Zelfs geen glaasje water?

Discussie in 'De lounge' gestart door boannan, 26 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier nog 1..
    Wat snap je niet aan nuchter? Gewoon, niks nakkes nada noppes. T'is maar een paar uurtjes de wereld vergaat niet.

2. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ja, daar ben ik wel benieuwd naar, leuk als je dat wil vragen :)

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    Ik mocht bij mijn laparoscopie nog tot twee uur van te,voren water drinken.

Eerder met mn ks,mocht ik de eerste dag niets, tweede dag vloeibaar en dag daarna pas weer gegewoon terwijl mn vroe
    vriendin in een ander ziekenhuis in dezelfde tijd meteen na de ks aan een boterhammetje zat.

De regel kunnen dus erg verschillen en dat maakt het wel wat verwarrend.

4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    mijn zoon is vorige week dinsdag geopereerd aan buisjes en zijn neusamandelen. 6 uur van te voren mocht hij nog eten en 4 uur van te voren nog helder drinken. Daarna niks meer;)

In t zh werd ook tijdens t aannemen van t kind gevraagd wanneer voor t laatst gegeten en gedronken is. Was er ook een stel met hun kindje die gewoon om 7 uur hun kindje te eten en te drinken had gegeven. Moesten ons half 9 melden die ochtend.

Nou reken maar dat de operatie niet uitgevoerd werd tot na half 12 in de ochtend omdat de ouders niet verder hebben geluisterd naar de adviezen van de anesthesie en dokter. ;)

Alle kindjes die erna kwamen werden allemaal naar voren geschoven wat voor ons dan weer gunstig uit kwam hihi

5. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ik zou met dit soort dingen dus echt alleen maar naar medisch professionals luisteren en zeker niet naar raad van het jan-met-de-pet op internet. Als het zó uitdrukkelijk tegen je gezegd is, dan zal het wel belangrijk zijn. Ik vind de uitleg die gegeven wordt door Liesje dan ook erg aannemelijk.

Maar hey, jouw leven en jouw risico's ;)

6. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik zal het donderdag vragen en het antwoord hier posten :) je hoort het antwoord nog.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier in hetzelfde ziekenhuis verschillende adviezen bij verschillende ingrepen. Jongste heeft een maagbiopt gehad met 2,5 maand en mocht toen langer vooraf niets drinken dan toen ze met 8 maanden buisjes kreeg. Met de keel- en neusamandelen eruit met 18 maanden waren de adviezen weer strikter dan bij enkel de buisjes.

8. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Nou inderdaad. Dus dit!

9. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    In het ziekenhuis hier betekend nuchter " niets eten, zo nodig alleen een slokje water". Maar ieder ziekenhuis heeft een ander beleid.
    Het is best gemakkelijk om te overleven hoor. Het is ook puur omdat je na een narcose je wat misselijk kan voelen.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is het dus niet...

11. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161

Ik was een spoedje in 1999... Ik was aan het stikken.. Ik had 11% zuurstof over in mijn bloed.. Ik had ook net gegeten.. Als er iets was terug gelopen dan was ik waarschijnlijk niet meer hier, gezien ik mijzelf niet nog meer zuurstof te kort kon permiteren. En geloof mij, stikken en de dood in de ogen kijken is echt geen feest..

Deel Deze Pagina