Dat degene hulp aanneemt én krijgt is zeker fijn! Heb ook wel een respect voor mensen die erdoorheen zitten en toch hulp aannemen. Heb 0,0 respect voor egoisten die zichzelf van het leven beroven. Ok degene zit er helemaal doorheen maar please, laat anderen er buiten:x
Tja....mijn zusje heeft zm gepleegd en ik vind het de aller aller dapperste keuze die ze ooit voor zichzelf gemaakt heeft en ben zelfs trots op haar... Heb je nog iets gehoord?
Soms ben je zo ziek dat niet nadenkt over de gevolgen/betrokkenen. Ik noem dat 'ziek', maar 'egoïstisch' vind ik zeker niet het juiste woord... Maarja, ieder zijn mening.
Zo, das wel heel erg hard zeg. Als iemand nou echt superongelukkig is en het leven te zwaar vindt, het echt niet aan kan? Is t dan egoïstisch als hij er mee stopt? Of is het egoïstisch van anderen om van hem te verlangen er toch mee door te gaan?
Volgens mij is dit topic niet bedoeld om te vragen hoe men tov zelfdoding staat en oordeel niet te snel.. wacht maar tot je het van heel dichtbij mee maakt.. Ik hoop dat TS nog iets heeft gehoord en vind het super dat ze actie heeft ondernomen.
Weet je, ik heb daar inderdaad ook over na zitten denken. Heb ik het recht om voor iemand te beslissen, dat hij de beslissing die hij wil maken niet maken mag? Ben het wat dat betreft helemaal met Wijffie eens.. Maar goed, ik vind ook, niemand weet 100% zeker wat er na de dood is, dus je kunt niet dood willen. Je kunt wel verandering in willen, en ik denk dat er met de juiste hulp altijd een oplossing is te vinden. Het zal niet makkelijk zijn, zeer zeker niet, maar uiteindelijk kom je er wel.. Ik hoop ook echt dat ze deze persoon de juiste hulp kunnen bieden (als dat nodig is).. Nog steeds niets gehoord.. Zit echt te twijfelen of ik nog een keer zal bellen..
ik denk dat jij het goed hebt gedaan meid! hij stuurt jou niet voor niks dat bericht, als hij echt niet gered wil worden dan laat hij ook niemand weten wat hij van plan is. laten we hopen dat het niet te laat is en voel je vooral niet schuldig over het krijgen van een zorgwekkend bericht en het handelen ernaar.
Zou gewoon nog een keer bellen, is toch geen probleem. Het is kerst en je maakt je zorgen. Gewoon doen, je hebt met zon chagerijnig mens daar niks te maken hoor,. Ook gewoon zeggen .. het is niet dat je belt voor een bekeuring voor de 3e keer ofzo .. xx
@ts; Poeh heftig zeg Ik hoop dat je snel een telefoontje krijgt, dat er nieuws is. En daarbij...als hij er echt achter stond had hij het zo wel gedaan, zonder eerst een mailtje te sturen je daar niet schuldig over voelen! ow mensen die zelfmoord plegen (of een poging doen), zijn absoluut niet egoïstisch De meesten hebben in hun hoofd het idee, dat het beter is als zij er niet meer zijn. Dat de familie/vrienden geen last meer van hem/haar hebben.
Wat raar dat je niets hoort; wel rot voor je want zij beloven dat en jij hebt een rare dag met een raar gevoel. Hoop dat je morgen een relaxtere dag hebt.
Ik oordeel zeker uit het niets.....even nadenken meis, niet iedereen typt klakkeloos dus niet zomaar van uit gaan
Ook de juiste hulp vinden is niet altijd de oplossing mijn zusje was met de beste hulp van de wereld nooit gelukkig geworden maar dat is een andere discussie en daar ging je vraag niet over het mailtje komt op mij wel over als een schreeuw om aandacht ( feestdagen...eenzaamheid ) en niet op een serieuze poging
Zo wat makkelijk roepen vanuit je heerlijke gezinsleven dat zm plegen egoïstisch is. Als je zo diep komt dat de dood je beter lijkt dan het leven,dan moet je je wel ziels en zielsongelukkig voelen.ontzettend triest en zielig. En heeft dus niets met egoïsme te maken!
Nou, ik weet nu helemaal niet meer wat ik moet doen.. Net nog een keer gebeld, kreeg weer dezelfde mevrouw van vanmorgen aan de telefoon (arme mens zit dus al minstens 12 uur op haar werk, maar goed, dat is weer een ander verhaal), haar headset was leeg dus ik werd doorverbonden Ik het verhaal weer verteld, wat ik vanmorgen heb doorgegeven, dat er rond 12 uur een auto is gestuurd naar een adres. Ging ze zoeken in het systeem, er is helemaal NIETS te vinden. Echt gewoon NIETS. Niet op zijn naam, niet op zijn geboortejaar, niet op meldingen van vanmiddag, NIETS. Er is NIET bekend dat er een auto is gestuurd, dat er melding was gemaakt door mij wisten ze dan nog wel, maar verder echt gewoon helemaal níks. Degene die ik vanmorgen heb gesproken in de meldkamer, en die mij later ook weer terug heeft gebeld om te zeggen dat er iemand heen was gestuurd, was al afgewisseld door de nachtdienst, dus me doorverbinden met de meldkamer had geen zin meer. Ze heeft het daar nog wel nagevraagd, maar ook daar was NIETS bekend. Dit kán toch gewoon niet? Die mevrouw aan de telefoon was heel lief enzo, maar ik heb toch het idee dat ze me waanzinnig voor de gek houden. Het is toch onmogelijk dat er helemaal niets is terug te vinden? Het wordt toch genoteerd als er ergens een auto heen wordt gestuurd? Ik vroeg nog of het zin had om later terug te bellen, als degene die ik vanmorgen heb gesproken weer werkt, maar nu met de kerstdagen wisten ze niet hoe de dienstregeling is.. Ik mag in de loop van de week nog wel een keer terugbellen, kijken of er dan al meer bekend is, en MISSCHIEN word ik zelf alsnog gebeld.. Ik zit de hele dag al te stressen, loslaten kan ik het dus absoluut niet. Verdorie zeg