Wanneer en wat doen jullie beebjes allemaal van jullie na? Ik merk dat Jayro al veel dingen kan imiteren. Dus echt nadoet als je dit voordoet. Hij schudt NEE terug Hij schudt zn lichaam heen en weer (dansen) Hij doet klanken na (Papa, dada, gaga, maar ook RRRR en grommen enzo) Hij (nep)hoest je na Hij klapt mee (wel nog beetje mis, maar wel echt een klap-gebaar) Hij smakt als je smakt Hij klakt met zn tong als je dit voordoet Hij steekt zn armen naar je uit als je je armen uitsteekt Hij geeft kusjes terug (nooit uit zichzelf, maar wel als ik hem eerst een kusje geef) Dit doet hij allemaal al een tijdje. Doen alle baby's dit? Ik ben er niet heel bewust mee bezig, maar het viel me op KDV op dat niet alle baby's dit soort dingen doen. Misschien doen ze het ook wel vooral naar de ouders?? Al danst Jayro met iedereen mee hehe Ben benieuwd wat andere baby's leuk vinden om na te doen. Ik probeer hem juist weer wel te leren zwaaien, dat is ook iets nadoen natuurlijk.... maar dat doet ie dan juist weer niet haha Wanneer kunnen baby's dat meestal?
Mijn zoontje doet al die dingen nog niet. Hij steekt wel zn armpjes naar me uit als hij wilt worden opgepakt. Smakken doet hij uitzichzelf, niet zozeer als reactie op mij. Heen en weer wiebelen doet hij eigenlijk continue, haha... dus ik herken het nog niet zo. Op het KDV vertelden ze dat zwaaien vaak pas met 9 maanden komt. Ik ben wel een beetje aan het "oefenen" met hem, gewoon voor de lol. Verder ben ik er niet zo mee bezig. Vind het leuker als hij zelf iets ontdekt dan dat hij het een keer nadoet alleen omdat ik de hele dag hem dingen aan het voordoen ben... .
Haha zo zijn wij er ook niet mee bezig op die manier hoor Maar ik doe wel bijvoorbeeld veel klapspelletjes met hem en mijn vriend danst veel met hem en we praten veel tegen hem.. en dan valt het vanzelf op dat hij het opeens nadoet. We zitten echt niet "en nu... hoesten! KUCH KUCH" gebeurt gewoon vanzelf. Ook zitten we niet de hele dag naar elkaar te smakken en te klakken