Alleen in je mond rond laten gaan van water en dan weer uitspugen dat kan . Nuchter= nuchter en dus ook geen water. Tenzij noodzakelijk voor medicatie maar dan gaat het altijd in overleg. Gewoon even lastiger, maar jah operatie is lijkt me ook belangrijk.
Ik moet elke ochtend thyrax (schikdkliermedicatie) innemen. Dit mag ik altijd wel 's ochtends met een slok water voor een narcose...
Veel mensen op mijn werk hebben medicatie 's ochtends en die mogen ze vaak wel nog gewoon innemen met wat water. Ik heb eigenlijk nog niet meegemaakt dat men geen medicatie in mocht nemen, tenzij het bloedverdunnend werkt. Maar daar moeten ze dan al een paar dagen voor OK mee stoppen. 1 slokje water lijkt me geen probleem, dat is allang uit je maag tegen de tijd dat je naar de OK gaat.
Mini slok water kan denk geen kwaad. Ts. Maar is het niet morgen je operatie? Omdat het nu weekend dienst is in het ziekenhuis. Denk verkeerd geschreven. Sterkte in elk geval.
Tsja, ik ben wel eens met spoed onder narcose gebracht (3x achtereen in 1 etmaal zelfs) en toen had ik daarvoor wel een boterham, een beschuit met muisjes, een kop bouillon, en water gehad. Tijdens de eerste twee keer narcose ging dat prima, bij de derde ingreep wel tijdens de narcose en ingreep moeten overgeven (wat dus niet gaat als je geintubeerd bent, dus ik kwam bij uit de narcose, paniek enzo, niet zo leuk. Gelukkig merkte iemand het snel op en daarna werd ik denk ik bij verdoofd want herinner me het verder niet meer). Samenvattend, ik denk dat 1 klein slokje niet zoveel kwaad kan. Gewoon om de ergste droogte weg te halen. Maar geen heel glas water drinken in de paar uur ervoor. Overigens ging mijn dochter vorig jaar een keer onder lichte narcose (kortdurend) en mocht ze enkele uren vooraf niet meer eten/drinken. Maar ze had toen 's ochtends nog wel gegeten en gedronken, ze ging 's middags rond 17.00 onder narcose. Dat was geen echte spoed, hoewel wel op het spoedprogramma, maar dat was vanwege praktische/logistieke redenen. Ik denk dus dat je een heel klein beetje water kan drinken, maar zo ver mogelijk voor de narcose en zo min mogelijk. Echt een sipje. Ps, hysteroscopie onder narcose? Heb er vorig jaar een gehad zonder enige verdoving? Maar misschien gaan ze bij jou ook dingen weghalen en niet alleen kijken? Hoe dan ook, sterkte!
Lijkt me verstandig dat er alleen adviezen wordt gegeven door mensen die er echt verstand van hebben.. Als een leek hier verkondigd dat een slokje geen kwaad kan en ts of iemand anders doet dat en het heeft gevolgen.. Dat wil je toch niet op je geweten. Als degene die hier beroepsmatig mee te maken hebben zeggen dat het niet kan waarom dan dat advies negeren?
Nou dit inderdaad. Ik lees hier echt slechte adviezen. Ik ken een verhaal dat een vrouw is overleden na een spoedoperatie omdat ze tijdens de narcose moest overgeven en de inhoud van haar maag in haar longen was gekomen... Dus ik snap niet dat mensen moedwillig wel gaan eten en drinken. Dat is gewoon dom. En het is dus niet voor misselijkheid na de operatie, maar voor tijdens de operatie het gevaar van eten dat in je longen kan komen. Ik wordt altijd misselijk na een operatie, zelfs met medicijnen, moet altijd overgeven. Dat kan na een operatie meestal geen kwaad gelukkig (wel als er geen druk op je hoofd mag staan, erg lastig dan).
Bij medicatie wordt door de anesthesist afgewogen wat belangrijker is: je medicatie innemen of niet. De anesthesist is geschoold om de risico's daarvan af te wegen. Onze jongste heeft veel medicatie gebruikt, en sommige medicatie mocht ze dan niet innemen als ze geopereerd werd, en andere moest ze juist perse wel innemen. Nuchter=nuchter en is idd belangrijk vanwege de kans op overgeven. Echt niet doen dus, als het ziekenhuis dit voorschrijft. Voor elke operatie gelden andere voorschriften, dus las je ziekenhuis jou in dit geval voorschrijft vanaf 24 uur volledig nuchter te zijn, dan zou ik dat dus echt aanhouden.
Dit dus. En qua risico afweging hij spoed: toen ik acuut een hysteroscopie vanwege verdenking op een bbz hebben se me opgenomen en geobserveerd totdat het 3 uur na mijn laatste maaltijd was. Zo belangrijk is het dus. Ze zeggen dit niet voor niets. Als je medisch professional je vertelt dat je iets moet doen of laten zou ik bij vragen uitleg aan die professional vragen en niet op het internet.
Ik ben in februari geopereerd aan mijn baarmoeder (4 uur onder narcose) en ik mocht tot 2 uur voor opname wel water drinken. Het verschilt per ziekenhuis denk ik..
Eindelijk mensen die het wel snappen.. Ook dat slokje water kan met wat ongeluk tot de dood leiden, mensen. Mensen die aangeven niet nuchter te zijn, terwijl dit wel moet (behalve met spoed) worden ook gewoon niet geopereerd, het is gewoonweg gevaarlijk. Heb het tijdens een stage een paar keer meegemaakt. Dus luister naar de adviezen, het is echt voor je eigen bestwil.
Pfff dit soort dingen snap ik echt niet... je bent een volwassen vrouw naar ik aanneem.. een "kan echt niet zonder slokje water" is dus zwart overdreven. Het zal hooguit oncomfortabel zijn, maar ja.. dat is het leven.. soms moet je dingen ook al zijn ze minder leuk... om daar nou zo over te klagen... Nee dat snap ik echt niet.... Ze doen het heus niet om het jou zo oncomfortabel mogelijk te maken. Dus zal er wel een medische goede reden voor zijn. De reden dat kinderen het wel mogen is best heel.simpel. .. De maag is veel kleiner en verwerkt de inhoud dus nog veel sneller. Hoe ouder een kindje wordt hoe meer tijd er tussen gaat zitten en hoe langer ze dus nuchter moeten blijven...
Btw zelfs baby's moeten in sommige gevallen nuchter zijn.. zoon mocht met 5 maanden tot 4 uur voor hij in het ziekenhuis aanwezig moest zijn een fles, daarna zelfs geen water meer...
Wat anderen al zeggen. Het is om te voorkomen dat je tijdens de OK moet overgeven. Ik zou er dus maar geen risico's mee nemen. Bij mijn spoedkeizersnede (narcose)was ik ook niet nuchter, ik was zo helder om dit tegen de anaestesist te zeggen. Ik meen dat ze bij mij ook bij het onder narcose brengen de slokdarm dicht drukten (weet hier weinig meer van af).
Dat mensen gewoon het advies geven dat 1 slokje vast geen kwaad kan.. Onbegrijpelijk. Het wordt niet voor niets gezegd.. Ik heb ook een verhaal dat iemand gestorven is omdat het ook 'onzin' vond.. Best lullig
Ik vraag het omdat het dus zo verschilt per ziekenhuis. Ik heb weleens eerder operaties gehad en kan me herinneren dat een slokje water wel mocht. Deze ingreep was in Duitsland vanwege mijn IVF behandeling daar en dacht misschien zijn ze daar wel veel strikter in dan hier ofzo. Maar het is me gelukt zonder slokje water hoor. Vond het wel lastig. Zal al om half 5 in de auto dus had er al zowat een halve dag opzitten.
Niet specifiek over TS, maar hoe zit het dan met de 2-4-6 regel die in sommige kinderziekenhuizen wordt gehanteerd? En pre-medicatie mag je idd ook vaak met een slokje water nemen, ook bijvoorbeeld paracetamol, terwijl je dat ook bijvoorbeeld rectaal zou kunnen geven. Ontopic: Ondanks mijn kanttekeningen hierboven, zou ik altijd de instructies van de anesthesist volgen en niet je eigen plan trekken.
Het antwoord op de 2-4-6 regel blijf ik je schuldig, heb dit (nog) niet gehad in de opleiding. (Ik zou het eventueel donderdag in de les kunnen vragen, als je het antwoord toch graag wil? )Wat betreft het innemen van de pre-medicatie: dat doen ze ook met zo min mogelijk water. Het feit dat ze dit niet (meer, eerst deden ze dit wel) rectaal doen, is omdat het voor patiënten vaak als erg belastend wordt gezien om een zetpil in te brengen en omdat het niet goed te controleren is of de medicatie echt is ingenomen. Dit heb ik me toen in de stageperiode inderdaad wel afgevraagd, en kreeg dus dit antwoord.