Hoi, Mijn verlof is met 35 weken ingegaan, dus heb ik na het verlof nog 11 weken. Nu heb ik op dit moment een contract voor 14 uren. Na mijn verlof ga ik 23 uren werken (rond januari). Mijn contract loopt af op 31 december 2011, mijn werkgever geeft aan altijd 10 uren onder je daadwerkelijke uren te gaan zitten (kdv, in verband met overbezetting, etc.) Dus zou ik alsnog op een uur of 13 uitkomen. Nu krijg ik een email dat ik met mijn 60 vakantieuren (die ik mag meenemen tot na mijn verlof) 'maar' 2,5 weken vrij kan krijgen, i.p.v. 4 weken, klopt dit? Met vriendelijke groet, Withinshin
Beste Withinshin, Ik kan je vraag over je vakantie-uren niet beantwoorden. Dit is iets tussen jou en je werkgever en UWV is niet bevoegd om zich hierin te mengen. Vaak staan de regels hierover vastgelegd in je contract of CAO. Ik adviseer je om hierover advies te vragen aan een vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket. Ik wens je nog een fijn verlof toe. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare