potje en spuitje.
    Zij vertelde ons dat je ongeveer 10 min het sperma moet laten vervloeien..Ik houd het potje dan warm in me knieholte of onder mn borst. Na de inseminatie blijft ik nog 10 tot 15 min liggen met mn benen omhoog en spuitje laat ik er even in zitten.
    Ik heb de potjes en spuitjes gewoon bij de apotheek gehaald.

We hebben de 11e en gisteren een poging gedaan en hopen dat het een beetje meezit...

Hoop dat jou kinderwens ook snel in vervulling zal gaan.
    Suc-6

Liefs

3. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Hi dames,
    Soms zie je op het forum een topic hierover maar ik was benieuwd waarom jullie kiezen voor zelfinseminatie, verhoogt dit de kans om zwanger te worden. Indien het een persoonlijke kwestie is, hoef je niet te antwoorden hoor! Dank je.

Deel Deze Pagina