verborgen reflux, osteopaat, inentingen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mimi1987, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1987

mimi1987 Actief lid

20 mrt 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey,
    vandaag met mijn zoontje naar de osteopaat geweest omdat hij wel wat onrustig is. Deze stelde verborgen reflux vast mede door een snelle, moeizame bevalling. Hij rade aan om met de inentingen te wachten tot hij 4 maanden is (zou ze volgende week krijgen) omdat het me toch niet lekker zit heb ik mijn ha gebeld en deze zei niet het risico te nemen en gewoon inentingen doen. Ga ik dus ook doen maar een weekje later aangezien we volgende week afspraak hebben met osteopaat. Ik neem aan dat ik in de week van de inentingen ook niet de afspraak met de osteopaat moet doen. Zou ik ook niet afspraak maken met ha voor medicatie? Osteopaat rade aan om korter/minder voeding te geven en vaker, ik geef bv. Hebben jullie nog tips? Wat vinden jullie? Wanneer zagen jullie verbetering? Ik vind hem overigens iets meer ontspannen dus vermied dat hij er baat bij heeft de behandeling van de osteopaat.

2. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    In hoeverre heeft hij last van de reflux? Veel baby's hebben in meer of mindere mate last van reflux. Je kunt proberen eerst de leefregels voor reflux toe te passen. Bedje schuin, omhoog houden na de voeding, johannesbroodpitmeel toevoegen (in jouw geval iets lastiger omdat je dan moet kolven), etc. Als hij er veel last van heeft en de leefregels en osteopaat niet helpen zou je aan de ha medicatie kunnen vragen.
    Wat betreft vaccinaties, ik zou ze wel gewoon doen, maar inderdaad niet in dezelfde week plannen als de afspraak met de osteopaat. Mijn dochter moest altijd een dag of 2/3 echt bijkomen van de osteopaat, en je weet (zeker de eerste keer) ook niet hoe de inentingen (en de reactie daarop) gaan verlopen.
    Sterkte!

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wat gaf de osteopaat voor reden om de inentingen later te doen? En heb je het dan over de eerste prikjes?

4. mimi1987

mimi1987 Actief lid

20 mrt 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat hij nog een mindere mate heeft, hij ruikt niet zuur, is geen huilbaby maar heeft na het eten meestal een beetje moeilijk en soms een huilmoment. Leg hem nu voornamelijk omhoog en probeer hem zolang mogelijk rechtop te houden na de voeding (meneer protesteerd nogal) ik geef hem minder bv in flesje eerst rond 120 cc nu rond 90 cc ( ik kolf regelmatig). Hij heeft vanacht doorgeslapen! Van half 11 tot half 7!! En ligt nu weer te slapen, dit was eerst niet! Snachts kwam hij 1 keer en overdag was altijd vechten tegen zijn slaap. Ben benieuwd hoe het vandaag verder gaat verlopen ;) waar vind je johannesbroodpitmeel en hoeveel moet je geven? Hij zou volgende week de innentingen moeten krijgen maar ga naar de osteopaat dus zal de innentingen en weekje later doen, had ook niet echt een goed gevoel bij niet innenten.

5. mimi1987

mimi1987 Actief lid

20 mrt 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Novastar, omdat hij het erg moeilijk heeft gehad tijdens de bevalling en dus nog herstellend is. Hij is van mening dat de herstel periode dan nog langer gaat duren.

6. mimi1987

mimi1987 Actief lid

20 mrt 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fizzy, hoe was jou dochtertje na de behandeling? En hoeveel behandelingen heb je gehad?

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    johannesbroodpitmeel kun je gewoon bij de drogist kopen.
    geloof dat er wel een indicatie op staat hoeveel je ongeveer in de fles moet toevoegen.
    als het dan uiteindelijk nog te dun is kun je altijd bij de volgende fles iets meer toevoegen

8. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik zou de entingen ook uitstellen, het lichaam moet in goede conditie zijn om de entingen goed te doorstaan en op dit moment is hij nog aan het herstellen.

Nou zie ik sowieso weinig heil in vaccineren op jonge leeftijd uitstellen kan niet veel kwaad en als je wacht tot na 6 maanden hebben ze zelfs een prik minder nodig.

9. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Inentingen bij 2 maanden geven is een logistiek plan de consultatie bureau (dit heb ik nagevraagd) er is geen medisch onderbouwde reden om deze met 2 maanden te starten. Omdat ik 2 maanden te jong vind (inderdaad dan is het lijfje nog zo aan het herstellen en darmpjes aan het wennen) hebben mijn man en ik besloten dit met 4 maanden te starten. Dit heeft niet op weerstand geuit bij de CB, de HA van mij had er begrip voor. Alleen bij uitbraak van Kinkhoest wel zo snel mogelijk laten vaccineren, mijn ventje is nu 3 maanden en doet het goed.

10. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Mijn dochter sliep dan altijd 2 dagen vrij veel. Ik heb er 7 behandelinen gehad, maar dat is niet gebruikelijk. Hier was de reflux heftiger en omdat de ha me niet serieus nam kregen we pas na 2 maanden medicatie. Dochter was wel een huilbaby en had vanalles dwars zitten, ook door de bevalling. Dus als je zoontje er niet heel veel last van lijkt te hebben zou ik niet direct aan de medicatie gaan. Johannesbroodpitmeel is te verkrijgen bij de drogist (van Nutrilon heet het bijvoorbeeld Nutriton) en 1 a 2 kleine schepjes (zit schepje bij) is voldoende. er zitten geen extra voedingsstoffen in maar dient puur om de voeding te verdikken. Hier was het wondermiddel :)

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarom gaf de huisarts aan niet het risico te nemen? Die eerste entingen geven ze zo enorm jong en zeker als je kindje niet goed in zn vel zit kan je die gerust uitstellen hoor! Er heerst toch geen DKTP epidemie? Kijk, BMR uitstellen bij een mazelen uitbraak is een ander verhaal maar ik zou in jullie geval zeker uitstellen! Ik heb bij beide kindjes de prikken uitgesteld naar een maand of 4 en 6. Ze hadden beiden wat tijd nodig om tot rust te komen met allergieën, reflux etc.

Deel Deze Pagina