Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Ik heb een zoontje van 2, als hij klachten heeft zoals koorts of verkoudheid, wanneer testen jullie dan? Ik heb geen aanwijzing dat hij in contact is geweest met iemand die positief getest is, hij komt nergens, voor zijn broer van 7 jaar wachten we op de uitslag, wij testen zelf negatief op zelftesten, dan zie ik geen aanleiding. Wanneer testen jullie kinderen jonger dan 4 jaar? O en antwoorden als: ik test mijn kinderen sowieso niet heb ik niet zoveel aan.
ik zou alleen overwegen om die van ons te laten testen als deze fysiek in contact is geweest met iemand met corona. ik zou dus dit gewoon behandelen als wat nou eenmaal gebeurd bij kleine kinderen en lekker laten uitzieken. ik neem aan dat als hij koorts heeft ook niet naar de opvang gaat?
Hier testen ze enkel als ze in contact geweest zouden zijn met iemand met Corona én klachten hebben. Als we op bezoek gaan bij iemand die echt kwetsbaar is (zoals de grootouders van mijn man) dan geef ik ze een zelftest ook als ze geen klachten hebben.
Nee, zeker niet, het staat er een beetje raar, maar ik bedoelde daarmee dat we niet 7 dagen hem thuis kunnen houden als hij 1 middag koorts had. 24h koortsvrij hou ik wel altijd aan.
Als hij nauw contact is geweest sowieso. L. komt wel overal en met heel veel andere kinderen in contact. Als hij koorts krijgt of gaat hoesten zonder contact met corona dan doen we een zelftest en gaat hij niet naar de grootouders.
Die van 2018 laat zich flink testen, maar helaas heeft zij sowieso al veel medische onderzoeken gehad. Een stokje in de neus vindt ze dus helemaal niet zo bijzonder. De jongste doen we naar oma en opa wanneer we bij de grootouders op bezoek gaan. Die snapt er toch niks van. Ze hebben hem 1 keertje gezien toen hij pas geboren was en toen moesten zij een zelftest doen van mij voor de rest is hij nog niet verkouden geweest dus nog geen reden gehad hem te testen. Sowieso komt hij nergens dus besmetting bij hem zou via 1 van ons gebeuren.
Ik heb mn jongste niet getest toen wij allemaal positief waren. Hij heeft een dagje wat verhoging gehad en de week daarna war hoesten. Ik acht hem gewoon positief. Ook als hij nu ziek wordt of wat test ik hem niet.
Ik (persoonlijk) zou in jullie geval afwachten wat de test van broer zegt en dan 24 uur klachtenvrij aanhouden. Wij hebben onze jongste (nu 4) ook alleen laten testen bij klachten na mogelijk in aanraking met een positief iemand (bijv een familielid waar we op bezoek waren geweest die positief bleek en zoon werd verkouden) of toen onze oudste zoon positief was.
Toevallig is mijn neefje vorige week getest met een thuistest. Reden: Voor zijn 2e verjaardag zou oma van in de 80 komen - en hij was wat verkouden. M'n schoonzus heeft dus vrij onverwachts het staafje in zijn neus gedaan - tot hij een raar gezicht trok -oke dus ze zat ver genoeg- en daarna de test uitgevoerd -dus ook maar 1 neusgat gedaan. Hij bleek zeer onverwachts positief! Papa inmiddels ook positief bij de ggd. Zus (kleuter) en moeder dus nog niet. Neefje was uiteindelijk niet echt onder de indruk - ja 2 seconden... en toen was het alweer klaar... Doet me een beetje denken aan kinderen die je voor het eerst onder water mee neemt . Wij zijn allemaal dus wel blij dat mijn schoonzus het gedaan heeft achteraf... ik weet niet of ik het gedurfd had -maar ik vond nageltjes knippen al drama... dus wat dat betreft...
Bij koorts of bij ‘contact met’. En 1 keer omdat ik met dr naar de huisarts moest en ze hoestte, dus anders mocht ze niet komen. uiteindelijk was ze vorige week positief. Met enkel een loopneus.. (en geen contact met.. maar we hadden allemaal klachten, dus we waren er al bang voor dus ging ze ook)
Ik heb m’n dochter ook gewoon laten testen. Een van de jongens had een positieve zelftest dus ik ben daarna met alle 3 naar de ggd gegaan. Dacht dat als ze positief zou zijn we het dan maar het beste zo snel mogelijk konden weten, konden we ook weer eerder uit quarantaine. 2 broers bleken positief, zij negatief. Later nogmaals laten testen (had koorts gehad en snotverkouden) nog steeds negatief. Het testen zelf gaf geen probleem. De tweede keer deed ze zelf al automatisch haar mondje open toen ze met het staafje aankwamen. Middelste zat trouwens te lachen bij het testen, die vond het een heel grappig gevoel in z’n neus
Hier 3 jarige dochter met zelftest getest nadat ze in contact was geweest met een besmet persoon en ze wat verkouden en verhoging had. Die zelftest was gelijk positief, dat had ik echt niet verwacht dus was best schrikken. Toen bij de GGD ook een positieve uitslag. Testen was geen probleem voor haar. We hebben de jongste van toen bijna 1.5 niet laten testen, weet niet meer gevoel ofzo maar die vind ik eerlijk gezegd echt te klein. En we moesten toch in quarantaine dus alleen komt zij toch nergens, zou ook weinig uithalen om haar te laten testen.
Wij hebben niet getest. Toen vriend en ik covid hadden heb ik de oudste van 4 getest ondanks dat hij helemaal geen klachten had. Hij bleek positief. We zijn er toen vanuit gegaan dat de jongste ook covid had en zijn met z’n allen in quarantaine gegaan. Bij snotneuzen test ik sowieso niet en gaan ze gewoon naar school (dat mag hier). Kinderen zijn non-stop verkouden in de winter en blijkbaar kunnen ze dus ook gewoon covid hebben zonder enkele klacht. Tenzij hij een contactpersoon is of heel erg ziek is test ik in principe niet.