Het onderwerp zegt het al... Onze zoon is bijna 8 maanden en kan nog geen van beide. Hij probeert wel een beetje zn knieën onder zn billen te doen, als hij op zn buik ligt, maar kruipt nog niet. zelfstandig zitten gaat ook nog niet. wanneer konden jullie kind(eren) dat?
Wanneer ze er aan toe was Echt geen idee meer wanneer ze wat kon, ben ik allang weer vergeten . En deze kleine uk is nog niet zover,ze kan rollen en kont omhoog. Maar ik lees even mee, want ben ook wel nieuwsgierig
Onze man zit nu uit zichzelf sinds twee weken, en kruipt sinds een week (tijgeren deed ie wel al daarvoor een beetje). Dus 8,5 maand En het ging ook ineens heel hard hoor! Ineens zat ie, gewoon uit het niks
Nr 1 10 mnd zitten - 13 mnd kruipen - 19 mnd loslopen (langzame , achteraf gezien dus met reden...) Nr 2 9 mnd zitten - 11 mnd billenschuiven (kruipen heeft ze eigenlijk nooit gedaan) - 15 mnd loslopen nr 3 9 mnd zitten - 11 mnd kruipen - 15 mnd loslopen Heb geen snelle Jelle's, maar zeker mijn dames zijn volledig binnen de normale 'range' (net iets bovengemiddeld)
Zoontje zit sinds 8 mnd en kruipen doet hij niet Na 2 a 3 pasjes gaat hij weer zitten dat doet hij sinds 3 weken.
+/- tijgeren met 8. zitten met 9 en kruipen met 10 (nadat ze er achter kwam dat ze zo makkelijker kan gaan staan. optrekken deed ze met 9) lijkt me volkomen normaal hoor dat die van jou het nog niet doet, alles op zijn eigen tijd!
Eerste: zitten met 5 maanden, kruipen en staan met 6 maanden, lopen met 8 maanden (vast) en 9 maanden los. De tweede is nu bijna 6 maanden en doet sinds een paar dagen pogingen om te gaan zitten dus ik denk dat het bij haar ook niet lang meer duurt! Maarrr mijn oudste was wel echt heel snel. Volgens mij beginnen de meeste rond 7/8 maanden met zitten. Het kan plotseling heel snel gaan!
Mijn dochter ging zelf zitten toen ze 9 maanden was en kroop op haar 1e verjaardag ineens alsof ze nooit anders gedaan had. Terwijl ze het echt nog niet eerder gedaan had
Onze dochter is 8,5 maanden en kon met 7,5 maanden zelfstandig blijven zitten. Ze wiebelde nog wel maar oefening baart kunst en na 1 à 2 weken kon ze ook echt speelgoed pakken zonder te wiebelen. Zelf in de zitpositie komen lukt haar nog niet. Kruipen doet ze nog niet, wel tijgeren. Eerst zijwaarts, toen naar achteren en sinds een paar dagen ook vooruit Ze wil ook graag staan maar daar heeft ze ook nog wat hulp bij nodig. Ik ben van de week bij het cb geweest, een groepsvoorlichting... allemaal baby's van rond 8/9 maanden en er kroop er nog geen één. Dus geen zorgen, komt vast goed!
Uh... nog niet ze kan blijven zitten als wij haar neerzetten maar gaat nog niet zelf zitten of kruipen
Hier met 13 maanden beide nog niet. Ze trekt zich wel op tot staan en zet ook wat stapjes langs de tafel. Dat zitten zal ze vast ineens doen op een dag (vorige week voor t eerst zelf van zit naar lig) maar kruipen slaat ze denk ik over. Ze kan heel goed op haar knietjes zitten, soms zelfs zonder handen. Maar als ze vooruit moet tijgert ze. Tsja, elk kind is anders denk ik dan maar.
Dochter was 9 mnd toen ze zat en 10 mnd toen ze kroop. Wat onze zoon betreft.....we wachten met smart. Lijkt me zo leuk weer, allemaal. Hij maakt alleen nog niet veel aanstalten hihi
Dank jullie wel. Maak me geen zorgen hoor. Maar was toch benieuwd. Hij word soms al een beetje driftig als iets niet lukt. Het word tijd dat hij in ieder geval kan kruipen
Zelfstandig zitten beiden met 7-7,5 maand, kruipen, optrekken tot staan en langslopen met 8 maanden beiden. Maar dat is snel. Dat jouw kindje het nog niet doet, is dus beslist niet vreemd ofzo Gaan zitten is gemiddeld met 9 maanden, en dat is dus gemiddeld, dus je hebt nog ff
Onze dochter kan sinds 5 dagen kruipen. Dus vlak voordat ze 8 maanden was. Ze doet nu pogingen om te gaan zitten......wat tot nu toe niet lukt, omdat ze haar ene armpje te ver weg zet zodat ze wat hangt. Erg grappig om te zien.
Met 7 maanden tijgerde hij, met 9 maanden zelf zitten en met 10 maanden kon hij op zijn knietjes kruipen.