Wanneer zelfstandig zitten in de kinderstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miekjepiekje, 22 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik het antwoord wel weet; als ze zelfstandig kunnen zitten. Maar wanneer kan een kindje zelfstandig zitten. Als ik Emma tegen de bankleuning aanzet, dan blijft ze zelf omhoog zitten. Ze houdt zichzelf omhoog. Maar ze kan uiteraard nog niet zitten zonder steun en als je haar duwt dan valt ze (denk ik) om. Hoe weet ik dat het zitten goed genoeg is om in een kinderstoel te kunnen? En hoe lang mogen ze daar dan in? Ik ben een beetje bang dat ik haar er te vroeg in zet i.v.m. problemen met heupje op latere leeftijd e.d.

2. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn dochter is van 31 mei, dus ze zullen niet zoveel schelen denk ik. Ze zit bij het avondeten in de kinderstoel bij ons aan tafel, ik heb wel een (hele lelijke) IKEA stoel hiervoor gekocht met een verkleiner van prenatal, maar ze zit hier heel goed in.
    De 'echte' kinderstoel staat nog op zolder daar kan ze echt nog niet in zitten...

3. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emma is ook van 31 mei, haha. Ik heb nog niet eens een kinderstoel gekocht, omdat ik dacht dat ze daar pas in mochten als ze zonder steun konden zitten.:) We gaan waarschijnlijk voor de tripp trapp.
    Maar ik ben me nu aan het verdiepen in Rapley en het idee van haar aan tafel zetten bevalt me wel, en ze moet dan natuurlijk zo rechtop mogelijk zitten. Dus vandaar mijn vraag of ze er al in mag.

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik heb zelf een tripp trapp. Ik denk dat als ze recht blijft zitten tegen de bank, ze wel in de stoel kan. Ik zou er dan wel een tuigje bij kopen, zodat je haar stevig vast zet.

Het gaat er denk ik om dat ze niet onderuit zakken. Probeer haar anders al een keertje erin te zetten, zie je vanzelf of het er 'goed' uit ziet!

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier zit ze in de kinderstoel sinds ze relatief stabiel zonder steun kan blijven zitten; ze kukelde nog wel eens (meer dan eens ;) ) om en met een duwtje lag ze ook weer :p Toen was ze ietsje ouder dan 6 maanden trouwens, daarvoor at ze bij mij op schoot.

In het begin ook maar 2x per dag een paar minuutjes in de stoel trouwens.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ze kunnen pas echt zelfstandig zitten, als ze zelf gaan zitten. Dus even 'blijven zitten als je ze neerzet' telt niet als zelfstandig zitten.

Niet iedereen wacht zo lang, maar ik zou het toch echt pas doen als ze netjes in de stoel zit, en niet onderuit zakt of scheef gaat hangen.

Als het om het eten gaat, dat kun je ook in een wipstoel of in de buggy doen. Dan natuurlijk geen stukken geven, maar gepureerd eten kan zo wel.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben ze met 6 mnd eerst op schoot laten eten (rapley) en een paar weekjes later met verkleiner in ikea stoel. Zomaar een kwartiertje max aan het begin. Zelfstandig zitten (als in gaan zitten, op de fiets mee ) is vaak pas met ruim 9mnd dus steunden we ze goed in de stoel.

8. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Mijn dochtertje zit nog steeds niet in de kinderstoel (tripp trapp), omdat ze (mét) verkleiner nog steeds niet stabiel zit.
    Moet zeggen dat ze wel steeds beter rechtop zit, dus binnenkort maar es nog een x proberen.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij hebben ook de tripptrapp en met 5 maanden geprobeerd maar toen hing ie er nog teveel in, met 6 maanden zat ie er goed genoeg in om te eten...

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dochter zat met een jaar pas goed in meegroeistoelen, voor kleintjes is de ikea stoel echt ideaal!

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons dochtertje is 7,5 maand. Ze zit sinds kort in de IKEA kinderstoel max 10 minuutjes. Tripp Trapp met verkleiner wacht ik nog eventjes mee.

Deel Deze Pagina