Verschil in quarantaine 0-4 en 4-12 jaar

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Nana01, Dec 6, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nana01

Nana01 Actief lid

Jul 30, 2016
    219
    66
    28
    Discussie hier thuis met man nav onderstaande informatie :rolleyes:
    (Bij de leeftijd 0-4 jaar staat testen vanaf laatste besmettingsdag postief geteste huisgenoot. Bij 4-12 jaar staat alleen testen na 5 dagen.)

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/thuisquarantaine/quarantaine-gezinnen-met-kinderen

Situatie hier:
    Onze jongste is vorige week positief getest. Dinsdag begin klachten. Woensdag test.
    Wij (man en ik) mochten vandaag testen op dag 5 omdat wij beschermd zijn. Bij negatieve uitslag weer naar buiten morgen.

Dochter zelf vanaf woensdag als zij woensdag 24 uur klachtenvrij is. Wat nu al het geval is eigenlijk.

MAAR: Onze andere dochter (9jr) is vorige week negatief getest. En is nog steeds klachtenvrij. Zelftest geeft nu ook nog negatief aan.

Ik zeg zij mag testen 5 dagen na laatste besmettingsdag zusje dus zondag pas.

Man zegt op deze website staat bij 4-12 jaar dat het na 5 dagen al is dus zij mocht eigenlijk vandaag al

Vraag mij af waarom deze zin bij de 2 leeftijdsgroepen net anders geformuleerd staat. Niet dat ik nu zo graag wil dat zij nog tot zondag binnen blijft maar ik vind het gewoon vreemd en denk dat ik wel gelijk heb.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,224
    23,297
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik pak altijd de brief voor huisgenoten erbij van hetbrivm. En daar staat in testen 5 dagen na einde besmettelijke periode van degene in huis met corona.

https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenoten

Maar gek dat het op die andere pagina anders staat.

LaLaS likes this.
  3. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
  4. Nana01

Nana01 Actief lid

Jul 30, 2016
    219
    66
    28
    Deze zag ik inderdaad ook..alleen dan scroll je door naar kinderen tm 12 jaar en huisgenoten en dan wordt je doorverwezen naar het linkje wat ik dus plaatste. En die zorgt voor verwarring.....en vooral hier dus voor discussie :confused:

5. Mapje

Mapje Niet meer actief

Misschien GGD even bellen?

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,224
    23,297
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, die vetrouw ik soms ook niet meer. Bij dochter van een vriendin 4 besmettingen in klas. Door ggd medewerkster werd verteld dat dochter niet in q hoefde. Ze mocht alleen niet naar school. Maar wel naar danslss en paardrijden. Echt, wat voor mensen werken daar?

Vero0504, hummeltje5 and Mapje like this.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,516
    13,803
    113
    Female
    Noord- Holland
    Op dit moment veelal studenten.

Al maakt "het soort groep" eigenlijk ook niks uit.
    Want welke groep het ook hoofdzakelijk geweest zou zijn: er zitten altijd wel een stel rotte appels tussen die niet goed op de hoogte zijn van het wel en wee rondom hun eigen vakgebied.

Liekje81 likes this.
  8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,224
    23,297
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja eens. Maar hoe moeilijk is het gewoon de brief op te lepelen die je ook gemaild krijgt. Ik vind het alleen zo bijzonder dat het schijnbaar toch vragen oproept. De ene site zegt dit, de andere dat. Dingen zijn niet duidelijk, want de 1 leest het zo, de ander leest het weer zo. Het zou gewoon bij 1 advies moeten blijven en klaar.

hummeltje5 likes this.
  9. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Zoals het er staat is het 10 dagen na laatste contact met besmettelijke huisgenoot ; 5 dagen en dan een negatieve test.. het zit hem mijn inziens in de dubbele punt (;) dat is het vervolg op de eerste zin.. besmettelijk persoon laatste contact en dan na 5 dagen negatieve test

Share This Page