Zelfinseminatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mirah, 5 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirah

Mirah Lid

4 okt 2021
    30
    1
    8
    Vrouw
    Hallo meiden,
    We zijn al een poosje bezig met zelfinseminatie door middel van een spuitje en een bekende donor, wat kwa timing echt makkelijk is.
    Helaas heeft het ons nog geen positieve test gebracht.
    Nu is mijn leeftijd wel 37 en weet dat de kansen wat lager liggen.
    Mijn amh waarde is 1.65 en heb hierover maandag een gesprek in het fertiliteitscentrum.
    De wachtlijst is nog steeds heel erg lang, vandaar dat wij ook thuis begonnen zijn.
    Nu hadden we een inseminatieset besteld om te kijken of dat geluk gaat brengen, maar dit is best pijnlijk en eigenlijk niet te doen.
    Heeft er iemand misschien nog tips of weetjes? En zijn er positieve ervaringen kwa zelfinseminatie en zwanger worden op wat oudere leeftijd? Groetjes

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.453
    8.972
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf 2 keer zwanger geworden dmv zelfinseminatie. Ben wel jonger dan jou (32 nu). Qua tips heb ik alles wel geprobeerd. De een zweert bij zo snel mogelijk inbrengen, de ander bij het zaad eerst even laten staan zodat het vloeibaarder wordt. De een zegt klaar komen tijdens/na inbrengen, de ander zegt van niet. Denk dat het belangrijkste echt goede timing is en heel veel geluk hebben...

3. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.563
    2.860
    113
    Vrouw
    Wij insemineren ook. Heb er al 2 gezonde kinderen meegekregen. Helaas laat nummer 3 nog op zich wachten. Maar we gaan gewoon door.

4. Mirah

Mirah Lid

4 okt 2021
    30
    1
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Wat fijn dat het 2 x gelukt is.
    Mag ik vragen hoeveel pogingen ongeveer voordat het raak was? En ook met een spuitje of een inseminatieset met slangetje.
    Ik gebruik ovulatietesten want mijn temperatuur schommelt te veel om er iets wijs uit de worden.
    Mijn cyclus is ongeveer 30dagen en heb het geluk 2a3 x te kunnen insemineren.

5. Mirah

Mirah Lid

4 okt 2021
    30
    1
    8
    Vrouw

6. Mirah

Mirah Lid

4 okt 2021
    30
    1
    8
    Vrouw
    Super dat je 2 gezonde kids hebt mogen krijgen, hopelijk volgt nummer 3 ook binnenkort.
    Mag ik vragen hoe je het deed en hoelang het bij de eerste 2 duurde voordat je zwanger was.

7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.453
    8.972
    113
    Vrouw
    Helaas is het beide keren misgegaan, maar dat had natuurlijk niks te maken met de manier waarop het gelukt was.
    Ik gebruik alleen een spuitje. Ga met mijn billen op een kussen liggen, breng het spuitje in en spuit die langzaam leeg. Spuitje laat ik nog ongeveer 10 min zitten. Dan haal ik 'm eruit en blijf ik nog zo lang mogelijk liggen.
    De eerste zwangerschap was in ronde 6 raak en de tweede in ronde 7. Maar vorig jaar is elke poging helaas mislukt.

8. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.563
    2.860
    113
    Vrouw
    Spuitje met een catheter en dan idd op een kussen en even blijven liggen . Wij laten het altijd een beetje vloeien. We insemineren rondom een positieve ovulatietest de roze van cb. In 2013 was ik ronde 3 zwanger en toen een mk. Daarna direct weer zwanger. Dochter 2 was ronde 1. December 20 begonnen voor een derde. Ronde 3 zwanger helaas bbz. Gelukkig geen operatie. In april was dat klaar. In mei is toen mijn moeder binnen 8 weken op 58 jarige leeftijd overleden. Daar heel veel verdriet van. In juni en juli zelfs geen cyclus door de stress. Nu dus weer ronde 5. Ik snap dat het nog niet gelukt is maar het valt me zwaar. Zeker omdat ik altijd snel zwanger was en nu ineens niet meer. Ik probeer wel vertrouwen te houden.

9. Mirah

Mirah Lid

4 okt 2021
    30
    1
    8
    Vrouw
    Sorry dat spijt me te horen, hoop dat je alsnog een gezond kindje mag krijgen.
    Is er een reden voor lichamelijk dat het vorig jaar nog niet gelukt is

10. Mirah

Mirah Lid

4 okt 2021
    30
    1
    8
    Vrouw
    Ja dat heeft een enorm impact een overlijden van een dierbare, wat naar zeg.
    Ik hoop dat je binnenkort weer positief mag testen.
    En zeker vertrouwen houden hoor.
    Wij doen het nu ook met een spuitje, en vandaag weer op het wachtbankje.
    Ben zo bang dat mijn leeftijd een te grote rol speelt.

11. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.453
    8.972
    113
    Vrouw
    Ik ben afgelopen November onverwachts met spoed geopereerd omdat ze dachten dat mijn eierstok gedraaid was. Dat was gelukkig niet zo maar ze hebben toen wel veel verklevingen in mijn buik weggehaald. De gynaecoloog die me geopereerd heeft heeft wel gezegd dat het daardoor zou kunnen komen omdat er ook verklevingen bij mijn eierstokken zaten.

Deel Deze Pagina