Uitkering zw uitkering verlaat deze maand

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by meisje26, Aug 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    Goedemiddag,
    Aangezien ik aan de telefoon geen duidelijk antwoord kan krijgen vraag ik t hier maar..ik ontvang een ziektewet uitkering ivm ziekte door zwschap en zat hiervoor in de ww. Nu krijg ik iedere maand een formulier dat ik moet terugsturen, per post, waar ik mijn inkomsten vd vorige maand op moet geven. Dit formulier krijg ik altijd rond de 30ste vd maand. Mijn uitkering wordt dan vervolgens rond de 5de vd nieuwe maand gestort. Ik heb vorige week 3 x gebeld omdat ik dit formulier niet heb gekregen. Er is mij al die keren bezworen dat dat formulier niet meer nodig was en dat ik gewoon mijn uitkering zou krijgen...tot mijn verbazing zie ik twee dagen later toxh weer t formulier online staan en heb ik t toch maar uitgeprint en ingevuld teruggestuurd! Maar ik weet nu nog niks, en ik heb nog steeds geen uitkering ontvangen wat ik erg vervelend vind! De mevrouw die ik t laatst sprak zei letterlijk; "als u wilt dat ik dat formulier laat opsturen dan ga ik dat doorgeven aan mijn collega's?!" Ik wil helemaal niks behalve gewoon mijn uitkering op tijd! Dus daarom vraag ik t nu maar bij jullie aangezien ik telefonisch geen eenduidig antwoord kan krijgen..

Mvg

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste meisje26,

Rot voor je dat er onduidelijkheid is over je Ziektewet betaling.

Voordat de uitkering betaald wordt, moet er eerst gecontroleerd worden of er nog inkomsten zijn. Kan UWV dit zelf niet doen? Dan krijg je een formulier toegezonden waarop je eventuele inkomsten kan doorgeven. Dit is een ander formulier dan die je bij de WW hebt ingevuld. Deze hoef je tijdens je ziekte niet (meer) in te vullen.

Toen je gebeld hebt is aangegeven dat je dit voor de Ziektewet niet meer door hoefde te geven. Je kan ervan uit gaan dat de uitkering dan gestort worden, uiterlijk de 20e van de maand.

Actuele informatie over betaling van de Ziektewet-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

3. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    Beste Yvonne,

Ok dat is duidelijk maar waarom krijg ik nu dan toch weer dat formulier om terug te sturen terwijl me wordt gezegd dat dit niet meer nodig is. en waarom kreeg ik normaal rond de 5de vd maand gestort en dan nu opeens pas rond de 20ste?!

Mvg

4. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste meisje26.

Dat is inderdaad verwarrend. Ik ga ervan uit dat dit formulier door de afdeling WW (ten onrechte) is klaargezet. Wil je hier meer duidelijkheid over? Dan raad ik je aan te bellen.

De datum waarop betaald wordt kan verschillen. Wat ik je aan heb willen geven is dat de betaling uiterlijk de 20ste van de maand wordt gedaan. Het kan ook heel goed zijn dat je de betaling eerder krijgt.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

Share This Page