Twee werkgevers

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Greys, 22 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Greys

Greys Nieuw lid

22 dec 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo UWV team

Ik werk 34 uur p/w met een vast contract bij 1 werkgever. Via deze werkgever is een zwangerschapsuitkering aangevraagd.

Ik heb nog een 2e werkgever waar ik een oproep/0-contract heb met een all-in salaris per uur dus inclusief vakantiegeld/dagen enzo. Hier werk ik 2 uur per week als fitness instructeur. Ik heb 2 vaste lesuren dus werk ook echt iedere week 2 uur. Hierover heb ik een aantal vragen:

Kan bij deze werkgever ook een zwangerschapsuitkering worden aangevraagd?
    Ik werk pas sinds 1 mei 2016 bij deze werkgever en ga eind april 2017 met zwangerschapsverlof. Dus ik werk er dan nog geen jaar. Heeft dit gevolgen voor de hoogte van een eventuele zwangerschapsuitkering?
    Daarnaast vroeg ik me af hoe het zit als ik voor mijn zwangerschapsverlof ziek wordt ivm mijn zwangerschap? Zoals ik aangaf ben ik fitness instructeur, dit is behoorlijk intensief. Van mijn vorige zwangerschap weet ik dat ik dat niet heb kunnen volhouden tot mijn verlof. Heb ik dan recht op loondoorbetaling of ZW?

Heel veel vraagjes dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Dank jullie wel alvast!

2. Greys

Greys Nieuw lid

22 dec 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry ik zie nu dat ik me heb vergist. Ik ben eind april 2017 uitgerekend en ga dus 4/6 weken daarvoor in maart met zwangerschapsverlof.

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Greys,

Je hebt een aantal vragen over je zwangerschapsuitkering. Ik geef je hier graag antwoord op.

Kan bij de tweede werkgever ook een zwangerschapsuitkering worden aangevraagd?
    Ja, bij de tweede werkgever heb je ook recht op een zwangerschapsuitkering. Je werkgever kan deze voor je aanvragen.

Heeft het feit dat ik hier nog geen jaar werk gevolgen voor de hoogte van deze uitkering?
    De berekening van je dagloon gebeurt op een andere manier. Het SV-loon over deze periode wordt gedeeld door het aantal dagloondagen. Zo kom je op het voor jou geldende dagloon. De uitleg vind je hier.

Word je voorafgaand aan je verlof ziek ten gevolge van je zwangerschap? Dan meld je je ziek bij je werkgever. Deze zal je ziekmelden bij UWV. Je komt dan in aanmerking voor een ziektewetuitkering.

Ik wens je een gezonde, fijne zwangerschap verder.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina