Wij gaven altijd een prakje uit de vriezer. Of zelf even snel in de babycook een aardappeltje en wat groenten. Nu eet hij soms wel frietjes mee (bijna 2) maar hij vind het nog niet echt lekker.
Gek he ik had ook gedacht dat hij het heerlijk zou vinden, ik namelijk wel. Mijn man houdt er ook niet zo van ( snap ik ook niet ) Maar bedoel je dan wat er bij de patat wordt gegeven?
Okee, maar ik bedoelde ook eigenlijk(sorry niet helemaal duidelijk) hoeveel, en ook wat vlees er bij/komkommer misschien?
Als wij alleen friet eten, krijgt ze eerst een potje. Dan mag ze daarna nog een paar frietjes met ons mee eten .
Handje friety met ketchup dus en kipfingers/frikandelletjes oid. soms ook wat erwten en wortelen of wat rauwkost
Hier is ie niet van de patat maar wel van de snacks ...als we frituren krijgt ie meestal een paar kipnuggets en/of een vietnamees loempiaatje en snoeptomaatjes.
Wij gaven dan frietjes, doperwtjes en een mini hamburgertje (zelf gemaakt..) geen orgaanvlees zoals frikadellen ed... en kipnuggets vind ik zelf echt te smerig... yech
De oudste toonde met een jaar of 2 wat interesse in friet, eerder nooit gegeven, at dan 5 stengeltjes ofzo met wat worteltjes of doperwtjes...had ik in de vriezer..ideaal zo'n zak en dan een stukje vis of had ook altijd een portie gehaktballetjes in de vriezer zitten voor haar.
Gewoon patat, net als ons. En kipnuggets/kipfingers. Wij hebben altijd oven patat en oven snacks, hebben geen frituurpan, dus dan vind ik het minder erg zo nu en dan.
Hier eet ze ook vanaf 1,5 jaar ongeveer dan gewoon frietjes mee en ze is hier dol op zelfgemaakte garnalenkroketten of een stukje vis! Soms krijgt ze ook wel eens een frikandelletje als ze die graag wil... Verder drinkt ze dan vaak een pakje fruit/groentendrank van Zonnatura erbij en een stuk fruit als toetje oid. Meestal worden hier in het weekend frietjes gegeten en dan eten we die dag vaak 's middags heerlijk zelfgemaakte soep met groenten.
Hier doen we patat niet in de frituurpan maar zn ander ding. J. krijgt dan gewoon wat ongezouten patatjes hoor..en een stukje kip of iets
Sinds dat hij ruim een jaar is, eet hij af en toe een patatje mee, maar echt veel niet. En we proberen hem ook altijd wat gezonds erbij te geven. Tomaatjes zijn altijd goed.
Wij eten zelf nooit friet met snacks als avondeten (hooguit 's avonds op de bank als latenight snack ). Wij eten altijd op zondag frietjes, maar dan met groente en een stukje vlees of vis erbij. De kinderen kregen tot hun eerste verjaardag ongeveer dan gewoon groente met vlees (en soms wat aardappeltjes erbij) en daarna aten ze gewoon met ons mee. Een handjevol friet, groente en vlees/vis dus.