Hallo, onze poes is vanaf 6 juli al weg, waarschijnlijk vanaf het balkon naar beneden gevallen. Nu heb ik natuurlijk gezocht, overdag heel de wijk met de kinderen en savonds laat met een zaklamp alle bosjes afgelopen meerdere keren, flyers opgehangen, aangemeld bij amivedi, facebook pagina's, dieren ambulance. Tot nu toe nog niemand gemeld die haar heeft gezien. Zijn er nog tips waar ik niet aan heb gedacht om haar te vinden of moet ik gewoon afwachten en de sites af gaan waar ze op staat in de hoop dat iemand anders haar heeft gevonden? Ik mis haar zo, we hebben nog 3 andere poezen, allemaal familie van elkaar. Alvast bedankt voor de tips
Wat onwijs vervelend zeg! Ik snap echt helemaal dat je haar mist. Volgens mij heb je het maximale al gedaan. Een dingetje nog: is ze gechipt? En zoja, heb je je contactgegevens voor de chip up to date gehouden? Hoop dat ze toch nog weer komt opdagen (en weet uit ervaring dat dat echt kan, ook na weken, zelfs na maanden nog!)
misschien contact opnemen met dierenartsen en asielen in de regio? Sterkte in ieder geval, vreselijk om een vriendje te moeten missen.
He wat rot! Als de kat gevallen is kan het heel goed zijn dat ze ergens verstopt zit. Inderdaad 's avonds liefst als het al donker is, roepen en rammelen met voer. Dat werkt meestal beter dan schijnen met een zaklamp. Verder je helemaal suf flyeren. Eventueel ook flyers door brievenbussen doen en buren vragen in hun schuurtjes, zolders, kelders ed te laten kijken. Gevonden katten (ook niet gewond) worden vaak naar dierenartsen gebracht, dus je zou ook alle dierenartspraktijken in de omgeving kunnen bellen. Je zou ook gemeente, provincie en Rijkswaterstaat kunnen bellen, zij halen overleden dieren op die langs de wegen worden gevonden. Bij Rijkswaterstaat kom je alleen vaak niet heel ver. Verder kun je nog de opvangcentra bellen en dierenambulances idd, maar dat laatste had je al gedaan. Heel veel succes!
Ik zie dat je uit een regio komt waar het momenteel vakantie is. Is het niet mogelijk dat ze opgesloten zit in bijv een school in de buurt of evt buren die met vaksntie zijn?
Dankjewel voor de reacties. Ja het is echt zo rot, zij is zo anders dan de andere katten, echt een fel karakter maar zo ongelooflijk lief en klein. Het is inderdaad vakantieperiode, ik heb alle kelders afgelopen die op een kantelraam staan want daar kan ze goed zitten. Ik heb nog niet gevraagd aan iedereen of ze eventueel zelf in de kelders willen kijken, ga ik doen! En dan hou ik mijn hart vast want 2 weken in een kelder! de scholen zijn dicht, hoe kom ik erachter of ze daar zit? Ik weet gewoon niet meer waar ik moet zoeken en hoop dat iemand haar nog zal zien zodat ik weet waar ik kan zoeken.
Heb je ook aan marktplaats gedacht? Daar kun je zelf een advertentie zetten met foto en je kan kijken of iemand een kat gevonden heeft. En zelf de sites van de dierenasielen in de gaten houden. Zo heb ik mijn kat terug gevonden. Ik had het asiel al wel gebeld of ze misschien mijn kat ook hadden binnengekregen. Toen blijkbaar nog niet, maar een paar weken later stond hij toch op hun site. Reken er dus niet standaard op dat ze jou bellen als ze een kat binnen krijgen die aan de omschrijving voldoet. Sterkte en veel succes met zoeken.
Bij Amivedi hebben ze ook een gedeelte met foto's van gevonden dieren. Daar kun je ook kijken of ze er tussen staat. Veel sterkte. Wij zijn begin dit jaar onze poes ook kwijt geweest en ineens na 16 dagen kwam ze uit de struiken naar me toelopen, dus het kan echt.