Kinderfeestje en autostoel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sammie85, 30 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ik zit even met een dilemma.

Onze dochter van 5,5 heeft morgen een kinderfeestje. Ze gaan naar monkey Town en het is zeker 20 minuten rijden.

Nu wil ik eigenlijk toch heel graag haar autostoel meegeven maar wil ook niet overdrijven. Of dat ze denken: komt zij weer aan.
    Vind het zo lastig.

Onze dochter is ook maar 107cm en ze weegt nu zo'n 15.8 kilo.

Hoe gaan jullie hiermee om en wat zouden jullie doen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik geef dus een stoel mee.

Miracle1 en Sammie85 vinden dit leuk.
  3. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ja dat neig ik ook naar maar zie het nooit iemand doen. Ook niet van de kinderen die net 4 zijn. Dus voel ik me altijd een beetje een zeikerd. Ook al weet ik dat ik het fijner vind en daar niet naar moet kijken.

4. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Je kan een stoelverhoger meegeven. Die heb ik ook altijd als reserve liggen.

Maar wellicht heeft die ouder wel extra verhogers.
    Heb je dat nagevraagd?

5. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik zou vragen of zij een stoel voor je dochter hebben. Zo niet dan gaf ik er eentje mee. Zou ook niet weten waarom ze je een zeikerd zouden vinden. Dat is toch gewoon normaal?

Ik weet wel dat wij vroeger met 6 kinderen gepropt op de achterbank zaten met feestjes, maar die tijd is voorbij.

6. JustMe88

JustMe88 Lid

14 mrt 2015
    54
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik zou ook een stoeltje of op zn minst een stoelverhoger meegeven.
    Vooral niet opgelaten over voelen.

Miracle1 vindt dit leuk.
  7. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Meegeven. Dan maar een zeikerd :)

8. tuc

tuc Niet meer actief

Daar moet je idd niet naar kijken. Ik ben ook altijd de enige: tja jammer dan;)

Miracle1 vindt dit leuk.
  9. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Dit inderdaad, ik geef ook een stoel mee wanneer mijn kinderen een keer met een ander meerijden. Omgekeerd wil ik dat kinderen bij mij in de auto in een stoel of op een verhoger zitten. Ik ben daar ook de enige in, dat vind ik prima.

tuc vindt dit leuk.
  10. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ik geef geen stoel mee. En ken ook niemand die dat doet.
    Zou sowieso een probleem hebben als iedereen dat doet want er passen wel 3 kinderen op de achterbank maar geen 3 stoelen.
    Mocht je dit willen dan zou ik het ruim van tevoren aangeven want er kunnen dus logistieke problemen door ontstaan.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik doe dat idd al als we de uitnodiging krijgen. Als ze moeilijk doen biedt ik aan om ze zelf te brengen en halen.
    Logistieke problemen zijn voor mij geen reden om in te leveren op veiligheid dus zorg ik dat ik het eventueel zelf kan regelen.

Miracle1 en Riverdale87 vinden dit leuk.
  12. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Goed dat je het direct bij uitnodigen meldt.
    Vind het ook prima als mensen hun kind wel in een stoel willen maar als ik om 12.00u de kindjes ga ophalen voor een kinderfeestje en er staan dan opeens allemaal moeders met een autostoel in hun hand dan zou ik inwendig wel even vloeken denk ik. En als ik dat ruim op tijd zou weten zou ik iets geregeld kunnen hebben.

Miracle1 en tuc vinden dit leuk.
  13. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ik zou eerst vragen of ze genoeg stoelverhogend heeft. Zo niet of geen, mijn eigen verhogen meegeven.
    Ik vraag het voortaan wel. Tot 2 keer meegemaakt dat ze zonder gordel en opgestapeld vervoerd is . stoelverhoger wil ik nu door de vingers zien ( gezien haar lengte), maar in de gordel is wel een harde eis.

Edit: van mijn eigen dochter dan hé

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    673
    113
    Utrecht
    Ik vind dit ook een lastig iets waar ik nu ook tegen aan loop. Ik zou toch wel een verhoger meegeven als je die hebt.
    Mijn dochter heeft volgende week een uitje met school waarbij wordt verwacht dat geen enkel kindje in een stoel vervoerd wordt, behalve wanneer je zelf rijdt. Nu is mijn dochter 98 cm en weegt 14 kilo. Een verhoger, wij hebben geïntegreerde zitverhogers in de auto, is nog te laag voor haar mbt de gordelhoogte bij haar hals.
    Ik heb besloten haar maar "gewoon" mee te geven die dag. Ik kan en wil haar niet thuis houden die dag om bovenstaande reden. Ik vind wel dat er nogal gemakkelijk wordt gedaan omtrent vervoeren en veiligheid van (jonge) kinderen.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Wordt dat dan zo specifiek gezegd dat je geen stoel mag meegeven?? Vind ik echt heel vreemd.
    In zo'n geval zou ik dit sowieso met de directie opnemen en ik zou zelf rijden. Hier gaan ze echt niet mee zonder.

Miracle1 vindt dit leuk.
  16. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    #16 Miracle1, 30 okt 2018
    Laatst bewerkt: 30 okt 2018
    Hier precies zo, zodra mijn kinderen de uitnodiging krijgen vraag ik gelijk hoe het vervoer is geregeld, zelf halen/brengen of met hen mee. Ze gaan dan sowieso met een autostoel of zitverhoger. Past/kan dit niet dan breng en haal ik zelf, dit ook voor schooluitje.
    Andere kinderen zouden dan mee kunnen rijden maar wel in autostoel of zitverhoger.

Zowel kinderen als volwassenen gaan bij mij in de gordels, anders kunnen ze niet meerijden. Veiligheid boven alles en ik heb echt weleens tegen volwassenen moeten zeggen dat ik niet rijd wanneer ze geen gordel om doen. Dit doen ze dan wel al zeggen ze erbij dat zonder prima kan. Prima als ze dat ze dat zelf doen naar niet in mijn auto. Klinkt misschien heftig maar ik wil daarin geen enkel risico lopen, ook niet wanneer mensen vinden dat het wel kan.

Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat scholen geen autostoelen/zitverhogers mee willen nemen. Hier op school mag je het mee geven, verplicht is het niet.

tuc vindt dit leuk.
  17. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Was dat maar voorbij, reed laatst op de snelweg!! langs een auto met minstens 4 jongens op de achterbank en 3 in de kofferbak.

18. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Hier wordt er in de kleuterklassen bij een uitje juist gevraagd om de autostoel mee te nemen. Dan ligt er in de klas een hele berg stoelverhogers.:roflmao:

OT, ik zou het even vragen aan de ouders van de jarige. Ik vind het geen gekke vraag hoor. En anders ben je toch een zeikerd. Zou ik niet van wakker liggen;)

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Precies, hier moeten mijn kinderen in een goede stoel en als ik andermans kinderen vervoer, wil ik ook dat ze in een stoel of op verhoger zitten. Als wij rijden voor school, is dat onze voorwaarde. Als bestuurder acht ik mijzelf verantwoordelijk, dus ik bepaal hoe ik kinderen vervoer - en ook al mag het incidenteel dan zo in de gordel, dat wil ik niet.
    Als school dan aangeeft dat ze zonder stoel móeten worden vervoerd, dan wordt het tijd voor een gesprek...

Miracle1 en tuc vinden dit leuk.
  20. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.959
    3.838
    113
    Vrouw
    Gewoon het stoeltje of een verhoger meegeven. Ik heb een verhoger gekocht voor als een vriendje mee naar huis komt van school.
    Die verhoger geef ik dan ook altijd mee met feestjes en schooluitstappen.

Staat ook vaak op de uitnodiging om het stoeltje mee te geven en met schooluitstappen wordt dat ook verwacht.

Deel Deze Pagina