hallo, wie kan mij vertellen hoe ik het kraambed moet opmaken? het is mijn 1e zwangerschap dus weet ik niet hoe het moet. groetjes van esther
De kraamzorg heeft het volgende gezegd: Molton, hoeslaken, bedzeil, nog een hoeslaken en dan dekbed en kussen(s)
moet je ook een kraambed opmaken als je in het ziekenhuis beval ? waarschijnlijk keizersnede ? en ja lees ook mee want weet ook totaal niet hoe het moet
Nouja, als je thuis wilt bevallen moet 't sowieso. Anders komt 't niet zo nauw en maak je het gewoon op zoals je gewend bent. Kraambed dubbel opmaken met een zeiltje er tussen is voor als je in dat bet bevalt. Dan kunnen ze gewoon de bovenste laag er af halen en lig je direct op schoon beddegoed. Wel zo fijn. Als je in 't ziekenhuis bevalt, dan hoef je dat thuis niet te doen. In het ziekenhuis zorgen ze wel dat je op schoon linnen ligt.
Als je de spullen in huis hebt, zou ik het wel doen. Je vliezen kunnen ook gewoon thuis breken..... (dan heb je een waterbed )
ja ik heb een kraampakket ik zou thuis bevallen maar aangezien onze man niet meer kan draaien en in onvolkomen stuit lig word het als het veilig is stuitbevallig of keizesnede this maar net wat ik wil vandaar als keizersnede is word het sowieso met 38 week stuitbevalling weet ik niet . maar wil inderdaad geen waterbed hebben dus denk dat ik het dan toch maar ga doen vanaf wanneer doen jullie het dan opmaken?
Ochja, datte... dat is ook zo. Ik had er een heel ander idee bij natuurlijk. Ik mag niet op m'n eigen bed bevallen, maar ik moet apart een eenpersoonsbed in de woonkamer zetten. Ik had er helemaal niet bij nagedacht dat de vliezen ook 's nachts wel eens konden breken natuurlijk.
Ik heb een waterdichte molton gekocht, het zeiltje wat in het kraampakket zit lijkt me nogal glad en zweterig, dus die gebruik ik dan niet. En die molton kost 5 euro, dus daar wil ik geen natte matras voor hebben...
ik heb het zeiltje onder mijn kont gelegd met zo een ander ding voor als mijn vliezen breken dat is in ieder geval mijn bed niet nat.
lekker zo'n krakend bed, ik heb een waterdichte mlton op het matras gelegd van de ikea... (hema verkoopt ze ook) die dingen kraken en zweten minder en bedekken heel het bed
ja dat wel idd ik heb trouwens moeten bellen naar cz mijn pakket is niet compleet ik mis 8 onderleggers!
De zeiltjes die in een standaard kraampakket zitten zijn inderdaad heel zweterig en kraken gigantisch. Heb zelf na twee zeer slechte nachten die weer weggedaan en vervangen door een bedzeil van het hulpmiddelencentrum. Kost 1,50, maar blijven goed liggen, zweet niet en hoor je ook niet..
Die moltons/zeiltjes van de ikea had ik voor de kids als bescherming voor als ze in bed zouden plassen: die lekken giga door! Er staat op de verpakking dat ze waterdicht zijn, maar dat is dus absoluut niet waar.... Met die van Hema geen ervaring: heb daar ooit wel gezocht, maar niet gevonden. Wat voor zeiltjes/moltons zijn dat? Ik word namelijk ook gek van het gekraak en geschuif van die stomme bedzeiltjes. En van het elke dag weer rechttrekken van dat ding