ik ben verhuist naar gelderland. waar mn vriend woont. maar heb geen werk. ik was bezig met werk zoeken. maar ik ben nu bang dat niemand me meer aanneemt omdat ik zwanger ben. ben rond de 6 weken zwanger maar je ziet het al vrij duidelijk. en ben heel vaak misselijk en moe. zouden ze me wel aannemen ergens. wat denken jullie?
met 6 weken zijn het alleen je darmen die opgezet zijn die je ziet. En zelf zie je het beter dan anderen. En of ze je aannemen? Kwestie van geluk en de juiste werkgever treffen
Ja dat is best lastig. In principe mogen ze je niet afwijzen omdat je zwanger bent, en je bent ook niet verplicht te melden dat je zwanger bent bij een sollicitatie, en een werkgever mag er ook niet naar vragen. Maar als ze er achter komen kunnen ze natuurlijk altijd een andere reden verzinnen om je niet aan te nemen....Dus het is een lastig verhaal. Als je open kaart speelt kunnen ze je achteraf niets verwijten, maar de vraag is dus inderdaad of je aangenomen wordt. Echt advies kan ik je niet geven, maar ik wens je veel succes!
ligt eraan waar je naar solliciteert, wat is de krapte in de betreffende beroepsgroep, wat zijn jouw kwalificaties etc.
ja ik verveel me zo. dus ik wil wel graag werken. maar als ik af en toe steeds zo misselijk en moe ben. ik wil het beste voor de baby. en gelukkig werkt mn vriend. die moet ik 's ochtends om kwart voor 7 naar zn werk brengen en kwart voor 4 ophalen. dus het moet al tussen die tijden zijn. (mn vriend zn rijbewijs is afgepakt) dus we zullen zien. en voor het geld hoef ik niet te werken!
ik heb er nu al last van dat ik super moe ben. slaap ik tot 12 uur ben ik rond 5 uur alweer moe. en ben rond de 6 weken zwanger. ben redelijk vaak misselijk en duizelig.
Ik weet niet hoor, maar als jouw vriend zijn rijbewijs is afgepakt, gaat hij toch lekker de bus naar zijn werk? Zou wat zijn als jij daardoor een bepaalde baan niet kunt aannemen omdat je hem naar zijn werk moet brengen En ik denk in dit geval dat je beter kunt 'doen' dan passief hier op een forum rond te vragen. Je komt er pas achter of je ergens wordt aangenomen als je het gaat proberen. Het zal denk ik lastiger zijn dan wanneer je niet zwanger bent, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik heb het idee dat je op zoek bent naar excuses om niet te hoeven werken? Dat wij hier jou moeten vertellen dat je inderdaad beter niet kunt werken. Moe en misselijk hoort erbij. En je kindje zal echt niet opeens minder gezond worden omdat je gaat werken. Daarbij is de kans heel groot dat tegen de tijd dat je een baan hebt gevonden, de misselijkheid en moeheid grotendeels alweer zijn verdwenen.
Je kan echt wel werk vinden als je zwanger bent, als je het maar echt wil! Ik heb een andere baan gevonden toen ik 7,5 maand zwanger was! En als het er alleen om gaat dat je je verveelt, en niet om het geld, kan je toch vrijwilligerswerk gaan doen? Lijkt me dat ze daarbij altijd wel mensen nodig hebben... En verder... als je pas 6 weken zwanger bent, lijkt het me vrij sterk dat je het al kan zien. Misschien zijn idd je darmen wat opgezet en heb je iets dikkere buik, maar als je naar een sollicitatiegesprek gaat zie je die mensen toch voor de eerste keer. Die weten dan helemaal niet hoe je er "normaal" uitziet, voor hetzelfde geldt heb je dat buikje gewoon van jezelf! . Succes iig!
dank je wel. ik zal het wel proberen. tis hier gelukkig dicht bij dat bedrijf. ga ik eind van de week sollicitatie heen doen. en dan merk ik het vanzelf. liefs wendy
Ik ben zelf nog aangenomen bij een bedrijf toen ik 6 maanden zwanger was. Niet alle bedrijven vinden het een probleem.
Ik weet dat mijn vader het niets kan schelen om een zwangere vrouw aan te nemen, mits zij de capaciteiten heeft waarnaar hij op dat moment op zoek is. Niet alle werkgevers zijn rotzakken, maar je zult er absoluut wat meer moeite voor moeten doen.
Maar ik denk dat het vooralsnog onbewust wel meespeelt bij een sollicitatie. Er zullen zeker werkgevers zijn die vinden dat het niet moet uitmaken, maar als er een andere sollicitant is die even goed wordt beoordeeld of misschien zelfs ietsje minder, hun gevoel toch snel daar naartoe gaat... Je moet er toch rekening mee houden dat de zwangere vrouw in kwestie over een paar maanden er weer een paar maanden tussenuit moet. Dat is in principe ook niet zo handig.
Nee, klopt. Maar op het momenten dat jij bijzonderheden op je CV hebt staan, die een werkgever aanspreekt, zijn ze tegenwoordig best wel tot wat meer bereid. Goede en betrouwbare arbeidskrachten zijn immers zeldzaam, en als je ze dan eindelijk hebt gevonden zul je moeten knokken om ze te behouden. Voor de wat eenvoudigere baantjes, zullen ze niet zo snel happen op een zwangere vrouw, omdat hiervoor vaak geldt: Voor jou duizend anderen. Dan zijn ze je liever kwijt dan rijk, logisch ook... want feitelijk gezien kost je hen alleen maar een hoop moeite en geld. Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis
Het is wel lastiger om een baan te vinden als je zwanger bent (ik spreek uit ervaring). Maar misschien heb je geluk. En anders een tijdelijke baan tot je verlof? Heb ik ook gedaan. Werkgevers doen met tijdelijke baan minder moeilijk om zwangere werkneemsters aan te nemen. Ik kon verschillende tijdelijke banen krijgen. In mijn verlof ben ik toen gaan solliciteren voor een vaste baan en werd toen wel overal uitgenodigd. Nog voor mijn bevalling had ik een nieuwe 'vaste' baan voor na mijn verlof. Als je wilt werken is er altijd werk te vinden!
Als het werk is voor "tijdsverdrijf" en je zit aan bepaalde uren gebonden, misschien kan je eens kijken bij een callcenter bedrijf? Die zoeken altijd veel mensen.