wie heeft ervaring met de Braun IRT4020 oorthermometer. Hoe bevalt die?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Tot en met zondag 15 april is een Braun oorthermometer bij de Etos in de aanbieding. Normaal 49,99; nu 39,99 euro.
    Het gaat om het type Braun IRT4020. Wie heeft deze en hoe bevalt die?

Laatst was ons zoontje ziek, maar rectaal temperaturen krijgen wij hier bij hem niet voorelkaar. Dus lijkt mij een oorthermometer handiger. Hoe nauwkeurig is deze Braun IRT4020?

Groetjes,
    Hanna

2. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Er bestaan nog steeds discussies over de oorthermometer.
    Hij is niet nauwkeurig, je kan niet zomaar in een oor opmeten, als iemand bv op het rechteroor heeft gelegen kan je daar al niet opmeten.
    Ook het feit dat de waarde die je erbij op moet tellen bij de ene thermometer 1,3 is en bij de ander 0,5.
    Rectaal is toch echt het beste.
    Waarom lukt dat niet?

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb ook een braun oorthermometer alleen een ander type, maar ik vind hem erg fijn. En wel betrouwbaar hoor, heb vaak genoeg na gemten bij mijn zoontje en dat klopt altijd. Mijn dochter wilde vanaf dat ze zindelijk was (2j2mnd) echt geen thermometer in d`r billen of een zetpil. En dan ga ik haar echt niet over haar toeren laten gaan als ik het kan oplossen met een oorthermometer en een pilletje ipv een zetpil.

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hm mja... Ons zoontje is zindelijk en om dan te gaan liggen en rectaal te gaan meten.... Dat krijg ik hier niet met zo'n sterke jongen voor elkaar...

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb ooit zo een ding gekocht, n paar keer geprobeerd maar het meette niet goed, steeds ook verschillende temp. dus meteen in d kast gedaan en nooit meer gebruikt.niet betrouwbaar en niet handig.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    in mond dan?onder zijn tong. of in oksel?

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik blijk dus wel dezelfde te hebben en hij is heel betrouwbaar zoals ik al schreef.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

volgens onze huisarts werkt een oorthermometer over het algemeen prima...

wij hebben nog zo'n ouderwetse voor rectaal maar meten eigenlijk vooral onder de oksel.
    we zien zo ook wel of ze koorts heeft...
    normale temp is 36.0 dus ze is meestal goed ziek als ze officieel koorts heeft :)
    we gebruiken hem vooral om te zien of het stijgt of daalt..

overigens ook 1 gewone thermometer die echt random getallen afgeeft lijkt het... dus gewone thermometers zijn ook niet altidj heilig vrees ik :)

9. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik heb ook een braun gehad en die vond ik geweldig, alleen is ie nu kapot en heb ik AEG in de kast liggen en dat vind ik echt een onding (35,4 meet dat ding steeds).

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

dat lijkt me een beetje koud :cool:

11. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    ja idd, en je meet omdat het kind het zo warm heeft :(

Ik heb net in het krantje van etos gekeken en ik had zo'n ding, een aanrader dus.

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    En hoe lang moet de thermometer dan in het oor zitten? Is het snel 'gepiept'? :)

13. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    een paar seconden tot het piepje gaat, duurt niet lang hoor

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hij meet heel snel hoor, is zo klaar. Lukt zelfs slapend zonder dat ze wakker worden.

Deel Deze Pagina