Wie heeft er ervaring met een meerijdplankje?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door exciting, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hoi hoi,

Wat zijn jullie ervaringen met een meerijdplankje? Loop je dan zelf wel lekker achter de kinderwagen? En is het dan een universeel, of speciaal een voor de mutsy?

Of hebben jullie, als jullie weg gaan een dagje, nog een buggy mee?

Ik ben ik augustus uitgerekend, en in oktober wordt ons zoontje 3. Een hele dag lopen (dierentuin, speeltuin etc) houdt hij niet vol..

Wat te doen?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben een bugaboo donkey met een meerijdplankje, maar de wagen is breed genoeg dat ik er gewoon nog achter kan lopen. Als ik hem achter onze normale bugaboo heb moet ik wel schuin naast de wagen lopen, best vervelend.

Ik neem voor de oudste twee nooit de buggy mee (hebben we ook niet) en ze lopen in principe alles zelf, af en toe is de middelste van 2.5 na een halve dag dierentuin een beetje moe en dan gaat ze even op het plankje, maar die van 3.5 loopt al ruim een half jaar alles zelf. Desnoods gaan de loopfietsjes mee en dan houden ze het allebei een hele dag vol.

Ik zou voor je zoontje dus geen meerijdplankje meer kopen maar gaan oefenen met zelf lopen, is best te doen op zijn leeftijd :)

3. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier meerijdplankje getest in een winkel (van bugaboo, we hadden eerst een bugaboo Cameleon) en vond het echt een ónding. Ik kon er niet normaal achter lopen. Hier dus gekozen voor een Duowagen, want dragen vind ik ook niks haha. Ik ben wel 90% van de tijd alleen en doe veel te voet.
    Ik weet niet precies hoe vaak je de wagen nog gebruikt, als jullie hem alleen met uitjes nodig hebben zou je dan evt kunnen kijken voor een extra buggy ja. Ik zou ook naar een winkel gaan en meerijdplankjes gaan testen. Misschien vind je het wel prima :)

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb ee bugaboo met bijbehorend meerijdplankje en ik kan redelijk recht achter de wagen lopen. Heb er in ieder geval geen last van. Wel is de wagen een stuk zwaarder en met de bekkenklachten die ik nog steeds heb soms wel zwaar en krijg ik eerder last. mijn dochter is nu 2,5 en moet er niet aan denken dat ze zelf steeds moet lopen, ze kan het makkelijk volhouden maar gaat zo langzaam... Als we naar stad gaan nemen we geen buggy mee en ook dagje weg gaan we dat nirt doen maar onze dochter slaapt ook niet meer overdag en anders loopt ze al bijna alles in een dierentuin (al sinds vorig jaar)

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Bij een vriendin heb ik weleens met een meerijdplankje gelopen maar ik vond het een onding! (Misschien had zij gewoon niet een goede ofzo?)
    Als je zoontje al bijna 3 jaar is zou ik inderdaad oefenen met lopen / loopfietsje. Hier loopt / fietst mijn dochter vanaf ongeveer 2,5 jaar alles. Enkel met vakantie wel een buggy meegenomen (was toen bijna 3) maar daar heeft ze bijna niet ingezeten. Was wel handig voor de spullen trouwens ;)

6. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Misschien is een hele dag lopen in bijv. dierentuin nu nog niet te doen voor je zoontje, maar in augustus kan het alweer heel anders zijn. En hoe snel na augustus met nieuwe baby ga je daadwerkelijk al een hele dag op pad?? Niet zo snel of vaak toch lijkt me? Ik zou dus geen plankje aanschaffen. Hoogstens een keertje eerst proberen, maar waarschijnlijk ga je er niet veel aan hebben.

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Bedankt voor de reacties! Ik laat het eersr wel zo.. tis ook niet zo dat ons zoontje niet kan lopen ofzo hoor..maar we merken wel dat als ie aan het ravotten is, en lange tijd loopt moe wordt, dan moeten we hem tillen, maar daar issie te zwaar voor, vandaar mijn vraag

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Wij hadden een plankje op de Mutsy, die kregen we bij de wagen. Onze oudste was 2,5 toen de tweede kwam. Maar in de praktijk gebruikte ik hem nooit. Als we vanaf ons huis gingen wandelen nam ik de Silver Cross mee, en daar kon de oudste gewoon bovenop zitten, op het voeteneind, die wagen is zo sterk. Maar daardoor ook heel zwaar, en die kon niet mee in de auto, dus als we weggingen altijd de Mutsy mee, in de praktijk liep hij bijna altijd. En als we echt een lange dag weggingen, dan nam ik de buggy mee. Maar toen hij 3 was gebruikten we die nooit meer voor hem.

9. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Wij hebben een plankje achter de bugaboo. Al loopt de oudste van drie bijna alles, maar als we lang lopen (dagje weg bijv) dan staat of zit ze er wel stukjes op.

Vind het prima lopen erachter. In het begin even wennen.

En als ze er niet op staat, dan klappen we het plankje omhoog.
    Ideaal ding!

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Vond vreselijk onding, kon niet fatsoenlijk lopen als het ding eraan hing. Snel weer verkocht...
    Maar ik stel me zo voor dat het wel afhangt van het plankje, de wagen waar je hem aanhangt en misschien ook hoe groot jezelf bent?

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is een loopfiets dan niet logischer om daguitstapjes te overbruggen?

12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ik had een meerijplankje op de bugaboo bij mijn oudste meiden. Ze schelen twee jr. werkte goed. Ik liep er nog prima achter en dochters vonden het ook leuk. Ik heb hem veel gebruikt.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier een bugaboo donkey met meerijdplankje; oudste was 2,5 toen de jongste werd geboren en ik ving 4 dagen per week mijn neefje op (zelfde leeftijd als mijn jongste). Het is even wennen, maar ik ben nog nooit tegen het plankje opgelopen ofzo. Vond het ideaal! Nu staat de oudste er soms nog op als we echt lang/ver lopen.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier kon dat op die leeftijd echt niet, dan had ik continu achter de oudste aan moeten rennen etc.

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vanaf 2,5 jaar ging de buggy hier nooit meer mee, altijd de loopfiets. Vandaar mijn suggestie.

16. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik heb een Joolz met Joolz meerijdplankje. Die bevalt super, je kan ook gewoon recht achter de kinderwagen lopen.
    Zou het even uitproberen in de winkel!

17. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Ik had een Lascal Kiddyboard via Mp aangeschaft voor een paar euro. Vond het zonde om een nieuwe aan te schaffen.. Zoontje was nog net geen 3 jaar oud toen de jongste geboren werd. Ik had het meerijdplankje altijd onder in het mandje van de kinderwagen liggen, dus zodra zoontje moe werd hoefde ik hem er alleen nog aan de kinderwagen te klikken.

kiddy_board_von_lascal.jpg
    Dat zwarte blokje doe je aan de stang van de kinderwagen en de rest kan je er gemakkelijk aanklikken. :)

18. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Hier de mutsy igo met plankje, dochter was pas 1jr9mnd toen onze zoon geboren was. Met dat plankje kun je niet recht achter de wagen lopen helaas. In de praktijk bij hele dagjes uit de wandelwagen en buggy meegenomen. En verder regelmatig de draagdoek gebruikt. Nu is dochter 3,5 een ze loopt bij een dagje burgers zoo alles zelf. Zo nodig gaat ze even in de draagdoek.

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb een meerijdplankje maar vind het niet heel handig. Ik gebruik hem nu omdat ik gastouder ben en even geen duowagen heb, maar als het even kan laat ik het ding thuis.
    Ik ben niet heel groot en kan dus niet goed achter de wagen lopen en het sturen gaat ook wat lastig.
    Op zich een goede oplossing, maar een dagje dierentuin zie ik mezelf niet doen ermee.
    Ik zou de oudste leren om mee te lopen. Of je kan de jongste in de draagdoek doen zodat de oudste in de wagen kan.

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Met 2.5-3 jaar niet?!

Deel Deze Pagina