kan weer zo boos worden om dit!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Femsiejj, 27 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

gisteren met een " vriendin" zitten kletsen. Haar vriend zit sinds vrijdag vast omdat hij een 19 jarig meisje heb doodgereden. Zij helemaal overstuur wat te begrijpen is...maar nu het volgende.
    Ze heeft een dochtertje van 4 jaar wat ze niet ziet omdat ze bij dr ex zit. Hele rechtzaken over en ze krijgt niet de voogdij over het kindje. Daarnaast komt ook nog eens dat het kindje gehandicapt is. Heel sneu. Vorig jaar is haar 2e kindje geboren bij dr huidige vriend. Maar in het afgelopen jaar bijna maandelijk moeten horen dat ze uit elkaar waren. Dan zat ze weer zonder huis, dan weer zonder geld en ze zou nu eindelijk eens aan haar eigen toekomst gaan werken met alleen haar zoontje. Nu dus is ze weer zwanger van die jongen, zonder dat ze het zelf wou. Heeft geen eigen woonruimte, geen baan en totaal geen controle over dr uitgaven. (ze koopt rustig een broek voor dr eigen van 90 euro om vervolgens geen geld meer te hebben voor luiers)
    Daarnaast nog een andere vriendin die zwanger raakte na 3 weken verkering, inmiddels relatie uit.
    Over dit alles kan ik me zo kwaad maken. Andere mensen zijn jaren bezig om zwanger te raken en hebben er echt alles voor over, en zijn er ook echt aan toe. Ik zelf ben nog maar kort gestopt met de pil, maar ben er wel heel bewust mee bezig. Gaan nu ook verhuizen naar een grotere woning en een rustigere buurt. Maar dan kan ik zo kwaad worden over hoe naief ze zijn. Ja ach ik ben zwanger leuk toch maar hoe ik het ga doen weet ik nog niet. Daar denk je toch over na! Pff sorry voor het wazige verhaal maar moest echt ff mn hart luchten. Gun het mensen die al jaren bezig zijn veel meer dan deze mensen! misschien niet helemaal eerlijk maar dat is gewoon mn mening. Ik kan dan ook niet blij zijn voor deze mensen....
    Wie kent dit gevoel ook, en weet hoe ik het beste op zo'n situatie kan reageren.

2. missdevil

missdevil Actief lid

22 sep 2009
    146
    0
    0
    beveiliging
    rotterdam
    :x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:(

waar zijn sommige mensen mee bezig4

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    En als klap op de vuurpijl: kijk eens aan welke eisen een stel moet doen om een kindje te adopteren!!!

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    pff indd !

sommige meiden/wijfen om t zo maar te zeggen !!!

kan ik me ook zooooo aan irriteren , ook wel vaker gehoord indd , of zo van ooh ja ben zwanger maar komt niet uit dus denk dat ik t maar weg laat halen ! ''hallo!! '' domme kinderen!

5. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    wat je voor je zelf wenst, moet je ook voor een ander wensen..

je klink als of je het die andere niet gunt..

6. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0

ja dat is wel erg.. doe het dan veilig ofzo.. of sta het af

7. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep, die heb je er dus ook tussen zitten. Mijn man en ik moeten door omstandigheden nog even wachten met zwanger worden, hij heeft een burn out en geen werk en moet nog aan een opleiding beginnen. Ik moet ommenabij een jaar van tevoren melden bij de internist dat ik wil stoppen met de pil over een jaar, en echt, zomaar even stoppen en zwanger proberem te worden zit er bij ons dus niet in. Helaas. En dan hoor je van dit soort verhalen en dan denk ik toch echt wel, van tjeeee.... Wat een domme meiden, denk ook even aan het kindje en zijn/haar toekomst.. Nou ja, kan er niet echt goed over oordelen, maar zo te horen zijn ze niet al te verstandig bezig.

8. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik kan me daar ook heel kwaad over maken, niet dat het echt helpt maar flink tot 10 tellen

9. Trees

Trees Niet meer actief

Het enige wat ik bij zulke verhalen denk. 'Heel naar, maar ik krijg er geen kind meer of minder van als iemand zo ondoordacht zwanger raakt'.

Dit helpt mij om het te relativeren, want anders maak je jezelf gek en al die boosheid kost ontzettend veel energie die ik liever besteed aan het zwanger worden en blijven. Snap wel dat het makkelijker gezegd dan gedaan is als het iemand is die zo dicht bij je staat. Het blijft rot om te horen uiteraard.

10. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Trees dat ben ik helemaal met je eens door ons druk te maken over een ander blijven wij niet zwanger.

Maar ik moet ook zeggen dat ik ook zo'n vriendin heb gehad zwanger raken van iemand die ze net kon en toen een abortus die vriendschap is inmiddels ook over want een halfjaar later was ze weer zwanger en toen mocht het wel komen. Hier kan ik dus niet mee omgaan vandaar ook dat de vriendschap over is nu

11. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ach, ik maak me er niet zo druk meer over, ik vind het alleen maar ongelofelijk stom. Wat doe je jezelf aan en vooral wat doe je een kind aan! Ik kom in mijn werk ook wel eens mensen tegen die dan zeggen dat ze eigenlijk ongepland zwanger zijn en dan zeg ik gewoon dat ze daar eerder over hadden moeten nadenken en dat het nu zo is, en ze het ermee moeten doen. En natuurlijk denk ik dan ook wel even dat het allemaal oneerlijk is, maar het is niet anders. als ik me elke keer enorm zou opwinden, heb ik alleen mezelf er maar mee...

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik vind het vooral erg zielig voor dat meisje! wat is ze dom geweest! en had die vriend gedronken ofzo?? of drugs of weet ik het? was hij in fout? tjah, je bent natuurlijk altijd in fout want een voetganger of fietser is een zwakke weg gebruiker maar zit toch nog een verschil in als er iemand de straat op rent of je hebt gedronken enzo..

tjah, dat meisje haar leven ligt dus helemaal overhoop. geen huis, geen inkomen zorgen over der gehandicapt kindje en dan komt er nog eens een baby die eigenlijk niet echt welkom is.. je kan zeggen eigen schuld dikke bult, maar ergens vind ik het wel heel triestig... hoop niet dat ze het laat aborteren maar dat ze het afstaat aan een gezin waar die wel standvastigheid, liefde en tijd voor een kindje hebben dat daar wel welkom is!

13. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Tis idd niet eerlijk, maar vooral erg triest dat die kinderen zo terecht komen:(

Deel Deze Pagina