Nog even stress met bijna 39 weken zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door LittleMeStphnie, 10 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Nou zeg ben zo boos!

Ik heb 8 weken volgends mij zelfs langer geleden alles geregeld met uwv en mijn werkgever!
    Ik dacht laat ik voor de zekerheid even bellen. Want vanaf deze week zou ik uwv krijgen omdat me contract afgelopen is sinds 31 juli!

Bel ik! Heeft me vorige werkgever maar de helft van de gegevens opgestuurd en me enkel uit dienst gemeld terwijl ze alles zouden doorvoeren wat nodig was en uwv met 10 juli ingaan.
    Ik zit nu dus waarschijnlijk 4 weken zonder geld!
    Ik kan ieder moment bevallen en zit met me handen in het haar.

Nu het bedrijf weer gebeld en hopelijk dat ze nou met spoed alles gaan regelen en uwv kan eventueel voorschotten sturen want ik heb er toch recht op! Maar ik baal er zo van het feit dat je alles denkt geregeld te hebben en nu ik bijna kan bevallen ik nog zulke dingen moet gaan regelen! Als ik deze week geen geld krijg heb ik geen eten. Als de baby er is kan ik de kaarten niet bestellen of anderen dingen die ik nodig heb om bijv naar het ziekenhuis te gaan!

Stress stress stress en nog eens stress, bah!

2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Dat is echt &^%$!.... Ik zou het nu niet alleen maar via je oude werknemer spelen, maar ik zou er ook bovenop zitten bij het UWV, dat je het voor het einde van deze week nog geregeld heb.
    Als het oude bedrijf je wel per 10 juli daar aangemeld hebt dan zou je wel met terugwerkende kracht dat geld nog kunnen ontvangen en meestal is dat rond de 20e/21e....
    Ik duim zo voor je dat dit allemaal deze week nog goed komt!

Mocht het nu iets langer duren heb je dan nog iemand om financieel op terug te vallen bijv. voor je eten. Betaling van ziekenhuiskosten kan je vaak nog wel regelen met het ziekenhuis. Dat zijn vaak wel begripvolle mensen.

Overleg je situatie sowieso met je vk, die kunnen ook nog wel helpen. Tenminste, mijn vk helpt mij daarmee. Soms heb je zo'n vertrouwenspersoon ook in het ziekenhuis waar je aangemeld staat.

3. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Je was al met verlof toen je contract eindigde toch ? dan zou het toch gewoon moeten kloppen ? dan had het UWV moeten weten dat je een zwangerschapsuitkering krijgt , komt nl bij hun vandaan. erg slordig ... mijn contract verliep ook per 1-8 en had eigenlijk WW aan moeten vragen maar ben ziek uit deinst gegaan ivm zwangerschaps klachten kon ik al niet meer werken met 20 weken :(

erg snel zijn ze bij het UWV niet maar hoop dat het voor jou sneller gaat :)

4. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Ja vind dit ook zo belachelijk. Ja je bent ziek gemeld vanwege je zwangerschap ? Ze hebben mij nog gebeld en gezegt dat me zwangerschap 10 juli dan begint. En dan is het nu nog niet geregeld. Vind het zo slordig. En als het nog van te voren was oké. Maar nu moet ik alles met spoed aan gaan lopen vragen terwijl ik ieder moment kan bevallen. Me kop staat hier ook nu totaal niet naar. :( dacht alles geregeld te hebben en te kunnen relaxen en wachten op ons kleintje. Krijg je dit nog even voor je kiezen de laatste weken! Pff gelijk onrustig in me hoofd.

5. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Aaah mooi rot. Ik heb geen advies maar ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt. UWV zijn ze niet bepaald snel te noemen meestal, maar flink er bovenop zitten helpt wel vaak.

6. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Net uwv gebeld. Gisteren is me verteld dat alles nu weer Door gegeven is en ze anders een voorschot kunnen geven. Ik weer gerust! Gisteren avond en vandaag weeën dus ben benieuwd of het strippen morgen nog wel nodig is :) ik de uwv voor de zekerheid weer gebeld. Schijnen ze gisteren weer niks Door gevoerd te hebben.

Ik weer pissig en met me handen in het haar! Zegt de mevrouw hetzelfde als gisteren en dat ik er nu vanuit kn gaan dat het nu echt Door gegeven zou worden.
    Lekker al die stress en nu weeën dus zit enorm in de stress gelijk.

2 a 3 maanden geleden had ik het al geregeld en bel voor de zekerheid. Zit ik zoiezo hierdoor deze week zonder geld. Dus als de baby geboren word OMG!!!

En kan nog 4 weken duren :eek: ik vind dit zo verschrikkelijk erg en zo slordig. Ben echt even helemaal van me apperapo. .. geen idee hoe je het schrijft xD

Wat nu ???? :(

Deel Deze Pagina