Hallo, Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven op mijn vraag. Ik was 4 april uitgerekend maar ben 2 weken over tijd gegaan en dus 18 april bevallen. Ik ben 4 weken voor mijn uitgerekende datum gestopt met werken, zou dus nog 12 weken verlof krijgen, vanaf de dag dat ik bevallen ben. Ik heb 2 banen. een "gewone" baan met een wazo-uitkering en een baan via persoonsgebonden budget dus een ZEZ-uitkering welke ik zelf aan heb moeten vragen. mijn vraag: hoe komt het UWV te weten dat ik later ben bevallen dan gepland?? moet mijn werkgever dit doorgeven voor mijn "gewone" baan?? en hoe/wie moet het doorgeven voor de ZEZ-uitkering??
Beste Droebeltje, Je geeft aan dat je baby 14 dagen later is geboren dan tevoren berekend. Je WAZO-uitkering en je ZEZ-uitkering worden daarom verlengd met 14 dagen. In totaal duren beide uitkeringen dus 18 weken. Als je bij een Nederlandse gemeente aangifte van de geboorte hebt gedaan, hoeven jij en je werkgever dit niet meer door te geven aan UWV. Dat doet de gemeente. Als je in het buitenland woont, kun je je bevallingsdatum doorgeven via UWV Telefoon, 0900 9294. Kijk op onze website voor actuele informatie over de WAZO-uitkering en over de ZEZ-uitkering. Ik wens je nog een goed verlof. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare