Zelftest dochter positief

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Roosje24, 2 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hoi dames,
    Mijn dochter kreeg dinsdag avond/nacht klachten met ik heb hoofdpijn. Dat was dus koorts. Ze had nog geen verkoudheidsklachten maar vandaag zie ik dat ze milde klachten heeft. Gaat wel beter dan gisteren maar gisteren dus thuisgehouden en vandaag werd ze dus wel lekker wakker maar weer thuisgehouden. Vandaag dacht ik van ik koop toch maar een zelftest. Vanavond getest en gelijk al positief.

E22571D5-9F93-48D7-B61D-59DE25C88DC6.jpeg
    Helemaal niet verwacht. Heb mij zelf ook getest maar negatief.

nu moeten we bij de ggd testen dus. Dat geldt voor het hele gezin? Mijn man is eigenwijs en wilt naar werk, kan er zo boos om worden. Hij zegt dat ze verplicht zijn en dat vrouw van zijn collega corona heeft en dat hij aan het werk moest komen. Zegt die doodnormaal gaan we wel zaterdag testen .. maar dat is een ander verhaal. mijn vraag is:
    Moeten we een positieve zelftest aan school doorgeven of pas na een ggd test?
    Wanneer begint quarantine voor haar pas na ggd test? Of begin klachten.
    Wij ( ik, mijn man en mijn zoontje) moeten wij ook gelijk samen testen met haaar bij de ggd?

vond het wel zielig voor hAar. Ze hAd gehoopt morgen naar school te gaan ivm sinterklaas. Eventjes gehuild maar we kunnen er niks aan doen

2. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Quarantaine begint bij klachten
    En quarantaine begint nu dus voor heel het gezin

ggd test voor haar aanvragen
    School gaAn inlichten van positief zelftest, directeur bellen of mailen. Die kijkt vaak 24/7 op de mail
    En dan meteen de online optie van sint vieren meteen vragen

ik zou allemaal testen, als jullie dan allemaal positief zijn hoeft er niemand in isolatie en mag je na minimaal7 dagen +24 uur klachten vrij de deur uit.
    Blijkt alleen dochter positief ( en nu dan ws ook al) zou je kunnen kiezen om met haar in isolatie te gaan en rest van het gezin niet

school kan een google meet link maken en de viering van sint online tonen zodat ze er toch wat van mee krijgt. Werd bij ons wel gedaan

JupitR vindt dit leuk.
  3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.907
    6.471
    113
    Uitslag zelftest doorgeven aan school en ggd bellen om daar te laten testen, beste meteen het hele gezin. Als jullie nu negatief testen, moeten jullie in quarantaine en weer testen 5 dagen na het laatste contact met jullie dochter, dus als zij niet isoleert begin je te tellen vanaf dat zij hersteld is.

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Dat schijnt dus niet zo te zijn! Ben je gevaccineerd dan mag je dag 5 testen, ook zonder dat je afstand hebt gehouden. Is dan negatief dan mag een gevaccineerde de deur uit. Voor niet gevaccineerden is dat dacht ik met 7 dagen..

5. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Is wel 5 dagen vanaf laatste contact, dus als degene die positief was niet in isolatie van het gezin is kan dat een tijd duren. Wij hebben er vorige week voor gekozen direct het hele gezin te testen: allemaal positief

JupitR vindt dit leuk.
  6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.853
    4.104
    113
    Sowieso aan school melden! Vanaf morgen mag je de zelftest ook albij milde klachten gebruiken en vooral bij kinderen ivm het snottebellenbeleid. En de rest van het gezin ook in quarantaine, incl man dus.
    Haar quarantaine begint vanaf het begin van de klachten 7 dagen en dan 24 uur klachtenvrij.
    Rest weet ik niet wat nu precies de regels zijn.
    Bij ons al meerdere klassen in quarantaine gezet nav meerdere positieve zelftesten. Contact school met GGD kwam bij ons pas ruim 2 dagen later en daardoor kon de klas al eerder in quarantaine.

7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.753
    7.293
    113
    Vrouw
    Hoe is het bij jullie verlopen verder? Mijn middelste zoontje is positief getest en heeft sinds dinsdag duidelijk klachten. Uitslag kwam gisteren en de rest vh gezin is vandaag getest. Ik ben heel benieuwd en hoop dan denk ik toch maar dat we allemaal gewoon meteen ook positief zijn.

8. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Iedereen moet nu thuis blijven!
    Door mensen die denken zoals je man zitten we nu weer met een lekkere opvlamming van de cijfers !!

Mijn dochter kreeg vrijdag diarree. Dag erna toevallig getest ivm bezoek. Onderbuikgevoel. Positief ! Ik bleek ook al positief ! Als we dit niet hadden gedaan hadden we een behoorlijk aantal mensen besmet. Ook op zwemles...

Wij zijn bijna uit quarantaine. Heel zuur ja. Want dochter mist ook al het Sint gebeuren.
    Wij zijn niet in isolatie gegaan (offcourse, ze is 6)
    Mm man en jongste hebben vandaag getest.
    Man is gevaccineerd en mag morgen uit q. Mits negatief.
    Ik en oudste dochter (wij zijn dus positief ) mogen na 7 dagen en 24 uur klachtenvrij uit q. Hoeven niet meer te testen.
    Als ik klachtenvrij ben gaat de extra q tijd van mn jongste ongevaccineerde in. 10 dagen. of na 5 dagen negatief testen.

Recentste informatie

Mapje vindt dit leuk.
  9. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    820
    439
    63
    Wij hadden gister de positieve ggd test bij zoon van 5 jaar. Wij zijn vandaag allemaal getest (nog geen uitslag) en heb gesprek gehad met ggd. Alle huisgenoten moeten in quarantaine en gelijk ook testen. Indien die negatief is na 5 dagen na de positieve test opniew testen. Is die ook negatief eindigt de quarantaine.
    Ik zou het gelijk doorgeven aan school. De ggd doet dit vanuit drukte niet zelf. Hoe eerder jij t doorgeeft hoe beter. Dan kunnen ze daar t protocol opstarten.
    Hier was t advies dat alle contacten geïnformeerd worden en gaan testen bij klachten.
    En ik zou inderdaad om een stream voor sint vragen, heb ik ook gedaan.
    Sterkte!

Mapje vindt dit leuk.
  10. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Nee hoor zie bijlage

Bijgevoegde bestanden:

11. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Nee dat is niet meer beschermd telt niet meer

12. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Deze check geeft aan dat als positief geteste persoon niet in isolatie gaat de huisgenoten beschermd en onbeschermd pas hun 5/10 dagen in laten gaan nadat positief geteste persoon 24 uur klachtenvrij is na minimaal 7 dagen quarantaine
    https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/nl/jouw-situatie

LaLaS vindt dit leuk.
  13. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Dit is als de positief geteste persoon in isolatie zit

LaLaS vindt dit leuk.
  14. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.605
    1.732
    113
    Wat doet je man voor werk? In de zorg is het soms nodig om te komen. Ik heb ook nog doorgewerkt toen onze dochters positief waren getest. Ik werk in een ziekenhuis. Maar thuisblijven is natuurlijk het verstandigste!

Beterschap voor je dochter!

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    1. wij zitten een soortgelijke situatie. Zoon had positieve zelftest. Ggd zei alleen hij testen. Wij hebben geen klachten en negatieve zelftesten. Wij zijn allemaal direct naar huis gegaan sinds positieve zelftest. En wachten op de uitslag van ggd. Symptomen begonnen bij Zoon gister. We zitten dus tot 12 dec thuis. Op 6 dec gaan we weer testen om te weten of we het hebben. En als iemand dan positief is beginnen we voor de gene die het nog niet hebben gehad weer opnieuw met tellen dus schuift het voor hen 10 dagen op.

16. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    En daarom zou ik nu willen weten of de rest negatief is of niet ipv pas 6/12

Mapje vindt dit leuk.
  17. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    Wij hebben direct school erover ingelicht zodat we thuiswerkje krijgen en ze ook hun corona saldo per klas kunnen bijhouden. Wij hebben zelf ook ouders ingelicht van kindjes die bij ons hebben gespeelt afgelopen dagen

18. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    wij hebben allemaal negatieve zelftesten. En geen klachten. Zoon hoest, als symptoom..
    Zodra we zelf een klacht krijgen testen we weer zelf. En anders pas maandag.

19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    jouw man gaat dan 7 dagen na positieve testen van huisgenoten uit quarantaine was hij dan ook geisoleerd van jullie?

20. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik heb alles gelezen en ik snap het nu allemaal wel een beetje. Ik had maar 2 zelftesten gekocht dus ik heb alleen dochter en mij zelf getest. Mijn man en zoontje hebben geen klachten nog. Ik hoest wel een beetje en hoofdpijn en toevallig diarree ook erbij nu maar mijn test was negatief dus.
    Ik heb school net gemaild.
    Gewoon inderdaad thuisblijven en testen.
    Trouwens wij zijn niet gevaccineerd. Na de testuitslagen zien we hoe en wat.
    Ik heb gisteren bij haar gelegen en op haar hoofd geaaid, handje vasthouden etc knuffelen dus ik verwachtte een posi test maar het kan nog dus ben benieuwd

Deel Deze Pagina