Zelftest negatief, toch klachten?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door RoGiJuLi, 19 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Grote kans dat zijn pcr ook negatief is hoor. Tuurlijk is het super goed dat je bij de ggd laat testen voor de zekerheid, dat zou ik ook zeker doen. Maar er heersen op dit moment ook andere hele vervelende rot virussen. Zo hoest mijn 4 jarige al ruim 3 weken (negatieve pcr test en negatieve thuis test). Mijn man had twee weken terug koorts, eerst gouw een zelftest (negatief) en daar na nog voor de zekerheid naar de teststraat en die was gelukkig ook negatief. Beterschap voor je zoon en hopelijk gouw een negatieve pcr test!

2. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Het kan ook zijn dat er op het moment van afname met de zelftest nog te weinig virus deeltjes in de neus aanwezig waren om positief uit te slaan. Een pcr test is wat dat betreft gevoeliger.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.961
    15.600
    113
    Nabij Utrecht
    Zijn test is bij de ggd idd negatief gelukkig :)

Fuddey, MotherPrincess, sprits en 13 anderen vinden dit leuk.
  4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.690
    113
    Geen idee overleg met de GGD zou ik zeggen. Als ze getest hebben met klachten is het niet geldig.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.690
    113
    Ja geen idee verder, ik weet wel dat zijn hele vrienden club positief was en hij ook flink ziek.al was. Gelukkig zo verstandig geweest om de pcr ook te doen.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  6. Wowww

Wowww Niet meer actief

Ik denk dat ze alleen maar willen dat je naar de GGD gaat, omdat ze grip en overzicht willen houden op de positieve resultaten. En de vraag is natuurlijk hoé mensen de test uitvoeren.

GossipGirlxoxo, vrouwvan en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  7. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ja precies dit idd!

Mapje vindt dit leuk.
  8. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Heel verstandig idd!

9. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Yes wat fijn!!
    Wel super verantwoordelijk van je zoon trouwens dat hij zelf ook nog graag een pcr wilde laten doen!

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Ik denk dat menigeen die positief op de zelftest test niet nog een keer naar de GGD gaat. Mijn schoonouders zijn AVG panisch zolang als die BSN nodig is voor een afspraak gaan die gewoon ook echt niet. Dat ze gevaccineerd zijn is wat dat betreft al een wonder. Vind t prima als ze dan na een positieve test niet nog een keer naar de GGD gaan, als ze dan maar wel thuis blijven. Mja, vorige keer waren ze strontverkouden maar ook een zelftest was een brug te ver (met welliswaar kans dat die verkeerde uitkomst geeft allicht maar dan heb je in elk geval WAT gedaan denk ik dan) en vervolgens gewoon samen boodschappen gaan doen...zucht...

Ik hou de rioolmetingen maar gewoon in de gaten, die zijn er gelukkig ook nog.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.100
    12.076
    113
    Deze combinatie inderdaad. En hoe makkelijk is het om te zeggen ‘ ik had een zelftest gedaan hoor’ en dat stokje nauwelijks in je neus steken.

12. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    idd daar kunnen veel wat van leren

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  13. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Mijn schoonvader testte positief met de sneltest maar PCR bleek negatief...daar snap ik dan weer niks van.
    Welke test is nu betrouwbaar ...? Hij heeft wel klachten en blijft dus thuis maar toch vreemd hoor.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.961
    15.600
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe groot is de kans dat beide zijn testen vals negatief waren???
    Ik ben sinds maandagmiddag verkouden.
    Vanaf gisterenmiddag is het heel erg. Ook erg benauwd na het hoesten en sinds vannacht heb ik geen reuk/smaak meer.
    Ik laat me zo om 9.45 uur gelijk ff testen uiteraard.
    En ook mijn zelftest was gisterenochtend negatief.

15. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Pcr test gaat naar een lab, daar draaien ze 35 keer een rondje. Stel je hebt 5 virus deeltjes, dan doen ze 5x5=25 25x25=625 en ga zo maar 35 keer. Daarom testen er zoveel mensen positief met amper tot geen klachten. Lichaam ruimte die eerste 5 deeltjes vaak zelf al op.

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.100
    12.076
    113
    Ik las dat de man van @GossipGirlxoxo ook negatief had getest, maar zijn zelftesten zijn positief. Je kan natuurlijk ook een ander virus hebben, mijn man en schoonmoeder hebben heel snel geen smaak meer bij een verkoudheid.

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.961
    15.600
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb daar nooit last van, maar hoop van harte dat dit bij mij nu ook zo is!
    Corona krijgen vind ik niet zo erg, maar overmorgen zou ik me dochter meenemen naar een hotel als verjaardagskado. Nu maar hopen dat we dit gewoon kunnen doen.

18. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ik denk ook dat de grootste reden dat ze met klachten een officiële test willen vanwege de registratie is :rolleyes:. Want ja, als iedereen het zelf doet, hebben we geen zicht meer op het aantal besmettingen ;). En bij klachten is die kan natuurlijk aanwezig dat t wél corona is.
    Wat ik overigens begrijp hoor, we zijn nu nog niet in een fase waarin we het niet meer belangrijk hoeven te vinden hoeveel en waar de besmettingen zijn. Althans ik ben zelf van mening, inmiddels velen, dat we inmiddels het los zouden moeten kunnen laten. Maar qua land zijn we nou eenmaal nog niet zover (en dan ook t.o.v. andere landen).
    Dus ja, dan wil je graag officiële testen die geregistreerd worden zodat je weet hoe het ervoor staat.
    Qua betrouwbaarheid zal er best een afwijking inzitten maar heel groot is dat percentage ook niet.

19. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Dat heeft mijn man ook. Hij heeft naar eigen zeggen al 5x corona gehad het afgelopen 1,5 jaar. Bij verkoudheid is het ook helemaal niet gek als reuk en smaak weg zijn of minder wordt. Je hoort er alleen weinig over omdat het maar een verkoudheidje is en de symptomen van Corona kunnen we ondertussen allemaal wel opdreunen.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    De kans dat het een ander virus is, is vele malen groter dan de kans dat het corona is. Goed dat je laat testen natuurlijk!

Qua reuk-/smaakverlies; dat heb ik al jaren bij allerlei virussen, ook als mijn neus bv niet verstopt is. Ik heb vorig jaar corona gehad, grote verschil is dat het sindsdien niet meer echt hersteld is. Ik kan ruiken en proeven, maar het is duidelijk verminderd en anders dan voor corona.

Deel Deze Pagina