Hoi! Aangezien de huisarts vandaag en morgen gesloten is, besloot ik een zelftest bij de kruidvat te halen. Kent iemand deze ook? En is dit ook betrouwbaar als je zwanger bent? Ik kan er niets over vinden. In ieder geval staat dus bij de beschrijving dat als het eerste vakje paars kleurt (wat ik dus heb) dat er witte bloedcellen aanwezig zijn, en je dus een urine weg infectie hebt. Is het ook niet zo dat je als je zwanger bent ook al witte bloedcellen in je urine hebt? Misschien gekke vraag hoor! Ik heb er namelijk helemaal niet echt last van. Drink echt genoeg met dit weer ook..
Ik ken de thuistesten niet, maar wil melden dat ik zelf nu sinds gister aan de ab zit ivm een blaasontsteking waarvan ik totaal niet dacht dat ik het had. Normaal voel ik een blaasontsteking aankomen door pijn bij het plassen, brandend gevoel, vaker kleine beetjes plassen etc. Nu had ik geen klachten die ik aan de blaasontsteking kon relateren. Ja, iets vaker plassen maar dat leek me normaal omdat ik ook meer drink met dit weer. Ook vaker kleine beetjes plassen, niet bij stil gestaan. Als ik nu terugkijk heb ik ook een zeurend trekkend gevoel in de onderbuik. Vertrouw je het niet (wat ik eigenlijk denk omdat je zo'n test hebt gekocht) dan zou ik de hap (i know, spoed of geen spoed?) bellen of je urine mag laten controleren. Of misschien doet je VK dit ook wel voor je?
Ik heb de VK inderdaad gebeld! En zij verwees me door naar de hap ook. Ik zei ook dat ik niet wist dat dat mocht omdat ik dacht dat het echt dringende zaken zijn. Ookal is het best dringend als je er wel lang mee door loopt. Ik probeer ze steeds te bellen maar allemaal in gesprek...
Dankje! Ik zit inmiddels bij de HAP te wachten op de uitslag van urine.. zal wel weer zo zijn.. word er niet goed van
Ik heb weer Nutrofurantoine gekregen voor een week, en op kweek. Het was een beginnende infectie in ieder geval wat ze kon zien. Als de kuur af is moest ik na 3 dagen weer urine inleveren. Heb jij ook deze AB gekregen?
Fijn dat je snel terecht kon en AB meegekregen hebt. Deze AB is veilig als je zwanger bent en wordt meestal als eerste gegeven
Fijn! Ja inderdaad.. het sluipt er nu helemaal zo in. Had het voor ik zwanger was ook heel vaak, maar aangezien je het nu minder kan merken ofzo als je het hebt, en ik het een beetje merkte dacht ik toch maar even te testen.
Ik was vorig jaar op vakantie geweest. En natuurlijk door de warmte drink je veel. Na de vakantie was ik thuis, en dronk ik weer normaal/minder, gelijk een blaasontsteking. Zo snel heb ik het al. Kan een blaasonsteking eigenlijk kwaad voor je kindje? Alleen als het overslaat naar een nierbekkenonsteking toch?
Ik reageer zelf heel slecht op ab (spugen bij elk middel) dus ik heb ondanks ook allergie voor penicilline, amoxicilline gekregen, hiervan word ik niet doodziek maar alleen wel continue op de wc helaas. N. is de eerste keus bij blaasontsteking tijdens zwangerschap. Wilden ze mij ook geven maar ik heb echt geen zin in kotsmisselijk zijn...
Je mag altijd bellen voor een blaasontsteking De ernst van de klachten zegt namelijk niet altijd iets over de ernst van de ontsteking. Met de kans op nierbekkenontsteking.
Nou nee dus, ik heb een nierbekkenontsteking gehad met slechts wat druk in mijn onderrug. En op dit moment een blaasontsteking zonder klachten, behalve wat druk in mijn onderbuik. Liep er al 4 weken mee rond. Nu net 2e antibioticakuur achter de rug omdat de ontsteking niet weg wil. Vroeger had ik bij een blaasontsteking last van brandend gevoel bij het laatste beetje uitplassen, moest ik extreem vaak plassen en had ik buikpijn. Het kan zich dus op verschillende manieren uiten.
Het is al een tijd geleden bij mij. Weet alleen dat ik toen bloed in mijn urine had (zag ik zelf niet maar bleek uit onderzoek) . En dus een drukkend gevoel in mijn onderrug en last van mijn zij. Maar had geen hoge koorts ofzo.