Zelfinseminatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Doggies2, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doggies2

Doggies2 Lid

3 jul 2013
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben nieuw hier... Aangezien het door een vorm van vaginisme niet zo goed gaat, zijn we deze ronde met zelfinseminatie begonnen. Ik ben ook met ovulatietesten bezig.. Er zijn verschillende verhalen over wanneer te insemineren. Zelfinseminatie.nl zegt iedere dag in vruchtbare periode, maar ik lees op internet dat om de dag beter is i.v.m. kwaliteit sperma... Wat deden jullie, m.n. degenen die zwanger zijn geraakt met deze methode...
    En lieten jullie 10 min. vervloeien of juist niet? Ik heb 5 ml spuitjes van zelfinseminatie.nl met zo'n verlengstukje eraan. Mijn testjes worden donkerder, maar ik heb nog geen knaller. Gisteren voor het eerst geïnsemineerd. En een beetje een rare vraag, maar hoeveel ml. is normaal bij een zaadlozing en dat je in het spuitje doet? Bedankt alvast!!

2. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Een ejaculatie om de dag is beter, het duurt namelijk minstens 2 dagen eer de voorraad zaadcellen weer is bijgewerkt. Een normale zaadlozing bevat tussen de 2 en de 5ml, afhankelijk van de opwinding en de tijd sinds de laatste ejaculatie.

3. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Ook wij doen aan zelfinseminatie door bepaalde omstandigheden.
    Meestal laat ik het 5 minuten vervloeien. En de zaadhoeveelheid is bij mijn vriend meestal maar net 2 ml. Heel soms ook maar 1 ml.....zou dit een probleem zijn, dat hij maar weinig produceert?
    Ik maak me hier toch wel eens druk over namelijk....

4. Doggies2

Doggies2 Lid

3 jul 2013
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Nou, dat was bij mijn man gisteren ook. Ik heb geen idee wat normaal is en of het dan toch kan lukken. Maar bij ons wat het de eerste keer op deze manier, dus ik wist niet wat ik moest verwachten.. En het was nog een beetje stuntelig.. hihi. :) Doen jullie het in je vruchtbare periode dagelijks, Dalk? Omdat je aangeeft dat hij niet zoveel produceert?

5. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    In de vruchtbare periode meestal om de dag, maar na een positieve ovulatietest wel eens twee dagen achter elkaar. Maar dan heeft hij dus de tweede dag echt maar 1 ml zaad ofzo.

6. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    1ml is echt te weinig en kan wijzen op hypospermie. Het normale minimum is 1,5ml.

Probeer minstens 1 à 2 dagen tussen de inseminaties te laten, en zorg zeker ook voor voldoende opwinding. Even snel snel in een potje lozen geeft een veel slechter resultaat dan een uitgebreide verwenbeurt die met een lozing in een potje eindigt.

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik insemineerde 2x per cyclus. De dag voor mijn verwachtte lh-piek en de dag na mijn verwachtte lh-piek.
    De cyclus waarin mijn donor maar 1 keer beschikbaar was, de dag van de lh-piek zelf ben ik zwanger geraakt (in ronde 3).

Om de dag insemineren is echt genoeg. De zaadjes leven wel een paar dagen. En dan krijgt het zaad voldoende tijd om aan te vullen.

Ik gebruik een 10 mm spuitje. Als je die volledig inbrengt op het moment dat je de inhoud inspuit zit je diep genoeg.
    Ik gebruik zelf geen opzetstukje omdat je daar minder goed mee kan richten omdat het tuutje wat bewegelijk is (ik voel vooraf waar mijn baarmoedermond ligt en dat is wat meer richting rugzijde). Daarbij ben ik bang dat ik misschien met het tuitje wat beschadig van binnen.

Ik ben als ik het potje haal zo'n half uur onderweg naar huis en ik draag het potje dan op mijn huid. Is bij thuiskomst dus vervloeit waarna ik insemineer.
    Laatste keer was het zo'n 2 ml en dat is prima.

8. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Dus bij 2 ml hoef ik me geen zorgen te maken?

9. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Qua hoeveelheid is dat in ieder geval ok.

10. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    En het kan dan gerust een keer voorkomen dat het dus inderdaad minder is of niet? Alleen bij 1 ml is er dan misschien weinig kans om zwanger van te worden qua hoeveelheid of niet?

11. Doggies2

Doggies2 Lid

3 jul 2013
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden en tips.... Ben sowieso bang dat er veel zaadcellen verloren gaan in een potje en spuitje..

12. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Je hoéft geen potje te gebruiken. Er is een andere methode waarmee je partner direct in het spuitje ejaculeert. Hiermee sla je het potje EN het vervloeien over, wat volgens mij beter is. Maar echt bewijs heb ik daar niet voor, er is helaas tot nu toe geen enkel onderzoek geweest naar de effectiviteit van zelfinseminatie.

Zie afbeelding in bijlage.

Bijgevoegde bestanden:

13. babywonder

babywonder Actief lid

6 dec 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb hier ook een vraag over. Als de man ejaculeert, is het dan de bedoeling dat het sperma direct binnen een bepaalde tijd in het spuitje wordt gezogen en meteen in de vagina moet worden gespoten? Of kan t zaad wat langer leven in een potje op kamertemperatuur of moet het zaad nog even 'rusten' voordat het wordt ingespoten bij de vrouw?

14. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Ook hier verschillen de meningen over... als je partner zijn zaad inlevert voor een kunstmatige inseminatie, gaat het ook in een potje, maar nadien worden er wel de beste zwemmers uitgehaald. Vermoedelijk sterven er dus wel een flink aantal door het contact met het potje, maar ook hier helaas, geen studies over bij mijn weten.

Tijdens het 'rusten' vervloeit het sperma van slijmerig naar waterig, waardoor het makkelijker op te zuigen is in een spuitje. Maar het slijmerig zijn heeft wel een functie: het sperma blijft zo beter plakken rond de baarmoedermond, waarna de zaadjes "losgelaten" worden tijdens de vervloeïng. Ik denk dus dat snel inbrengen beter is, alhoewel er hier al dames hebben gemeld dat het ook lukt na wat rusten.

15. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Kan je dat plaatje eventueel ergens groter bekijken, kan de tekst erbij echt niet lezen namelijk.

16. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Jammer genoeg kan je hier geen grote afbeeldingen plaatsen, ik kijk even of het via een link kan.

17. Doggies2

Doggies2 Lid

3 jul 2013
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dat lijkt me zo lastig, rechtstreeks in zo'n spuitje... Zijn er dames die snel zwanger zijn geraakt middels ZI + potje + spuitje en het laten vervloeien? Ik hoor graag hun tips en ook hoe lang ze het sperma laten staan/tegen het lichaam aanhouden voordat ze het insemineren.. Alle tips zijn welkom..

18. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Ik was bij de eerste poging van ZI zwanger, dus het kan wel!! Sperma opgevangen in potje, eventjes laten staan, denk zo'n vijf minuten, opgezogen met spuitje en ingebracht met normaal tempo. Ik ben vervolgens twintig minuten blijven liggen. Nu zijn we bezig voor een tweede kindje, maar dat wil helaas nog niet zo lukken.

19. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Rechtstreeks in een spuitje is echt niet nodig.
    Ik haal het potje op bij donor en ben nog zo'n 20 minuten a een half uur onderweg naar huis.

Donor warmt potje voor gebruik op door het even op zijn huid te dragen onder zijn kleding voor gebruik. Dat is beter voor de zaadjes dan dat deze in een koud potje terechtkomen.
    Ik rijd met het potje op mijn huid naar huis. Als ik thuiskom is het dus volledig vervloeit. Zet het potje thuis neer, stop het spuitje onder mijn kleding op mijn huid om ook even op te warmen. Ga rustig even plassen.
    Daarna zuig ik de inhoud rustig op in 10 cc spuitje.
    Zoals je ziet...alle tijd.
    Derde ronde was ik zwanger met mijn bijna 43 jaar, dus slecht is het echt niet als je het dus rustig aan doet.
    Als mensen een potje naar het ziekenhuis moeten brengen dan moeten ze daar met een uur zijn, als dat zo slecht was dan zouden ze mannen het potje echt niet meer thuis laten vullen.

20. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Ik hoorde laatst dat het beter is om het sperma in het spuitje te gieten, in plaatst van op te zuigen. Dus dat je het gedeelte van de spuit wat je indrukt er uit haalt, dan het sperma er in giet en dan het gedeelte er weer op te doen. Dit zou beter zijn omdat tijdens het opzuigen al zaadcellen dood kunnen gaan.

Weet natuurlijk niet of het waar is, maar vind het zelf wel logisch klinken.

Deel Deze Pagina