Ik ben per 19 mei met verlof en ik kreeg een bevestiging via mijn uwv dat de aanvraag voor een WAZO uitkering is ontvangen. Echter zou de beslissing 8 weken op zich laten wachten en zo lang kan ik echt niet wachten op een betaling. Per 26 mei is mijn contract beïndigd en zou ik de betalingen van het UWV moeten krijgen. Mijn werkgever heeft aangegeven dat ik hier echter niks van zou merken en dat de betalingen gewoon door zouden lopen, ook na afloop van contract (dus per week), omdat zij aparte afspraken hebben met het UWV. Dit zou ook de reden zijn dat zij de WAZO aanvraag niet 2 tot 4 weken van tevoren hebben hoeven indienen. Nu vraag ik mij af wat nou klopt. De brief van het UWV spreekt namelijk niet over aparte afspraken. Het gaat om werkgever Randstad uitzendbureau. Hebben zij inderdaad aparte afspraken?
Beste Linana, Je wilt weten of je werkgever aparte afspraken heeft met UWV over de betaling van je zwangerschapsuitkering. Het klopt dat sommige werkgevers afwijkende afspraken met UWV hebben gemaakt over het aanvragen van een zwangerschapsuitkering voor hun werknemers. Op de aanvraag geeft de werkgever aan of de uitkering via hen of rechtstreeks aan jou betaald moet worden. Eindigt je contract tijdens je verlof? Dan krijg je van UWV bericht als de uitkering vanaf dat moment aan jou betaald wordt. Na ontvangst van de aanvraag krijg je binnen 8 weken de definitieve beslissing over je aanvraag. UWV streeft ernaar je na uiterlijk 4 weken een (voorlopige) beslissing en eerste betaling te sturen. Actuele informatie over het einde van je contract tijdens een zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare