Dochter stopt niks in mond...

Discussion in 'Voeding' started by DeeLighT, Jan 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Op zich ben ik er wel een voorstander van om naast de gepureerde groenten die ik geef, mijn dochter te laten wennen aan zelf iets pakken en erop sabbelen. Zoals bijv. een stuk wortel, liga oid.

Maar het probleem is, ze stopt niks in haar mond. Geen speelgoed, geen liga, niks. Als het toevallig in de buurt van haar mond komt sabbelt ze wel en vind ze het ook lekker/leuk.

Is ze er gewoon nog niet aan toe?
    Of loopt ze achter omdat ze nog geen dingen zelf in haar mond stopt? (lees overal dat baby's dat doen)
    Naar mijn idee gaat de rest van haar ontwikkeling prima.

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    niemand een idee?

*ongeduldig*
    :D

3. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    Ik heb Beau vandaag een stuk gekookte broccoli gegeven. Als ik het vast houd vindt hij het geweldig om er van te eten maar zelf naar zijn mond brengen gaat ook nog niet van harte.
    Ik geef het wel in zijn hand maar dan zwaait hij er wat mee en begrijpt niet goed wat hij er mee moet doen. Dus ik probeer dan wat te sturen.
    Vingers en speelgoed stopt hij wel zelf in zijn mond dus hij kan het wel.:)
    Gewoon blijven proberen en stimuleren dan zal hij het wel snel begrijpen denk ik dan.
    Het valt mij ook op dat er al veel verhalen zijn over kinderen die zelf voedsel in hun mond kunnen stoppen.
    Ach, ze zullen het snel genoeg wel kunnen.

4. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hier deed ons meisje dit ook neit hoor, en toch at ze met 12 mnd helemaal zelf met een lepel. we mochten haar toe niet meer helpen. moet zeggen dat dat ook niet alles is want lag veel naast en ze is nu ineens, bijna 4, trug bij af en ze eet dus nu beter als we dr helpen . ze kan het dus wel hoor maar als je haar haar gang laat gaan komt er niks tot weingi in, nou jah we hopen maar dat het een fase is omdat er een baby bij is. net zoals kindjes die ineens weer een luier aan willen oid.

de baby daarintegen die stopt nu al alles in zijn mond wat ook weer lastig is want spuugt reglematig alleso nder omdat ie zijn vingers er te ver instopt.

conclusie, elke kind is anders. en het komt dus echt vnazelf wel.

5. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    1,263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ben nog maar blij dat ze niks in de mond stoppen. Toby deed dat ook nooit en vanaf een maand of 11 ging alles erin. Als je kindje dit met 6 maanden nog niet doen liggen ze echt niet achter omdat elk ander kindje dit al wel doet, je kindje heeft er gewoon nog geen behoefte aan. Gewoon niets forceren komt vanzelf wel.

6. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jongste is 8 maanden en doet het ook nog niet. Potjes geef ik en probeer elke dag iets te geven om op te sabbelen, maar helaas. Zal wel komen met de tijd. Zolang ze zelf niks in de mond stopt krijgt ze nog geen brood in elk geval.

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Okee, gelukkig ben ik niet de enige....

Waar je je al geen zorgen over kan maken he....:)

Bedankt voor de antwoorden!

Share This Page