mijn zoontje is nu bijna 9 maanden. Hij speelt zitten nu zonder steun op de grond. Maar ik vraag me af: wanneer noem je nou: Zelfstandig zitten, nu echt zelfstandig zitten? Want als mijnn zoontje wat naar rechts of naar links leunt valt hij vaak nog wel opzij.
Ik noem zelfstandig zitten, zelfstandig zitten, wanneer: 1. het kind zélf is gaan zitten, dus niet op z'n billen is neergezet 2. het kind een tijdje kan blijven zitten zonder omkukelen blijft wel de vraag wat dan 'een tijdje' is... ik denk een minuut of 5? maar heb er nooit met de timer bij gezeten.... in elk geval heeft het kind de stevigheid om zelf te corrigeren als het scheef komt te 'hangen', of anders om zelf weer te gaan zitten na het omkukelen.
Dan noem ik jou zoontje nog niet zelfstandig zitten, want dat is inderdaad als je kindje zelf kan gaan zitten ( Hier ligt ze dan op dr buik en duwt zich met haar armen omhoog en gaat dan zitten ) en als je kindje zichzelf kan corrigeren tijdens het zitten, bv door niet om te vallen als hij speelgoedjes vast heeft of een duwtje krijgt.
hoii meiden, thanks voor de reacties. Ik had al zo'n vermoeden, dat het pas zelfstandig zitten is als ze zelf gaan zitten. maar ik begon er over te twijfelen. Maar nu niet meer,haha