Er zal vast weleens eerder een topic over gemaakt zijn, maar kan het zo snel niet vinden. Ik denk erover om tot 4 weken voor de bevalling te blijven werken en na het zwangerschapsverlof 4 weken ouderschapsverlof te plakken. In totaal dus 20 weken waarvan 16 weken na de bevalling. Is dit niet erg lang? Wat doen jullie? Ben erg benieuwd.
Bij Jelle had ik mijn zomervakantie nog achter mijn verlof, en ben ik 6 weken van te voren gestopt. (moest omdat ik gedeeltelijk in de ziektewet zat) Ik had dus 13 weken daarna. (Jelle is 1 dag na de uitgerekende datum geboren) Dat vond ik eigenlijk te kort, vooral omdat hij nog zo klein was toen hij naar de opvang moest. Bij Jitte ben ik 4 weken van te voren gestopt, ze is een week te vroeg geboren. Dus ik had al 13 weken erna. Daarbij nog 4 weken ouderschapsverlof en 3 weken vakantie omdat ik toch vakantie op moest nemen. Ik zou eigenlijk midden in de zomerdrukte weer moeten beginnen, vandaar ook dat ik ouderschapsverlof en vakantie heb genomen. Eerlijk gezegd had ik echt geen zin om meteen weer vol aan de bak te moeten... In totaal dus 20 weken, en dat is me veel beter bevallen... Ik zou dus zo weer kiezen voor ouderschapsvelof. Al was ik ook wel weer blij om te kunnen gaan werken na bijna een half jaar thuis te zijn geweest...
Zelf was ik op zich wel blij dat ik na 16 weken (4+12 + 3dagen ivm "overtijd") weer onder de mensen kon zijn. Gewoon ander "praat" Nu heb ik sowieso 18 weken (16 verlof, 2 weken vakantie vooraf) en zit er nog over te denken om aansluitend nog twee of drie weken vakantie op te nemen, maar daar ben ik nog niet uit. Baas zegt ook dat ik eerst maar even de bevalling etc moet afwachten, die vakantie kunnen we altijd nog regelen
Momenteel zit ik 50% in de ziektewet en ben dan dus verplicht 6 weken van te voren met verlof te gaan. Zoals het er naar uitziet zit ik over 7 weken nog in de ziektewet. Na mijn verlof neem ik nog 1 a 2 weken vrij ivm kinderopvang dat nog niet beschikbaar is.
ik ben zelf met 32 weken met verlof gegaan (2 weken extra vanuit m'n CAO) - maar had anders sowieso met 34 weken met verlof gegaan. Bij de 1e was de instelling nog: Werken tot 36 weken, maar toen dacht ik ook tegen de 30 weken: Waarom eigenlijk!? Op het laatst wordt het gewoon zwaar allemaal. Ik merkte dat verschil heel duidelijk na de 30 werken. En 10 weken na de bevalling had ik écht al weer heel veel zin om te werken -met name bij de 2e - bij de 1e kwamen er wat complicaties (los van de bevalling) waardoor ik van de 10 weken 6 'ziek' ben geweest.. dus niet echt genoten van m'n verlof toen. Natuurlijk is het zwaar als je je kleintje naar een kdv ofzo weg moet brengen, maar eigenlijk maakt het wat dat betreft niet uit hoe oud ze zijn... met 3 maanden is het zwaar en met 5 of 8 maanden is het nog zwaar. Onze oudste ging dus met 8 maanden voor het eerst pas - was ook gewoon moeilijk.. Maar ik vond het heerlijk om naar 10 weken m'n gedachten weer even te verzetten en te werken.