zelfstandig en zwanger; heb ik recht op een vergoeding voor opvang?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door donna33, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, ik ben donna en werk als zelfstandige.
    ben net 6 weken zwanger en ben aan het nadenken hoe we de opvang straks moeten regelen. mn man heeft een vaste baan in de gezondheidszorg, volledige werkweek verdeeld over 4 dagen.
    heb ik recht op een vergoeding van de staat/belasting als zelfstandige?
    zo ja, hoeveel? en waar vind ik hier informatie over?
    en; wat raden jullie aan qua regelen?
    wij hebben nu het volgende in het hoofd;

2 dagen kinderopvang
    beide 1 dag thuis (tenzij mn vriend met een nieuwe cursus begint)
    1 dag opa/oma aan huis

waar hebben we recht op en is het een redelijk plan wat ik schets?
    graag jullie mening ;) xx donna

2. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Hoi ,
    Ik ben ook zelfstandig en krijg gewoon een vergoeding hoor. Mits je opvang wel erkend is.

Kijk anders effe op www.toeslagen.nl van de belastingdienst, daar kun je dan ook een berekening maken van wat je krijgt.

Succes !

3. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ook hier een zelfstandige en twee dagen opvang, die krijg ik gewoon vergoed, ik geef gewoon mijn geschatte inkomsten op (nu nog o,o en zelfs een - bedrag) en dan krijg je gewoon een vergoeding hoor.
    Je moet kunnen aantonen als zelfstandige hoeveel uur je werkt, ik werk er tussen de 25 en 30 (om aan die 1225 uur per jaar te komen ook) en dan kan ik twee dagen opvang echt wel verantwoorden, drie zou ook nog kunnen voor die uren maar dat vind ik niet nodig.

Informatie vind je wel bij de belastingdienst en er zijn sites genoeg over zelfstandig ondernemen (zzp) en daar hebben ze het ook wel over opvang, gewoon even door google gooien ;)