Zelfstandig op de trap

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikkie97, 23 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Jij eerst de trap op (naar beneden dan) en je omdraaien. Dan je dochter bovenaan de trap laten zitten en de handjes naast d'r billen en dan gaan ze vanzelf steeds een tree lager. Je armen gaan dus niet gek omhoog ofzo.
    Als jij steeds een stapje (achterstevoren) naar beneden doet dan kan je je dochter evt opvangen als ze wel een rare uitglijder maakt, maar hier gaat hij met 4,5 nog geregeld zo omdat hij dat leuk vind en het oogt stabieler dan wanneer hij lopend gaat.

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hahaha even kijken of ik het kan uitleggen.
    Inderdaad de tree waarop je zit vasthouden, voeten naar de volgende tree en dan billen en handen achteraan. De handen pakken dan meteen de volgende tree.

Dan verdeelt het kind het gewicht meer naar achteren ipv naar voren. En dan zal ze niet meer glijden, maar bewust elke tree apart afgaan. Is ook bewustwording voor als ze lopend afgaat later, dan helt ze onbewust ook naar achteren ipv naar voren.

Jij loopt dan achterstevoren pal vóór haar voor het geval dat.

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Nee ze lopen heel voorzichtig. Als ze boos zijn onderschep ik ze voor ze de trap op gaan. Ze mogen zelf de trap belopen maar niet zelfstandig boven of beneden spelen.

4. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.154
    3.798
    113
    Oké, de theorie snap ik, maar mijn dochter kan helemaal niet met haar voeten al bij de volgende trede als ze zit, dus denk dat ze eerst nog wat moet groeien voor ik dat echt ga proberen.

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ok, dat zou ik inderdaad even wachten :)

6. beccie

beccie Niet meer actief

hier gingen ze ook met 2 jaar zelfstandig op de trap. nog nooit gevallen.
    maar heb ook een vrij makkelijke trap.

7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Grappig hoe iedereen je hier zowat aanmeld bij de kinderpolitie als je je vier-jarige in een autoloze straat laat spelen zonder er met de neus boven op te staan maar bij alleen de trap oplopen om het hardst roept hoe jong het kind wel niet was toen ze dat alleen mochten :roflmao::rolleyes:.

On topic: mijn oudste zoon is net 3 en gaat al een tijdje zelf de trap op en af. Ik weet niet precies hoe oud hij was. Dat was ook niet een beslissing die bewust is gemaakt, dat is gewoon geleidelijk aan zo gelopen.

Liekje81 vindt dit leuk.
  8. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hier idem!
    Zoontje loopt prima de trap op en af, rustig en voorzichtig. Zodra hij zich onzekerheid stopt hij en gaat hij zitten.

9. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    3 jaar en mag sinds kort alleen naar boven onder toeziend oog van papa of mama die onderaan de trap staat

Deel Deze Pagina